Gisteren speelde ik...

Heb je een leuk onderwerp over spellen wat nergens lijkt te passen?
Hier kun je het kwijt.

Moderators: Standaard moderators, Website beheerders, Ereleden

Jehnnycash
Veenboer

Re: Gisteren speelde ik...

Bericht door Jehnnycash »

Via de boardgamegeek shop hebben we extra kaarten voor Everdell bemachtigd: de 'Extra Extra' cards, en de 'Legends'. Engelstalig, maar dat mag de pret niet drukken. Gisteren hebben we beide sets toegevoegd aan het spel, en dat was leuk. De Legends zijn een pak sterker dan de vergelijkbare kaarten uit het basisspel, en ik had toevallig het geluk dat ik de bijbehorende kaarten die ervoor zorgen dat je de Legends goedkoop kunt spelen in mijn startdeck had zitten...

De 'extra extra' kaarten zijn uiteindelijk allen niet meer gebouwd door beide spelers. Toch zitten er wel leuke kaarten tussen die je heel wat plezier kunnen opleveren als je ze in de juiste fase van het spel krijgt of als het bij je tactiek van die pot past.

Al met al een leuke toevoeging aan Everdell voor wie een heuse uitbreiding een stap te ver vindt, maar wel wat vernieuwing wil aanbrengen.
AstridvE
Jakkiebak!

Bericht door AstridvE »

Gisteren met Travel River en Thunderspeaker gespeeld. Dit keer beter opgelet waar de dahan zich bevonden voor River, waardoor ik meer holy sites had. Ik denk dat ik het Travel aspect toch wel leuk begin te vinden.
kosterix
Burgemeester
Persoonlijke Ondertitel: zucht

Bericht door kosterix »

AstridvE schreef: Gisteren met Travel River en Thunderspeaker gespeeld. Dit keer beter opgelet waar de dahan zich bevonden voor River, waardoor ik meer holy sites had. Ik denk dat ik het Travel aspect toch wel leuk begin te vinden.
eerste gedachte was: wat> eh, mag ik een klinker kopen?
Voor mede noobs: dit gaat over Spirit Island, een bordspel.
Hou eigenlijk helemaal niet van bordspellen, maar wel van kaartspellen.
maxitaxi777
Maarschalk
Persoonlijke Ondertitel: Zwarte Piet
Zichtbare ondertitel: Persoonlijk

Bericht door maxitaxi777 »

kosterix schreef:
AstridvE schreef: Gisteren met Travel River en Thunderspeaker gespeeld. Dit keer beter opgelet waar de dahan zich bevonden voor River, waardoor ik meer holy sites had. Ik denk dat ik het Travel aspect toch wel leuk begin te vinden.
:lol:, ik vroeg me inderdaad ook al af over welk spel het ging.
usurper
Geheim Genootschap

Bericht door usurper »

Viscounts of the Western Kingdoms solo. Na een paar keer met fouten in de regels gespeeld te hebben nu eindelijk de AI goed kunnen afhandelen. En net als met de andere solo varianten is dit veel te makkelijk te winnen. Ruim de dubbele hoeveelheid punten dan de AI.
Op zich jammer, want de AI speelt heel soepel.
We live to survive our paradoxes
JeVo
Standaard moderator
Persoonlijke Ondertitel: Uitdaging 9 & 10

Bericht door JeVo »

usurper schreef: Ruim de dubbele hoeveelheid punten dan de AI.
De AI dubbele beurten geven?
1. AI
2. jij
3. AI
4. Herhaal vanaf 1.
kan je dan nog winnen?
Spelgroep Utrecht - Roborally rulez - Island Games forever
usurper
Geheim Genootschap

Bericht door usurper »

JeVo schreef:
usurper schreef: Ruim de dubbele hoeveelheid punten dan de AI.
De AI dubbele beurten geven?
1. AI
2. jij
3. AI
4. Herhaal vanaf 1.
kan je dan nog winnen?
ik zal het morgenavond eens uitproberen.
We live to survive our paradoxes
JeVo
Standaard moderator
Persoonlijke Ondertitel: Uitdaging 9 & 10

Bericht door JeVo »

Disclaimer: ik ken het hele spel niet. Mij voorstel was puur wiskundig. Als jij meer dan dubbel zoveel punten haalt als de AI, kan je de AI dubbele beurten geven en haalt hij misschien ook dubbele punten.

Maar als de motor van de AI dan te goed gaat lopen, heeft hij straks dubbel jouw punten. Ben benieuwd.
Spelgroep Utrecht - Roborally rulez - Island Games forever
AstridvE
Jakkiebak!

Bericht door AstridvE »

AstridvE schreef:
Gisteren met Travel River en Thunderspeaker gespeeld. Dit keer beter opgelet waar de dahan zich bevonden voor River, waardoor ik meer holy sites had. Ik denk dat ik het Travel aspect toch wel leuk begin te vinden.

Ik dacht dat het wel duidelijk was omdat ik Spirit Island in mijn eerdere post had genoemd :oops:

Gisteren weer Spirit Island gespeeld tegen Schotland 4. Blighted Island maar wel invader wipe :)

En Ticket to Ride Amsterdam met mijn zus. Vond ik niet zo veel aan, maar ik ben al langer uitgekeken op de standaard competatieve spellen, en treinen en Amsterdam vind ik geen van beiden interessant.
Pura Vida
Kardinaal

Bericht door Pura Vida »

Gisteren Barrage gespeeld. Eerste keer. Regels vielen mee, veel klopt intuïtief. Knap. Maar die krapte viel ons erg tegen. Alles knarst en schuurt en trekt. Niks gaat vanzelf. Van sommige acties is er echt maar één van per ronde. Van die fijne eerste ontdekkingstocht van zo'n eerste potje merkten we helemaal niets. Tergend. Totaal geen lol gehad eigenlijk.
Meteen door met Gaia. Man wat gaaf is dat dan weer. Fantastisch spel blijft dat toch.
Afbeelding
humske
Wereldkampioen Carcassonne 2011
Persoonlijke Ondertitel: Jippie-a-jee!

Gisteren speelde ik...

Bericht door humske »

Pura Vida schreef: Gisteren Barrage gespeeld. Eerste keer. Regels vielen mee, veel klopt intuïtief. Knap. Maar die krapte viel ons erg tegen. Alles knarst en schuurt en trekt. Niks gaat vanzelf. Van sommige acties is er echt maar één van per ronde. Van die fijne eerste ontdekkingstocht van zo'n eerste potje merkten we helemaal niets. Tergend. Totaal geen lol gehad eigenlijk.
Meteen door met Gaia. Man wat gaaf is dat dan weer. Fantastisch spel blijft dat toch.
jammer dat het wat teleurstelde voor een eerste potje !

Ik heb gisteren 2x solo scenario van it's a wonderful world gedaan, nog best lastig af en toe om het goed te doen en betere dan bronzen medailles te halen!
later op de dag nog spirit island gespeeld. Omdat het de 2e keer was voor de meesten hebben we het bij de basis gehouden. Volgende keer maar wat moeilijker, want toch wel vrij makkelijk gehaald :).
~ Always look on the bright side of life ~

Afbeelding
Pura Vida
Kardinaal

Bericht door Pura Vida »

humske schreef: Ik heb gisteren 2x solo scenario van it's a wonderful world gedaan, nog ebst lastig af en toe om het goed te doen en betere dan bronzen medailles te halen!
later op de dag nog spirit island gespeeld. Omdat het de 2e keer was voor de meesten hebben we het bij de basis gehouden. Volgende keer maar wat moeilijker, want toch wel vrij makkelijk gehaald :).
It's a wonderful world staat bij ons op de lijst intussen. Zoveel mooie berichten, moet lukken. Spirit Island vond ik gaan bal aan. Kaartjes draaien en reageren. Na zes potjes verkocht.
Afbeelding
Stijnhoofd
El Capitan
Persoonlijke Ondertitel: Stidjen Plays Solo

Bericht door Stijnhoofd »

De afgelopen dagen met enige regelmaat Cthulhu: Death May Die gespeeld, een spel dat me opviel nadat ik bij een vriend kennismaakte met Mansions of Madness 2.0. Het is eigenlijk precies wat ik zoek in een Cthulhu-game: hectiek, stress, en speelgemak. De scenario's zijn interessant en bieden genoeg variatie om nog regelmatig op tafel te komen, al hadden de Ancient Ones wel wat gevarieerder gemogen. Maar soit! Een prima 'popcorn' dungeon crawler.
Recent speelde ik...

Afbeelding
Arjen T.
Veenboer

Bericht door Arjen T. »

Gister is dan eindelijk Everdell op tafel gekomen. We hebben ons er heerlijk mee vermaakt.
We've got a winner!
MrDW
Joker

Bericht door MrDW »

Gisteren voor het eerst 'It's a wonderful world' gespeeld. We speelden met zijn 2en.
Misschien een beetje te gehaast gaan spelen en niet uitgebreid genoeg het deck geschud, want na een schamele score van 21 :roll: in het eerste potje moest er natuurlijk een tweede potje gespeeld worden. Daarin een goede revanche genomen en op 90 punten uitgekomen :thumbup: Heerlijk spel waarin iedere beslissing telt!
Afbeelding