Spellenwijs.nl: Review van Bonfire (999 Games)

Spelrecensies op andere sites, blogs en vlogs hier gebundeld voor de BSM-gemeenschap

Moderators: Standaard moderators, Website beheerders, Ereleden

Spellenwijs.nl
Party Animal
Zichtbare ondertitel: Persoonlijk

Spellenwijs.nl: Review van Bonfire (999 Games)

Bericht door Spellenwijs.nl »

In het kort:

"Hoewel het thema van Bonfire me koud laat, zet het spelverloop me in vuur en vlam. Er zitten ontzettend veel kleine spelmechanismen in het spel die moeiteloos samensmelten tot een uitdagend geheel. Niets wordt aan het lot overgelaten en de herspeelbaarheid ligt hoog. Voor mij is dit nu al een favoriet bordspel van 2021, maar als je niet van veel opties in een spel houdt, dan zul je mijn enthousiasme niet delen."

Klik op onderstaande afbeelding en check m'n volledige review, foto's van het speelmateriaal én de speluitleg:

Afbeelding

Hebben jullie 'm al gespeeld? En wat vinden jullie ervan?
Laatst gewijzigd door Spellenwijs.nl op ma 01 mar 2021, 17:36, 2 keer totaal gewijzigd.
Bezoek Spellenwijs.nl voor reviews, interviews, tips en meer of volg me op Instagram of Facebook!
JeVo
Standaard moderator
Persoonlijke Ondertitel: Uitdaging 9 & 10

Re: Spellenwijs.nl: Review van Bonfire (999 Games)

Bericht door JeVo »

Als Erwin ook maar een beetje kan fotoshoppen, weet ik al hoe de volgende versie van deze foto eruitziet.
Spelgroep Utrecht - Roborally rulez - Island Games forever
Spellenwijs.nl
Party Animal

Oei, dan beland ik, het spel of allebei in het vuur ben ik bang :o
Bezoek Spellenwijs.nl voor reviews, interviews, tips en meer of volg me op Instagram of Facebook!
Amethyst141
Regenmaker

Bericht door Amethyst141 »

Bedankt voor deze uitgebreide review!
Afbeelding
Jehnnycash
Veenboer

Bericht door Jehnnycash »

Fijne uitgebreide review! Door de looks/het thema was ik er nog niet in gedoken, maar naar aanleiding van je review staat ie nu toch op de watchlist :) Altijd fijn.

Er moet me toch even iets van het hart; ik werd helemaal gek van die zoekbalk die verschijnt als je naar boven scrollt en weer verdwijnt als je naar beneden scrollt. Ik snap waarom het gedaan is, maar het is zo'n enorm brede balk dat het scrollen opeens 'tegennatuurlijk' voelt. Het is lastig uit te leggen haha, maar als je een stukje terug wil scrollen omdat je 1 zin nog opnieuw moet lezen, verschijnt opeens die balk en moet je gevoelsmatig 'te ver' scrollen.

Verder is dat natuurlijk mierenneukerij, maar wie weet wordt na feedback de in beeld springende zoekbalk een keer kleiner ;) Of wie weet ben ik de enige die zich er aan stoort :p
Spellenwijs.nl
Party Animal

Amethyst141 schreef: Bedankt voor deze uitgebreide review!
Graag gedaan!
Jehnnycash schreef: Fijne uitgebreide review! Door de looks/het thema was ik er nog niet in gedoken, maar naar aanleiding van je review staat ie nu toch op de watchlist :) Altijd fijn.

Er moet me toch even iets van het hart; ik werd helemaal gek van die zoekbalk die verschijnt als je naar boven scrollt en weer verdwijnt als je naar beneden scrollt. Ik snap waarom het gedaan is, maar het is zo'n enorm brede balk dat het scrollen opeens 'tegennatuurlijk' voelt. Het is lastig uit te leggen haha, maar als je een stukje terug wil scrollen omdat je 1 zin nog opnieuw moet lezen, verschijnt opeens die balk en moet je gevoelsmatig 'te ver' scrollen.

Verder is dat natuurlijk mierenneukerij, maar wie weet wordt na feedback de in beeld springende zoekbalk een keer kleiner ;) Of wie weet ben ik de enige die zich er aan stoort :p
Thanks voor de complimenten en wat ongelooflijk tof dat je feedback geeft op m'n blog! Daar kan het alleen maar beter van worden :). Die zoekbalk heeft al de nodige 'tweaks' gehad haha. Is jouw ervaring op mobiel, tablet of desktop? En ik denk dat je vooral doelt op de hoogte van de totale 'dropdown'?

Ik kan niet beloven dat er überhaupt iets mee gebeurt, maar het zet mij wel op scherp. En als ik het van anderen ook terugkrijg, is dat natuurlijk nog meer reden om ermee aan de slag te gaan!

Dus nogmaals bedankt voor het meedenken :)
Jehnnycash
Veenboer

Bericht door Jehnnycash »

Spellenwijs.nl schreef: Thanks voor de complimenten en wat ongelooflijk tof dat je feedback geeft op m'n blog! Daar kan het alleen maar beter van worden :). Die zoekbalk heeft al de nodige 'tweaks' gehad haha. Is jouw ervaring op mobiel, tablet of desktop? En ik denk dat je vooral doelt op de hoogte van de totale 'dropdown'?

Ik kan niet beloven dat er überhaupt iets mee gebeurt, maar het zet mij wel op scherp. En als ik het van anderen ook terugkrijg, is dat natuurlijk nog meer reden om ermee aan de slag te gaan!

Dus nogmaals bedankt voor het meedenken :)
Mijn ervaring was op laptop, een 14 inch scherm, dus dat maakt het misschien ook al snel een extreme drop down. Het ging inderdaad om de hoogte van de dropdown.

Succes met je blog! Ik zal er uiteindelijk - als het om voor mij interessante spellen gaat - geen review minder om lezen hoor ;)
Obelix
Garnaal

Bericht door Obelix »

Mooi werk! 100 keer liever een tof geschreven review met illustraties dan het zoveelste filmpje van 13 in en dozijn! Doe zo voort!

Ik vond de steeds opduikende menubalk ook storend ;-)
Loes
Meeple

Bericht door Loes »

Spellenwijs.nl schreef:
Amethyst141 schreef: Ik kan niet beloven dat er überhaupt iets mee gebeurt, maar het zet mij wel op scherp. En als ik het van anderen ook terugkrijg, is dat natuurlijk nog meer reden om ermee aan de slag te gaan!
Ik navigeer op de laptop vaak met het toetsenbord. Bij het naar boven bladeren (page up of shift+spatie) mis ik op spellenwijs telkens een stuk tekst omdat deze onder de balk verstopt zit. Normaal gesproken geen probleem tenzij ik net zoals Jehnnycash schrijft een stukje terug wil lezen.
Spellenwijs.nl
Party Animal

Nogmaals dank allen voor de feedback! Fijn dat jullie daar eerlijk over zijn :).