Stonemaier Games heeft Red Rising aangekondigd
Moderators: Ereleden, Website beheerders
Forumregels
Het is niet mogelijk om hier een topic aan te maken.
Heb je zelf een nieuwssuggestie, dan mag je deze plaatsen onder de respectievelijke forumdelen:
"bordspellen", "rollenspellen", "verzamelspellen" of 'wargames'.
Het is niet mogelijk om hier een topic aan te maken.
Heb je zelf een nieuwssuggestie, dan mag je deze plaatsen onder de respectievelijke forumdelen:
"bordspellen", "rollenspellen", "verzamelspellen" of 'wargames'.
-
Fregonar
- Grote Dienaar
- Persoonlijke Ondertitel: Karel Titeca
- Zichtbare ondertitel: Persoonlijk
Re: Stonemaier Games heeft Red Rising aangekondigd
... maar ik ben vrij zeker dat 999 Games hem voorlopig links laat liggen.
Labels:
-
Pura Vida
- Kardinaal
Dat zou jammer zijn. Hoewel die gave cover nou niet staat te springen om een extra rode lijn.Fregonar schreef: ... maar ik ben vrij zeker dat 999 Games hem voorlopig links laat liggen.
Had bij 999 nagevraagd maar daar kwam vanmorgen het antwoord op dat ze niets weten van deze titel. Wat voor mij een beetje een raadselachtig antwoord is omdat ik me niet kan voorstellen dat ze niks weten.
-
Fregonar
- Grote Dienaar
Als dat het antwoord was, dan lijkt me dat de bevestiging te zijn dat ze hem voorlopig links laten liggen.Pura Vida schreef: Dat zou jammer zijn. Hoewel die gave cover nou niet staat te springen om een extra rode lijn.
Had bij 999 nagevraagd maar daar kwam vanmorgen het antwoord op dat ze niets weten van deze titel. Wat voor mij een beetje een raadselachtig antwoord is omdat ik me niet kan voorstellen dat ze niks weten.
Als je even de anomalie van Charterstone negeert (dat in het NL uitgegeven is door White Goblin), is 999 Games de vaste Stonemaier-lokalisatiepartner voor NL. Dat wil zeggen dat 999 Games de kans krijgt om de spellen uit te geven. Dat gebeurt niet altijd (Between 2 Castles, Euphoria, Scythe, ...). Maar ze hebben het aanbod zeker gekregen. Gevraagd naar een NL versie antwoordde Jamey Stegmaier (CEO Stonemaier) met "you should ask 999 Games about it".
In dit geval zullen ze het bij 999 Games een te grote gok gevonden hebben om dit spel uit te geven. De boeken (te beginnen bij "Rood") doen het in het Nederlands lang niet zo goed als in Amerika, en vele Europese uitgevers zijn wat aarzelend over dit spel. Matagot in Frankrijk geeft hem wel uit, maar bv. Feuerland in Duitsland laat hem voorlopig ook liggen. Het lijkt me sterk dat 999 Games een gok aandurft voor het NL taalgebied die Feuerland niet durft wagen voor de veel grotere Duitstalige markt.
-
Pura Vida
- Kardinaal
Precies mijn redenering en juist daarom vond ik het antwoord wat raadselachtig. Ze hadden ook gewoon kunnen antwoorden: nee wij geven dit spel niet uit.Fregonar schreef:Als dat het antwoord was, dan lijkt me dat de bevestiging te zijn dat ze hem voorlopig links laten liggen.Pura Vida schreef: Dat zou jammer zijn. Hoewel die gave cover nou niet staat te springen om een extra rode lijn.
Als je even de anomalie van Charterstone negeert (dat in het NL uitgegeven is door White Goblin), is 999 Games de vaste Stonemaier-lokalisatiepartner voor NL. Dat wil zeggen dat 999 Games de kans krijgt om de spellen uit te geven. Dat gebeurt niet altijd (Between 2 Castles, Euphoria, Scythe, ...). Maar ze hebben het aanbod zeker gekregen. Gevraagd naar een NL versie antwoordde Jamey Stegmaier (CEO Stonemaier) met "you should ask 999 Games about it".
In dit geval zullen ze het bij 999 Games een te grote gok gevonden hebben om dit spel uit te geven. De boeken (te beginnen bij "Rood") doen het in het Nederlands lang niet zo goed als in Amerika, en vele Europese uitgevers zijn wat aarzelend over dit spel. Matagot in Frankrijk geeft hem wel uit, maar bv. Feuerland in Duitsland laat hem voorlopig ook liggen. Het lijkt me sterk dat 999 Games een gok aandurft voor het NL taalgebied die Feuerland niet durft wagen voor de veel grotere Duitstalige markt.
-
Fregonar
- Grote Dienaar
Ik heb net op BGG het exacte antwoord gezien, en dat luidt:Pura Vida schreef: Precies mijn redenering en juist daarom vond ik het antwoord wat raadselachtig. Ze hadden ook gewoon kunnen antwoorden: nee wij geven dit spel niet uit.
Ik wil hier niet aan uitgebreide zinsontleding gaan doenDank voor je bericht. Helaas is bij ons over deze titel nog niets bekend.
-
Pura Vida
- Kardinaal
Dat was inderdaad het exacte antwoord dat ik ook kreeg. Zie dit draadje op BGG: https://boardgamegeek.com/thread/259454 ... 2#36924572.Fregonar schreef:Ik heb net op BGG het exacte antwoord gezien, en dat luidt:Pura Vida schreef: Precies mijn redenering en juist daarom vond ik het antwoord wat raadselachtig. Ze hadden ook gewoon kunnen antwoorden: nee wij geven dit spel niet uit.Ik wil hier niet aan uitgebreide zinsontleding gaan doenDank voor je bericht. Helaas is bij ons over deze titel nog niets bekend.maar dat klinkt voor mij meer als "We hebben nog niets beslist en hebben dus momenteel geen plannen en geen nieuws" dan "We weten niet waarover je het hebt."
Ik ga helemaal mee met je interpretatie hoor, maar dat is niet wat er letterlijk staat. Ergo raadselachtig dus want ze weten het wél.
-
WTULTC
- Elfenkoning
Dit gaat dan wel over een nieuw spel, maar bijv bij voor de uitbreiding van Just One heb ik het ook aan de uitgever (Asmode) gevraagd of deze in het Nederlands uit gegeven gaat worden. Helaas hadden ze daar nog geen plannen voor.
Ik denk dat je het ook de tijd moet geven. Red Rising is net aangekondigd door Stonemaier en je weet dat ze waarschijnlijk net zoals bij Wingspan stukje bij beetje het spel laten zien om de spanning op te bouwen. Wellicht wordt tijdens dat proces bekend gemaakt dat 999Games deze als nog in het Nederlands uit zal geven. Zo ging het ook ongeveer met de uitbreidingen van Wingspan.
Ik denk dat je het ook de tijd moet geven. Red Rising is net aangekondigd door Stonemaier en je weet dat ze waarschijnlijk net zoals bij Wingspan stukje bij beetje het spel laten zien om de spanning op te bouwen. Wellicht wordt tijdens dat proces bekend gemaakt dat 999Games deze als nog in het Nederlands uit zal geven. Zo ging het ook ongeveer met de uitbreidingen van Wingspan.
-
Fregonar
- Grote Dienaar
Eigenlijk niet. Bij alle recente Stonemaier-aankondigingen (Tapestry, Pendulum, Tapestry-uitbreiding, Wingspan Oceanië) was 999 Games er op dag 1 als de kippen bij om aan te kondigen dat er ongeveer gelijktijdig met de EN versie een NL versie kwam. Het is ook telkens 999 Games zelf die dit aankondigt, nooit Stonemaier Games.WTULTC schreef: Wellicht wordt tijdens dat proces bekend gemaakt dat 999Games deze als nog in het Nederlands uit zal geven. Zo ging het ook ongeveer met de uitbreidingen van Wingspan.
Wees dus maar gerust: de NL versie zit er voorlopig _niet_ aan te komen.
-
Maarten&Gaatske
- Stamhoofd
-
Fregonar
- Grote Dienaar
Jamey Stegmaier heeft vandaag nog eens bevestigd dat er met 999 Games _gebabbeld_ wordt over een Nederlandstalige versie. Maar hij is dus zeker nog niet in druk en hij komt er voorlopig dus niet aan, als hij er ooit al komt.
-
sinead
- Stamhoofd
Ik hoop dat 999 Games alsnog overstag gaat. Want wat ik er tot nu toe van gezien en gehoord heb ziet het spel er veelbelovend uit. Maar door de vele Engelse tekst wordt dit lastig binnen mijn spelgroepen...
-
Pura Vida
- Kardinaal
+ 1. Tegen beter weten in, maar hoop doet leven nietwaar? Overigens is de Engelse versie er ook nog lang niet.sinead schreef: Ik hoop dat 999 Games alsnog overstag gaat. Want wat ik er tot nu toe van gezien en gehoord heb ziet het spel er veelbelovend uit. Maar door de vele Engelse tekst wordt dit lastig binnen mijn spelgroepen...
-
Fregonar
- Grote Dienaar
Goh, ja en nee. De Engelse versie is inderdaad nog niet verkrijgbaar voor klanten, maar hij is wel volledig gedrukt en zit op de boot op weg naar de fulfillment centers. Dus in maart wordt hij uitgeleverd, punt.Pura Vida schreef: Overigens is de Engelse versie er ook nog lang niet.
Terwijl de Nederlandse versie duidelijk nog niet eens in druk is. Dus op het moment dat 999 beslist om hem te maken, duurt het nog een hele tijd om hem te vertalen en dan nog maanden voor hij er effectief is.
-
Erwin
- Nieuwsreporter
- Persoonlijke Ondertitel: ..........
Heb 'm vanmiddag besteld. Loop niet erg warm voor de looks, maar wel voor kaarten en combo's. Heb 'm zo voor 42 euro in huis, nette prijs.
-
Pura Vida
- Kardinaal
Ook maar besteld. Benieuwd naar het spel en onder de indruk van die doos. Schitterend.