Match Game 11

Voor alle spellen en quizzen op spellengebied.

Moderators: Standaard moderators, Ereleden, Website beheerders

JeVo
Standaard moderator
Persoonlijke Ondertitel: Uitdaging 9 & 10

Re: Match Game 11

Bericht door JeVo »

WTULTC schreef: Hier wil ik alvast op inhaken:
Taluva - Tulavu is absoluut niet hetzelfde en zou dus ook niet bij elkaar geteld moeten worden. Taluva is het spel en de naam van de vulkaan en Tulavu is de naam van het eiland. Volgens mij 2 verschillende zaken die je daarom niet als 1 kunt tellen ook al ligt de schrijfwijze dichtbij elkaar.
Als er nog een spel zou zijn dat Tulavu heet, dan ga ik met je mee.
maar als er op heel BGG geen enkele hit komt op Tulavu,
dan neem ik aan dat Taluva bedoeld wordt.
Spelgroep Utrecht - Roborally rulez - Island Games forever
WTULTC
Elfenkoning

Bericht door WTULTC »

Gefeliciteerd Bruno!

Net geen top 3 voor mij, maar ik ben tevreden. Inderdaad opvallend het verschil tussen 7 Wonders en 7 Wonders Duel. Dat waren voor mij 2 zekerheidjes.

Grappig dat nog iemand naast mij Het Verboden Eiland heeft genoemd vanwege het vuursymbool. Ik kon als 5e antwoord daarbij niets anders verzinnen namelijk.

Bedankt JeVo weer voor de organisatie!
Afbeelding
WTULTC
Elfenkoning

Bericht door WTULTC »

Tulavu heb ik ooit als prototype gespeeld op de club.
Het was van Nederlandse makers, maar ik denk dat het uiteindelijk nooit is uitgegeven. Uiteraard kan ik begrijpen dat je dit verhaal niet geloofd.
Afbeelding
Pura Vida
Kardinaal

Bericht door Pura Vida »

WTULTC schreef: Gefeliciteerd Bruno!

Net geen top 3 voor mij, maar ik ben tevreden. Inderdaad opvallend het verschil tussen 7 Wonders en 7 Wonders Duel. Dat waren voor mij 2 zekerheidjes.

Grappig dat nog iemand naast mij Het Verboden Eiland heeft genoemd vanwege het vuursymbool. Ik kon als 5e antwoord daarbij niets anders verzinnen namelijk.

Bedankt JeVo weer voor de organisatie!
Die ander van dat Gezonken eiland herstel Verboden eiland was ik. :shh: zat duidelijk weer veel te snel even tikkend op mijn telefoontje te reageren in plaats van éven in mijn eigen kast te kijken.
Niet mijn ronde, deze. Wist bij Oceanië er maar drie te noemen.
Gefeliciteerd Bruno. En dank weer JeVo!
Afbeelding
WTULTC
Elfenkoning

Bericht door WTULTC »

De vraag over de bootjes heb ik wel zo geïnterpreteerd zoals je bedoelt daarom heb ik de top 3 antwoorden ook niet.
Zelf over Imhotep heb ik lopen twijfelen omdat het bootje fysiek niet over het bord vaart maar de tafel.

Nu snap ik ook waarom bijv. Tsuro of the seas niet vaker is genoemd. Daarbij doe je niets anders dan varen. Ulm heb ik niet meegenomen maar bij dat spel is varen ook belangrijk (een onbekend top spel!). Duivelsdriehoek was weer een oudje uit mijn jeugd.
Afbeelding
humske
Wereldkampioen Carcassonne 2011
Persoonlijke Ondertitel: Jippie-a-jee!

Bericht door humske »

Ik zie bij de vuurvraag mijn antwoord: war of the things, maar ook lord of the things en in de bang van de Rinus staan. Ik bedoelde inderdaad een spel van lord of the things, want vuur sauron, ring erin gooien ed. Maar per ongeluk war of the tings van gemaakt dus :s.
Wellicht zijn die andere twee wel echt hetzelfde, en zouden die spelers in ieder geval een puntje erbij moeten krijgen.
~ Always look on the bright side of life ~

Afbeelding
Noviomagum
Geheim Genootschap
Persoonlijke Ondertitel: Standaard moderator

Bericht door Noviomagum »

Niet dat het enig verschil gaat maken, maar toch ff inhaken.
Ik heb geschreven: TUVALU

Bedoelde het spel genoemd naar het eiland met de rode letters...
Even gegoogled, blijkt mijn schrijfwijze ook een polynesisch eiland te zijn, hahaha. Maar toch geen spel.

Bedankt weer Jevo voor het organiseren en ontrafelen van alle schrijfwijzen!

JeVo schreef:
WTULTC schreef: Hier wil ik alvast op inhaken:
Taluva - Tulavu is absoluut niet hetzelfde en zou dus ook niet bij elkaar geteld moeten worden. Taluva is het spel en de naam van de vulkaan en Tulavu is de naam van het eiland. Volgens mij 2 verschillende zaken die je daarom niet als 1 kunt tellen ook al ligt de schrijfwijze dichtbij elkaar.
Als er nog een spel zou zijn dat Tulavu heet, dan ga ik met je mee.
maar als er op heel BGG geen enkele hit komt op Tulavu,
dan neem ik aan dat Taluva bedoeld wordt.
Afbeelding
Rubik
Caballero
Persoonlijke Ondertitel: Spelmagazijn.com
Zichtbare ondertitel: Persoonlijk
Contacteer:

Bericht door Rubik »

Bij elke vraag had ik wel 2 of 3 van de topantwoorden, maar ook twee 1-punters. Dan red je het niet voor een topscore. Inderdaad enkele "oh ja"-gevalletjes, maar ook enkele titels waar ik meer van verwacht had: Hotshots bij het vuur, Survive: Escape from Atlantis bij het varen en Snow Tails bij de sneeuw. Maar toch weer leuk om over na te denken. Bruno gefeliciteerd met de prachtige score.
WTULTC
Elfenkoning

Bericht door WTULTC »

Snow Tails stond op mijn shortlistje Rubik, maar uiteindelijk ben ik voor titels gegaan waarvan ik dacht dat ze vaker door andere genoemd zouden worden.

Survive kan trouwens ook heel goed bij vraag van de bootjes passen.
Als die vraag als volgt was gesteld waren de antwoorden wellicht anders anders geweest: Bij welk spellen gebruik je een fysieke boot om over het spelbord te varen?
Afbeelding
Bruno
Geheim Genootschap
Persoonlijke Ondertitel: Just my luck
Zichtbare ondertitel: Persoonlijk

Bericht door Bruno »

De uitslag is verrassend om te zien, maar ik ben er blij mee!

De laatste quizzen lever ik nooit direct m'n lijst in, omdat ik altijd na een poosje wel een paar nieuwe invallen krijg die er ook op zouden moeten. Niet leuk voor een tussenstand natuurlijk, maar ik denk gewoon langzaam blijkbaar.

Wat betreft het spel dat ik van de kaart had gevist; Dat was Fiji. Ik wilde controleren waar Vanuatu nou eigenlijk lag en na wat scrollen op de kaart zag ik opeens Fiji. Nou ja, gezien de eindstand had het gelukkig niet uitgemaakt.

En ik heb deze keer echt mazzel gehad bij het herindelen van m'n lijst. Bij voorgaande match games bleken de last-minute aanpassingen soms grote blunders, maar deze keer was het allemaal raak.
JeVo schreef: vraag 2 spellen waarbij je met je bootje vaart over het bord.

Hoe had ik deze vraag moeten stellen zodat ik wel de spellen krijgt waar je op je schip rondvaart (piraten en kooplui, caravalas, serenissima, niagara), maar niet spellen waar een bootje een statisch waterweg is (catan zeevaarders, concordia etc).
"Spellen waarbij het thema over varen op een boot gaat."

Nou moet ik zeggen dat ik nog nooit van Caravelas of Serenissima had gehoord. :o
JeVo schreef: Het is niet gelukt, gezien de hoogscorende antwoorden die ik fout had willen rekenen.
Zo'n soort quiz is dit niet. :wink:
humske
Wereldkampioen Carcassonne 2011
Persoonlijke Ondertitel: Jippie-a-jee!

Bericht door humske »

Gefeliciteerd Bruno, mooi gedaan!
~ Always look on the bright side of life ~

Afbeelding
Plaats reactie