RPG-demo's dit weekend

Het forum voor rollenspellen, zowel tabletop als LARP

Moderators: Standaard moderators, Website beheerders, Ereleden

Forumregels
Op zoek naar spelers? Zie aparte rubriek onder spelers gezocht.
De Struikrover
Hazelnoot Ridder

Bericht door De Struikrover »

Jammer: ik heb zowel de Smurfen (Kawouters) als Marvel niet gezien: misschien moet volgend jaar het SPSP maar een week duren! Er is zoveel te spelen en te doen: zelfs met drie dagen kom je tijd tekort!
En ik was het ook vergeten... :oops:
"Alweer een zeven?! " Daar is ie weer... de struikrover slaat toe!
Bee
Jakkiebak!

Bericht door Bee »

Hi hi...

Volgend jaar eerst een compleet rondje maken (ook boven) en dan pas ergens gaan zitten. Gewoon beginnen met spelen is een veelgemaakte 'fout' :) Dan heb je aan een week niet eens genoeg, er is zoveel te doen.
Bee is een Damsell of Distress van de [url=http://www.kotkt.nl]Knights of the Kitchentable[/url] in Eindhoven
De Struikrover
Hazelnoot Ridder

Klinkt inderdaad bekend, maar dit keer hebben we het goed aangepakt: we hebben in het hotel een lijst gemaakt van spellen die we wilden proberen en die hebben we eigenlijk ook allemaal geprobeerd! :D Maar... ik ben zoals gewoonlijk op het SPSP de RPG's vergeten. Hadden we nou nog maar een GENCON Benelux! :cry:
Bee
Jakkiebak!

Bericht door Bee »

Ik moet eerlijk zeggen dat ik RPG's liever midden tussen de ander spellen op een bruisend Spsp zie dan ergens weggemoffeld in een halletje achter de stripboekenbeurs, zoals GENCON in Den Bosch een paar jaar geleden.
(Nee, ik heb niks tegen stripboeken, integendeel)

Toch jammer dat die beurzen het niet goed genoeg doen. Zelfs op het Spsp staan er, in mijn beleving, steeds minder stands met rpgboeken.
(Gelukkig zijn de stands die er zijn dat dan wel weer erg goede !)
Bee is een Damsell of Distress van de [url=http://www.kotkt.nl]Knights of the Kitchentable[/url] in Eindhoven
De Struikrover
Hazelnoot Ridder

Die Gencon was ook erg rustig: ik ben toen het hele weekend geweest en heb me prima vermaakt, maar er waren (te) weinig bezoekers. Sommige sessies konden daardoor niet doorgaan! :(
Je gaat dan echter wel RPG-minded naar zo'n beurs en naar het SPSP ga ik toch meer bordspel-minded. Of klinkt dat gek...
Tyr W
Matroos

Bericht door Tyr W »

Bee schreef: Toch jammer dat die beurzen het niet goed genoeg doen. Zelfs op het Spsp staan er, in mijn beleving, steeds minder stands met rpgboeken.
(Gelukkig zijn de stands die er zijn dat dan wel weer erg goede !)
Hmpf, op zondag was er geen Core rule book te vinden. Alleen maar avontuurtjes en verhalen, over het algemeen in plastic verpakt zodat je niet weet wat je koopt. Onwaardig voor wat toch een van de meest bijzondere gezelschapspellen aller tijden is.

Een spektakel is bij uitstek geschikt om nieuwe spelers te introduceren.

En ik mis ook bijvoorbeeld de dnd-miniatuurtjes. Er wordt wel veel reclame voor gemaakt, maar behalve de ultradure Games-workshop orcs is er niks leuks te vinden. Welke speler wil nou niet z'n held als miniatuur kunnen gebruiken tijdens een spel?
Henk_Glimlach
Veenboer

Bericht door Henk_Glimlach »

Is ook leuk maar als ik het goed heb is D&D minatures random. En dat maakt het gelijk een stuk minder leuk voor mij.
Ik heb de nare gewoonte om bijna altijd te verliezen. Mijn medespelers vinden dat jammer genoeg nooit erg.