Partyspel 8 personen inc. Kids

Over spellen die eerder geschikt zijn voor jongere spelers

Moderators: Standaard moderators, Ereleden, Website beheerders

Edwin84
Elfenkoning

Partyspel 8 personen inc. Kids

Bericht door Edwin84 »

Een aantal kinderen is inmiddels 8 plus in onze familie. Met een aantal volwassenen erbij zitten we dan op 7 tot 8 personen. We spelen dan graag een spelletje.

Veel spellen zoals een 30 seconds is gewoon te lastig omdat kinderen de personages en begrippen uit 30 seconds niet kennen.

Momenteel spelen we Codenames pictures maar zijn op zoek naar andere spellen. Wat is vanaf 8 jaar leuk om met meer dan 6 personen te spelen?

Labels:
Pura Vida
Kardinaal

Re: Partyspel 8 personen inc. Kids

Bericht door Pura Vida »

Just one?
Weerwolven?
Saboteur? (Alleen leuk met meer dan 5, c.q. 2 saboteurs)
30 seconds junior? (Vind ik leuker dan die zwarte doos)
Afbeelding
Kire
Munchkin
Persoonlijke Ondertitel: BordSpelMania Fan!
Zichtbare ondertitel: Persoonlijk

Bericht door Kire »

Concept, eventueel met extra zelfgemaakte kaartjes met bijv. stripfiguren of TV helden?
Sunnyfield
Hazelnoot Ridder
Persoonlijke Ondertitel: Tsjoeke, tsjoeke

Bericht door Sunnyfield »

Deception: Murder in Hong Kong
Wavelength
Afbeelding
Edwin84
Elfenkoning

Bericht door Edwin84 »

Weerwolven is goede optie. Zelf schoot toch Dixit me te binnen. Andere spellen goede opties maar niet mijn persoonlijke voorkeur en wil het zelf ook leuk vinden.

Deception ken ik niet goed genoeg maar bgg zegt vanaf 14, aanbevolen vanaf 12. Dan is 8 jaar echt veel te jong lijkt me.
Amethyst141
Regenmaker

Bericht door Amethyst141 »

Misschien 30 seconds:everydag life (de oranje doos)?
Afbeelding
KrisZeeland
Garnaal

Bericht door KrisZeeland »

Wij speelden met kerst black stories, met 6 personen, maar kan makkelijk met meer. Misschien zijn de kaartjes wat luguber maar er is volgens mij ook een andere variant. Niet avond vullend, maar heel leuk als filler.
Pura Vida
Kardinaal

Bericht door Pura Vida »

O ja Dixit. Natuurlijk. Dixit Odyssee kan tot 12 en is dan ook nog/juist* erg leuk.
(*doorstrepen wat niet van toepassing is)
Afbeelding
Sunnyfield
Hazelnoot Ridder
Persoonlijke Ondertitel: Tsjoeke, tsjoeke

Bericht door Sunnyfield »

Edwin84 schreef: Weerwolven is goede optie. Zelf schoot toch Dixit me te binnen. Andere spellen goede opties maar niet mijn persoonlijke voorkeur en wil het zelf ook leuk vinden.

Deception ken ik niet goed genoeg maar bgg zegt vanaf 14, aanbevolen vanaf 12. Dan is 8 jaar echt veel te jong lijkt me.
Deception is goed te spelen vanaf 8 jaar, maar dat verschilt per kind. Het onderwerp (moord oplossen) past misschien meer bij 'vanaf 10 à 12 jaar', afhankelijk van hoe de ouders daar tegen aankijken en mee omgaan. 'Vanaf 14 jaar' is om dure certificering voor kinderspeelgoed te ontwijken.
Afbeelding
Kevin
Hazelnoot Ridder

Bericht door Kevin »

Dixit Oddyssey by far!

Just One is tot 7 spelers, maar met een extra papiertje en pen kan dat net zo goed met 8. Fantastisch partyspel!

Als ze Codenames Pictures leuk vinden, kan je voor de originele Codenames opteren. Er komt (is?) dit jaar ook een Codenames Disney op de markt dacht ik?

Verder: Concept, Saboteur, Camel Up, Ca$h&Guns 2nd Ed, Bang! Het dobbelspel, When I dream, Shadows: Amsterdam,...

Weerwolven zou ik zelf niet aanraden met 8 spelers, dat vind ik te weinig. Misschien een van al die afkooksels, maar die ken ik niet.

Verstuurd vanaf mijn SM-A750FN met Tapatalk
Afbeelding
Edwin84
Elfenkoning

Bericht door Edwin84 »

Bedankt voor alle tips. Saboteur hebben we maar niet aangedacht die met hen te spelen. Die hebben we in de kast. Gewone Codenames gaan we ook proberen en kijken naar Oranje 30 seconds.

Bang Dice game geprobeerd maar was voor de jongste toch echt te lastig.

Denk ook dat Dixit het leukste is. Die hebben we zelf al lang niet gespeeld en hebben we nog met 2 kaarten uitbreidingen.
Sowieso
Rooster Booster

Bericht door Sowieso »

Ik denk dat Shadows Amsterdam (hierboven ook al genoemd) ook een goede optie is. Het spel kan zowel door kinderen als volwassenen gespeeld worden, het spel draait om associëren bij plaatjes.
Magic Maze is misschien ook een optie, hoewel ik zelf vind dat dat spel echt het beste speelt met 4.
EEMBC
Hazelnoot Ridder

Bericht door EEMBC »

Kijk ook eens naar Hellapagos. Ontzettend simpele regels, en heeft hier al voor verschillende hilarische momenten gezorgd. Nog niet gespeeld met 7 a 8 man, alleen met 4 en 5 (5 leuker dan met 4), maar ik verwacht dat hij dan ook zeer goed uit de verf zal komen. De kinderen van 9 en 11 vinden hem geweldig.

Colt Express is max 6, maar doet het hier ook nog steeds goed. En ook 1 nacht Weerwolven. Net als het al genoemde Cash n Guns en Just One.
The Iced One
Critico
Persoonlijke Ondertitel: a.k.a. Tio

Bericht door The Iced One »

Magic Maze? Met 8 wel wat chaotisch en lastig manoevreren misschien, maar kan in theorie tot 8 en voor kinderen van 8+ zeker al te doen.
Saboteur lijkt me inderdaad ook wel mogelijk.
(oude) Roborally met meerdere borden? Machiavelli met uitbreiding? Maar met 8 geeft dat potentieel wel wat downtime als er lang nagedacht wordt over welke personage te kiezen.
SPELHAMELS BEERSE:
Elke 1ste zaterdag en 3de vrijdag vd maand: gratis spelavond in WZC Heiberg in Beerse!

meer info op onze website en Facebook [WIM]
Tim gijoe
Jakkiebak!

Bericht door Tim gijoe »

Telestrations is ook erg lachen. Niet in het Nederlands, maar je kan er gemakkelijk zelf opdrachtkaartjes voor maken.
Afbeelding
Plaats reactie