Gisteren speelde ik...

Heb je een leuk onderwerp over spellen wat nergens lijkt te passen?
Hier kun je het kwijt.

Moderators: Standaard moderators, Website beheerders, Ereleden

Hollandiase
Sojaboon

Re: Gisteren speelde ik...

Bericht door Hollandiase »

Eergisteren :D speelden wij:
-Adventurers The temple of Chac >wil ik zeker nog eens spelen maar dan met 4/ nu gespeeld met 3
-Rollplayer >zo weinig tijd...maar mooi spel..blijft boeien
-Shards of Infinity >leuke deckbuilder!
-Lockup: A Rollplayer Tale >nice!!
-Point Salad[/color] >blijft leuk
Jehnnycash
Veenboer

Bericht door Jehnnycash »

Barrage kwam op tafel voor het eerste potje, ook wel het 'uitzoekpotje' genaamd natuurlijk. Wat kan het toch een slijtageslag zijn om een spel 'from scratch' uit te zoeken, het duizelde ons allebei na ronde 5 :crazy:

Maar goed, de eerste indruk is oké! Zelfs met zijn tweeën zaten we elkaar al flink in de weg, en het potje is vooral heel nuttig geweest om te zien wat een beetje verstandige keuzes zijn, en wat de gevolgen zijn van bepaalde keuzes die je maakt. Voor nu is de conclusie 'flinke hersenkraker met goedwerkende mechanismes'. Het wordt snel tijd om 'm een tweede keer op tafel te krijgen zodat we na het spelen ook een voldaan gevoel overhouden aan 't potje :lol:

En verder kwam Scythe weer op tafel. Wat een toppertje hoor, reuze blij met die aanschaf :) Dit keer gelukkig eindelijk mijn partner dik ingemaakt; dan zorgt weer ff voor wat balans ;) En ik merkte ook duidelijk dat er een stijgende lijn zit in hoe optimaal je gebruik kun maken van de combinaties van acties op het actiebord, en dat is natuurlijk de crux van 't hele spelletje... Mooi werk, volgend weekend weer :p
AstridvE
Jakkiebak!

Bericht door AstridvE »

6 keer Wingspan gespeeld met mijn moeder en een vriendin, en iedere keer tussen de 84 en 89 gescoord. Ik heb denk ik nog nooit zo consistent gescoord met een spel.
Pura Vida
Kardinaal

Bericht door Pura Vida »

6x Wingspan... klinkt als een goed bestede zondag!

@Jehnnycash: ik ben heel benieuwd naar je verdere ervaringen met Barrage. Zeker omdat je kennelijk Scythe en Wingspan goed trekt (favorieten hier in huis). Heb dat spel op mijn lijst staan na alle positieve berichten hier, maar ik twijfel nog een beetje. Als ik een écht zwaar spel op tafel zet, dan is Gaia Project toch de eerste die ik pak, en misschien wil ik stiekem wel dat dat zo blijft... :D

Zelf gisteren voor een tweede keer de samenwerkvariant van Wingspan gespeeld. Eerste potje op makkelijke stand was inderdaad makkelijk, maar door de onderlinge communicatie toch heel leuk. Twee potje was episch, zoals je dan kennelijk zegt. We verloren van de Automarazzi, die we op de allerhardste stand hadden gezet. We hadden gemiddeld 118.7 punten, Automarazzi had er 119! Ik deel later in ander draadje nog wel wat wederwaardigheden. Wij vonden het vet, allemaal. Gave toevoeging, die coop!
Afbeelding
Kevin
Hazelnoot Ridder

Bericht door Kevin »

Pura Vida schreef: Zelf gisteren voor een tweede keer de samenwerkvariant van Wingspan gespeeld. [...] Gave toevoeging, die coop!
Zit deze bij een officiële uitbreiding?

Verstuurd vanaf mijn SM-A750FN met Tapatalk
Afbeelding
Jehnnycash
Veenboer

Bericht door Jehnnycash »

Pura Vida schreef: @Jehnnycash: ik ben heel benieuwd naar je verdere ervaringen met Barrage. Zeker omdat je kennelijk Scythe en Wingspan goed trekt (favorieten hier in huis). Heb dat spel op mijn lijst staan na alle positieve berichten hier, maar ik twijfel nog een beetje. Als ik een écht zwaar spel op tafel zet, dan is Gaia Project toch de eerste die ik pak, en misschien wil ik stiekem wel dat dat zo blijft... :D
Ik zal eventuele nieuwe potjes hier ook ff kort beschrijven ;) De keuze voor de aankoop van een zwaarder spel ging hier toevallig tussen Gaia en Barrage, haha! Als het aan mij ligt is Gaia de volgende op de lijst, maar eerst maar eens een paar potjes Barrage wegspelen. Ik denk dat Barrage hier misschien nog kan tegenvallen vanwege een tegenstander die nogal last kan krijgen van Analysis Paralysis. Zelf heb ik daar niet zoveel last van, dus in sommige spellen wil dat nog wel eens schuren... We gaan het meemaken, ik hou je op de hoogte!
Pura Vida
Kardinaal

Bericht door Pura Vida »

Kevin schreef:
Pura Vida schreef: Zelf gisteren voor een tweede keer de samenwerkvariant van Wingspan gespeeld. [...] Gave toevoeging, die coop!
Zit deze bij een officiële uitbreiding?

Zeker. Bij Oceanië.
Afbeelding
Pura Vida
Kardinaal

Bericht door Pura Vida »

Jehnnycash schreef:
Pura Vida schreef: @Jehnnycash: ik ben heel benieuwd naar je verdere ervaringen met Barrage. Zeker omdat je kennelijk Scythe en Wingspan goed trekt (favorieten hier in huis). Heb dat spel op mijn lijst staan na alle positieve berichten hier, maar ik twijfel nog een beetje. Als ik een écht zwaar spel op tafel zet, dan is Gaia Project toch de eerste die ik pak, en misschien wil ik stiekem wel dat dat zo blijft... :D
Ik zal eventuele nieuwe potjes hier ook ff kort beschrijven ;) De keuze voor de aankoop van een zwaarder spel ging hier toevallig tussen Gaia en Barrage, haha! Als het aan mij ligt is Gaia de volgende op de lijst, maar eerst maar eens een paar potjes Barrage wegspelen. Ik denk dat Barrage hier misschien nog kan tegenvallen vanwege een tegenstander die nogal last kan krijgen van Analysis Paralysis. Zelf heb ik daar niet zoveel last van, dus in sommige spellen wil dat nog wel eens schuren... We gaan het meemaken, ik hou je op de hoogte!
Cool. Enne... AP is ook een typisch GP verschijnsel hoor. In die zin kon je dus niet verkeerd kiezen...:lol:
Afbeelding
Alterno
Grote Dienaar
Persoonlijke Ondertitel: Beroepsouwehoer

Bericht door Alterno »

Gevalletje 'duit in het zakje' alsmede 'laten we de term "gisteren" een beetje oprekken':

3-1: Welcome to (online) en Watergate (solo)
4-1: Welcome to (3x online) en Clever (2x online)
5-1: Clever (2x online) en 7 Wonders (2x online)
6-1: Takenoko (online) en Kingdom Builder (online)
7-1: Marco Polo II, Skye, Wingspan (incl. Europa), Dominion (2x), The Mind en Machi Koro (incl. Haven en Metropool)
8-1: Mahjong (3x)
9-1: Race for the Galaxy (1 solo, 1 met tweeen) en Dominion (online)
10-1: Machi Koro (incl. Haven en Metropool)
11-1: Mahjong (3x) en Race for the Galaxy (solo)
12-1: Welcome (2x online), Dominion (online) en Kingdom Builder (online)
13-1: Race for the Galaxy (solo), 7 Wonders (2x online) en Takenoko (online)
14-1: Piratenbridge, Bandido (solo online), Welcome to (3x online), Puerto Rico kaartspel (online) en Dobbel so Clever (online)
15-1: Race for the Galaxy (solo)
16-1: Race for the Galaxy (solo)
17-1: Race for the Galaxy (solo) en Mahjong (3x)

Online spellen speel ik met ingelogde tegenstanders, niet met bots, op BrettspielWelt of BoardGameArena. Of mag ik die niet meetellen?
WTULTC
Elfenkoning

Bericht door WTULTC »

Ik tel online plays niet mee als ik mijn plays registreer op boardgamegeek anders zou ik waarschijnlijk nu met de Crew aan duizend plays (als je elke missie apart zou tellen komen).
Dat is behoorlijk verslavend online. Gisteravond zat ik aan een tafel met spelers van verschillende continenten bijna 2 uur te spelen. Waren we vanaf missie 1 bijna tot missie 30 gekomen.
Afbeelding
wennepen
Geheim Genootschap
Persoonlijke Ondertitel: Blije Bordspeler
Zichtbare ondertitel: Persoonlijk

Bericht door wennepen »

Wij speelden Tainted Grail. Supergaaf en mooi spel, ben superbenieuwd hoe het verhaal zich verder ontvouwt!
Kevin
Hazelnoot Ridder

Bericht door Kevin »

WTULTC schreef: Ik tel online plays niet mee als ik mijn plays registreer op boardgamegeek anders zou ik waarschijnlijk nu met de Crew aan duizend plays (als je elke missie apart zou tellen komen).
Dat is behoorlijk verslavend online. Gisteravond zat ik aan een tafel met spelers van verschillende continenten bijna 2 uur te spelen. Waren we vanaf missie 1 bijna tot missie 30 gekomen.
Op welk online platform kan je De Crew spelen?

Afbeelding
Alterno
Grote Dienaar
Persoonlijke Ondertitel: Beroepsouwehoer

Bericht door Alterno »

Kevin schreef: Op welk online platform kan je De Crew spelen?
Zowel op BoardGameArena als op BrettSpielWelt speelbaar.
Ik tel online plays niet mee als ik mijn plays registreer op boardgamegeek anders zou ik waarschijnlijk nu met de Crew aan duizend plays (als je elke missie apart zou tellen komen).
Nou en?
Misschien is dat wat kort door de bocht. Excuses.

Ik snap overigens niet waarom een bordspel online gespeeld met online spelers anders behandeld zou moeten worden dan een spel gespeeld aan de keukentafel met karton, hout en (eventueel) plastic. De activiteit is hetzelfde, enkel het medium is anders.
Pura Vida
Kardinaal

Bericht door Pura Vida »

Gisteren (eindelijk) weer eens Puerto Rico gespeeld. Met zijn tweeën nog wel. Vond ik nooit zo leuk als met 3, 4 of 5 maar met die "craftman angst variant" van BGG (ander draadje) worden dat hele snelle potjes racen voor punten en/of gebouwen, zonder dat het al te plichtmatig of voorspelbaar wordt. Ik ging vol voor produceren van punten en zoon 1 ging bouwen en nog eens bouwen. Clash van twee tactiekjes. Ik verloor nipt. Enorm leuk. Spel staat nog steeds als een huis.
Afbeelding
JeVo
Standaard moderator
Persoonlijke Ondertitel: Uitdaging 9 & 10

Bericht door JeVo »

Pura Vida schreef: Gisteren (eindelijk) weer eens Puerto Rico gespeeld. Met zijn tweeën nog wel. Vond ik nooit zo leuk als met 3, 4 of 5 maar met die "craftman angst variant" van BGG (ander draadje) worden dat hele snelle potjes racen voor punten en/of gebouwen, zonder dat het al te plichtmatig of voorspelbaar wordt. Ik ging vol voor produceren van punten en zoon 1 ging bouwen en nog eens bouwen. Clash van twee tactiekjes. Ik verloor nipt. Enorm leuk. Spel staat nog steeds als een huis.
ik ken en speel niet anders dan met deze 2p variant (gouveneur kiest 3 rollen, de ander 2 rollen per ronde)
maar misschien is die standaard bij de 2p versie van San Juan?
Spelgroep Utrecht - Roborally rulez - Island Games forever