Gisteren speelde ik...
Moderators: Standaard moderators, Website beheerders, Ereleden
-
Sheila75
- Grote Dienaar
Re: Gisteren speelde ik...
5 dagen achter elkaar Catan kosmonauten gespeeld. Heel leuk spel met veel verrassende onderdelen. Uitbouwen van de raket vinden de kinderen vooral erg leuk en de ontmoetingskaarten zijn ook een leuke toevoeging. Deze komt zeker nog veel op tafel.
-
RunnerPaul
- Jakkiebak!
Het wordt inderdaad een stuk uitdagender maar de volgorde van de kaarten heeft wel veel invloed. Zo zijn wij (we spelen met 4) een paar keer blijven hangen bij boek 4 terwijl we gisteren redelijk makkelijk door boek 6 gingen. Het blijft wel een erg leuk spel, alleen nog het laatste boek en we zijn klaar. Gelukkig zijn er nog 2 uitbreidingenKevin schreef:Dat komt eraan, geen noodpinokio1993 schreef: 3 eerste boeken van Harry potter hogwarts battle met glans gewonnen. Als potterfan vind ik het geweldig maar hoop toch op iets meer uitdaging de volgende boeken.
De eerste spellen zijn een lachertje, later wordt het een pak uitdagender (en dus leuker).
Al is dit spel wel afhankelijk van het spelersaantal. Met 4 spelers bouw je moeilijk je dek op en als de volgorde van de kaarten dan wat tegenslaagt dan ben je een Hedwig voor de Crookshanks...
Met 2 zijn ze nog prima te doen.
Met 3 heb ik het nooit gespeeld.
-
Pura Vida
- Kardinaal
Gisteren een drietal oude spelletjes afgestoft. En gespeeld ook nog. Kolonisten van Catan, De: verrassend pittig toch weer. Maar na het kiezen van je start is het vrijwel zonder controle verder. Er werd de hele tijd 4 of 5 gegooid en dat was bepaald in mijn voordeel. Carcassonne: vind ik elke keer toch weer een enorm gaaf spelletje. Het continu proberen steden af te pakken, weiden te beheersen etc. Vaker op tafel wat mij betreft. Gespeeld met drie uitbreidingen: Kathedralen, Kooplieden en Burgemeesters. Uitstekende combi. Machiavelli: met zijn tweeën nog even gedaan. Leverde bijna een (v)echtscheiding op, vooral omdat mijn moordenares/dief/vrouw een revanche weigerde. 
-
humske
- Wereldkampioen Carcassonne 2011
- Persoonlijke Ondertitel: Jippie-a-jee!
gisteren weer eens camel up uit het stof gehaald, grappig om weer eens te doen.
en voor de 2e keer in een week ook gisteren architects gespeeld. Ik had hetzelfde karakter als de vorige keer, maar bakte er weer niets van. Het lijkt erop dat de 2 karakters die met het minst virtue beginnen toch een soort achterstand hebben, die hebben 2x dik verloren namelijk. Of we spelen die karakters niet goed. Ik ga bgg maar eens lezen op het forum daar of dat wij iets verkeerd doen of dat het toch een flaw is in het spel met die karakters.
en voor de 2e keer in een week ook gisteren architects gespeeld. Ik had hetzelfde karakter als de vorige keer, maar bakte er weer niets van. Het lijkt erop dat de 2 karakters die met het minst virtue beginnen toch een soort achterstand hebben, die hebben 2x dik verloren namelijk. Of we spelen die karakters niet goed. Ik ga bgg maar eens lezen op het forum daar of dat wij iets verkeerd doen of dat het toch een flaw is in het spel met die karakters.
~ Always look on the bright side of life ~

-
leukomtespelen
- Locomotief
- Zichtbare ondertitel: Persoonlijk
Ik heb voor het eerst Meeple Land gespeeld. Een leuk en mooi spel met een aanstekelijk thema. Je eigen pretpark bouwen is natuurlijk een vermakelijk tijdverdrijf. Het is een leuke puzzel om je attracties en bezoekers op elkaar proberen af te stemmen.
Leukomtespelen.nl - Dé sociale website voor spellenliefhebbers
-
usurper
- Geheim Genootschap
Gisteravond verder met de campagne in Under Falling Skies. Een heerlijke puzzel.
Na de eerste paar standaard spellen vond ik het niet zo'n bijzonder spel. De campagne brengt met kleine aanpassingen in de regels veel toe. Het zit slim in elkaar.
Na de eerste paar standaard spellen vond ik het niet zo'n bijzonder spel. De campagne brengt met kleine aanpassingen in de regels veel toe. Het zit slim in elkaar.
We live to survive our paradoxes
-
Monique73
- Locomotief
In het kader van foute spellen: Zoon van 11 houdt nogal van Jumanji en dus hebben wij ook het gelijknamige bordspel en dat kwam gisteren op tafel.
Het lijkt een simpel spel a la ganzenbord, maar het leuke element is dat je soms allemaal tegelijk binnen de tijd van de zandloper een bepaalde uitkomst moet gooien om ervoor te zorgen dat je geen last hebt van bijvoorbeeld emoes, vleermuizen of een neushoorn. Zeker met fantasievolle kinderen is dat dan best spannend
Het lijkt een simpel spel a la ganzenbord, maar het leuke element is dat je soms allemaal tegelijk binnen de tijd van de zandloper een bepaalde uitkomst moet gooien om ervoor te zorgen dat je geen last hebt van bijvoorbeeld emoes, vleermuizen of een neushoorn. Zeker met fantasievolle kinderen is dat dan best spannend
-
wennepen
- Geheim Genootschap
- Persoonlijke Ondertitel: Blije Bordspeler
- Zichtbare ondertitel: Persoonlijk
Wij speelden Hallertau met 2. Wat ontzettend tof zeg! Meerdere wegen naar de overwinning, allen even haalbaar. Mijn lief had pech met de kaarten dus focuste compleet op de community building. Ik kon juist lekker wel combo-en met mijn kaarten. We eindigden gelijk, waarbij ik net iets meer goods overhad als tiebreaker om toch te winnen. Heel tof!
-
Kevin
- Hazelnoot Ridder
Ik ken Jumanji niet (het spel bedoel ik dan, ik ken wel de films), maar als je van het "allemaal tegelijk dobbelen" en chaos houdt, moet je zéker eens naar Escape The Curse of the Temple kijken. Die is chaotisch en spannend dobbelen ten top! Duurt 10 min en je bent helemaal opgedraaidMonique73 schreef: In het kader van foute spellen: Zoon van 11 houdt nogal van Jumanji en dus hebben wij ook het gelijknamige bordspel en dat kwam gisteren op tafel.
Het lijkt een simpel spel a la ganzenbord, maar het leuke element is dat je soms allemaal tegelijk binnen de tijd van de zandloper een bepaalde uitkomst moet gooien om ervoor te zorgen dat je geen last hebt van bijvoorbeeld emoes, vleermuizen of een neushoorn. Zeker met fantasievolle kinderen is dat dan best spannend![]()
met de juiste groep en op het juiste moment een topspel!Verstuurd vanaf mijn SM-A750FN met Tapatalk
-
Jehnnycash
- Veenboer
We zitten in dit nieuwe jaar in een Wingspan-streak. Bijna elke avond komt 't wel voor een snel potje ff op tafel. Als de winkels weer open gaan hier toch bij de lokale spellenboer ook Oceanië maar aanschaffen 
Verder kwam gisteren Scythe weer op tafel. Hoewel ik mijn tegenstander het hele spel lang van de factory wist te houden, wist hij als eerste zes sterren te plaatsen. Ik verloor uiteindelijk na een gelijkspel in coins op de eerste tie breaker; die van aantal mechs, structures en workers... Voelt dan toch als oneerlijk verliezen
Ik blijf erbij dat ik de dreiging van aanstaande clashes erg tof vind, dit moet je wel meenemen in je overwegen wat te doen. Wat mij betreft na de eerste twee potjes een blijvertje, en ik hoop 'm ook snel met meer dan twee spelers op tafel te krijgen..
Verder kwam gisteren Scythe weer op tafel. Hoewel ik mijn tegenstander het hele spel lang van de factory wist te houden, wist hij als eerste zes sterren te plaatsen. Ik verloor uiteindelijk na een gelijkspel in coins op de eerste tie breaker; die van aantal mechs, structures en workers... Voelt dan toch als oneerlijk verliezen
-
Pura Vida
- Kardinaal
Klinkt supergaaf. Weet ik uit eigen ervaring, met een dagelijks potje Wingspan (kopen, dat Oceanië! Die werkt góed, joh!) en een wekelijks potje Scythe hier in huis. Verliezen op een tiebreaker geeft mij altijd een "flip the table" momentje, maar eigenlijk is het nogal tof natuurlijk. Spelen vaak met twee hier, maar inderdaad: met vier wordt het écht bloedstollend allemaal: de onderlinge positionering, de snelheid van economische opbouw, het loeren naar elkaar, schitterend!Jehnnycash schreef: We zitten in dit nieuwe jaar in een Wingspan-streak. Bijna elke avond komt 't wel voor een snel potje ff op tafel. Als de winkels weer open gaan hier toch bij de lokale spellenboer ook Oceanië maar aanschaffen
Verder kwam gisteren Scythe weer op tafel. Hoewel ik mijn tegenstander het hele spel lang van de factory wist te houden, wist hij als eerste zes sterren te plaatsen. Ik verloor uiteindelijk na een gelijkspel in coins op de eerste tie breaker; die van aantal mechs, structures en workers... Voelt dan toch als oneerlijk verliezenIk blijf erbij dat ik de dreiging van aanstaande clashes erg tof vind, dit moet je wel meenemen in je overwegen wat te doen. Wat mij betreft na de eerste twee potjes een blijvertje, en ik hoop 'm ook snel met meer dan twee spelers op tafel te krijgen..
-
WTULTC
- Elfenkoning
Sinds ik aan het daten ben met wellicht nog een grote spellenliefhebster dan ik ben komen er erg veel spellen op tafel. Afgelopen weekend: Azul 2x, Splendor 2x, Welcome to...., Clever, Jaipur, Qwixx big point, Wingspan incl. de 2 uitbreidingen 3x, Meander, Carcassonne 2x, Berenpark 2x...
Het was een goed productief spellen weekend!
@ Pura, ze vind Wingspan helemaal top. Mijn highscore met de uitbreidingen bij 2 spelers is nu 107 na 3 plays. Dat kan uiteraard vast niet tippen aan een topscore van jou.
@ Pura, ze vind Wingspan helemaal top. Mijn highscore met de uitbreidingen bij 2 spelers is nu 107 na 3 plays. Dat kan uiteraard vast niet tippen aan een topscore van jou.
-
Jehnnycash
- Veenboer
Haha ja, het was vooral frustrerend omdat ik een cruciale fout heb gemaakt (ik vergat mijn tegenstander aan te vallen om hem van 16 power af te houden, terwijl ik 100% zeker wist dat ik die combat ging winnen). Het is moeilijk te zeggen of ik dan wel gewonnen had, natuurlijk, maar het maakt de nood van een revanche potje hoog.Pura Vida schreef: Klinkt supergaaf. Weet ik uit eigen ervaring, met een dagelijks potje Wingspan (kopen, dat Oceanië! Die werkt góed, joh!) en een wekelijks potje Scythe hier in huis. Verliezen op een tiebreaker geeft mij altijd een "flip the table" momentje, maar eigenlijk is het nogal tof natuurlijk. Spelen vaak met twee hier, maar inderdaad: met vier wordt het écht bloedstollend allemaal: de onderlinge positionering, de snelheid van economische opbouw, het loeren naar elkaar, schitterend!
Zijn scores met Oceanië eigenlijk vergelijkbaar, of liggen die echt merkbaar hoger/lager dan met alleen de basis of met basis + EU? Hier ontstond gisteren in ieder geval een nieuwe topscore (met uitbreiding Europa, twee spelers) van 113, helaas niet op mijn naamWTULTC schreef: @ Pura, ze vind Wingspan helemaal top. Mijn highscore met de uitbreidingen bij 2 spelers is nu 107 na 3 plays. Dat kan uiteraard vast niet tippen aan een topscore van jou.
-
WTULTC
- Elfenkoning
Met de uitbreidingen erbij kun je wel een hogere score halen. Bij Europa merk je dat nauwelijks, maar Oceanie. Met name door de nectarstrijd. Daarin tegen heb je meestal bij Oceanie wel minder eieren (komt door het andere bord) op het einde op de kaarten liggen dan als je alleen de basis speelt.
Ik heb even terug gekeken en voor mij was afgelopen weekend de eerste 100+ score als ik met tegenstanders speel (dus niet automa) en dat was dus met Europa en Oceanie.
Ik heb even terug gekeken en voor mij was afgelopen weekend de eerste 100+ score als ik met tegenstanders speel (dus niet automa) en dat was dus met Europa en Oceanie.
-
Kevin
- Hazelnoot Ridder
Vasthouden die vrouw!WTULTC schreef: Sinds ik aan het daten ben met wellicht nog een grote spellenliefhebster dan ik ben komen er erg veel spellen op tafel. Afgelopen weekend: Azul 2x, Splendor 2x, Welcome to...., Clever, Jaipur, Qwixx big point, Wingspan incl. de 2 uitbreidingen 3x, Meander, Carcassonne 2x, Berenpark 2x...

Verstuurd vanaf mijn SM-A750FN met Tapatalk