Issues - Mijn collectie & Mijn ongewaardeerde spellen
Moderators: Standaard moderators, Website beheerders, Ereleden
-
The Iced One
- Critico
- Persoonlijke Ondertitel: a.k.a. Tio
- Zichtbare ondertitel: Persoonlijk
Issues - Mijn collectie & Mijn ongewaardeerde spellen
Wat off-topic, maar toch ook weer niet aangezien functie wel erg on-topic is. Net even geprobeerd, maar dit lukt niet: "Ongewaardeerde spellen is momenteel niet beschikbaar doordat er geen geldige data komt van Boardgamegeek". Nochtans heb ik wel mijn bgg gebruikersnaam ingevuld in mijn profiel.
SPELHAMELS BEERSE:
Elke 1ste zaterdag en 3de vrijdag vd maand: gratis spelavond in WZC Heiberg in Beerse!
meer info op onze website en Facebook [WIM]
Elke 1ste zaterdag en 3de vrijdag vd maand: gratis spelavond in WZC Heiberg in Beerse!
-
The Iced One
- Critico
Re: Nieuwe mijlpaal voor Bordspelmania
Ik kan nog steeds mijn ongewaardeerde spellen niet zien... 
SPELHAMELS BEERSE:
-
Peter Hein
- Burgemeester
- Persoonlijke Ondertitel: spellengek
Bij mij staan er bij 'Mijn ongewaardeerde spellen' wel enkele titels, maar ik weet vrij zeker dat dit maar een fractie is van alle spellen die ik wel gespeeld, maar hier nog niet gewaardeerd heb...The Iced One schreef: Ik kan nog steeds mijn ongewaardeerde spellen niet zien...![]()
-
The Iced One
- Critico
Ik bedenk me nu net wel dat het misschien enkel spellen in de database zijn? Want ik heb al lang geen nl-spellen meer gespeeld volgens mij 
SPELHAMELS BEERSE:
-
Peter Hein
- Burgemeester
Ik krijg het vage vermoeden dat de lijst alleen spellen koppelt met BGG die dit jaar gespeeld zijn.
-
Pura Vida
- Kardinaal
Is die categorie van ongewaardeerde spellen niet gekoppeld aan je gelogde spellen op BGG? Bij mijzelf lijkt dat zo en heb ik dus - sinds ik netjes Terra Mystica heb gewaardeerd - geen "ongewaardeerde spellen" meer staan op BSM. Wel nog een inhaalslag te gaan met waarderen trouwens, aangezien ik pas in 2019 ergens ben gaan loggen... veel spellen ben ik trouwens eenvoudigweg vergeten. Soms kom je ze dan opeens tegen op BSM en dan denk je: "o god, inderdaad, dát spel... hoe ging dat ook weer?"Peter Hein schreef:Bij mij staan er bij 'Mijn ongewaardeerde spellen' wel enkele titels, maar ik weet vrij zeker dat dit maar een fractie is van alle spellen die ik wel gespeeld, maar hier nog niet gewaardeerd heb...The Iced One schreef: Ik kan nog steeds mijn ongewaardeerde spellen niet zien...![]()
-
Geerius
- Party Animal
De spellen die zijn te waarderen moeten in de database van BSM staan. Het moment van loggen maakt niets uit. Je moet in je profiel natuurlijk wel de juiste koppeling naar je BGG account hebben staan.
@The Iced One: Voor jezelf kun je dit natuurlijk makkelijk even testen door een NL spel te loggen in BGG en dan te controleren of je deze krijgt te zijn bij ongewaardeerde spellen. Daarna natuurlijk de playlog wel weer verwijderen!
@The Iced One: Voor jezelf kun je dit natuurlijk makkelijk even testen door een NL spel te loggen in BGG en dan te controleren of je deze krijgt te zijn bij ongewaardeerde spellen. Daarna natuurlijk de playlog wel weer verwijderen!
-
The Iced One
- Critico
Dat had ik dus enkele uren geleden gedaan met Tour Operator, maar ook nu is de lijst 'mijn ongewaardeerde spellen' leeg.Geerius schreef: De spellen die zijn te waarderen moeten in de database van BSM staan. Het moment van loggen maakt niets uit. Je moet in je profiel natuurlijk wel de juiste koppeling naar je BGG account hebben staan.
De juiste koppeling naar BGG is ook in orde, als dat inhoudt om enkel je BGG-naam te noteren bij 'boardgamegeek' in je profielinstellingen. Zou het aan de spaties in mijn username kunnen liggen?
SPELHAMELS BEERSE:
-
Peter Hein
- Burgemeester
Alles wat ik vanaf 2000 heb gespeeld staat gelogd in BGG en mijn account is gekoppeld. Gisteren speelde ik een spel voor het eerst en kwam het direct bij mijn ongewaardeerde spellen te staan. Toch zijn er massa's spellen in de BSM-database die ik hier niet gewaardeerd heb, wel gelogd in BGG en die niet bij dat overzicht staan. Ergens gaat er iets fout, maar ik weet niet wat.Geerius schreef: De spellen die zijn te waarderen moeten in de database van BSM staan. Het moment van loggen maakt niets uit. Je moet in je profiel natuurlijk wel de juiste koppeling naar je BGG account hebben staan.
-
BaSL
- Team Bordspelmania
Er heeft ooit een fout ingezeten waardoor je die pagina een keer moest vernieuwen. Dacht dat dat opgelost was, maar probeer eens een F5 op die pagina?

-
The Iced One
- Critico
Doet bij mij nog steeds niets...BaSL schreef: Er heeft ooit een fout ingezeten waardoor je die pagina een keer moest vernieuwen. Dacht dat dat opgelost was, maar probeer eens een F5 op die pagina?
Als ik BaSL als BGG gebruikersnaam ingeef, krijg ik wél een hele lijst te zien terwijl ik dus zelf ook wel degelijk ongewaardeerde spellen heb.
SPELHAMELS BEERSE:
-
humske
- Wereldkampioen Carcassonne 2011
- Persoonlijke Ondertitel: Jippie-a-jee!
Re: Issues - Mijn collectie & Mijn ongewaardeerde spellen
de spellen die ik de afgelopen maanden nieuw heb gespeeled staan er bij mij allemaal netjes in bij ongewaardeerde spellen.
~ Always look on the bright side of life ~

-
Mistharfare
- Website beheerder
Heb even gekeken naar alle genoemde problemen aangaande Mijn collectie en Mijn ongewaardeerde spellen en verbeteringen doorgevoerd. Als het goed is zou alles nu moeten werken.
Om zo uitgebreid mogelijk te zijn. Hieronder een overzicht van hoe de functionaliteit zou moeten werken en wat de problemen waren.
Werking
zo werkt het nu, mijn ongewaardeerde spellen is gewijzigd
Mijn collectie en Mijn ongewaardeerde spellen haalt informatie op basis van jouw Boardgamegeek gebruikersnaam, ingesteld in je profiel op Bordspelmania. Dit doen wij omdat op Bordspelmania geen collectie bijgehouden kan worden en niet je gespeelde spellen kunt registreren.
Mijn collectie kijkt naar jouw collectie in Boardgamegeek die je als own hebt gemarkeerd en geeft vervolgens de spellen van jouw collectie weer die in onze BSM-spellendatabase staan.
Mijn ongewaardeerde spellen kijkt naar jouw geregistreerde gespeelde spellen op Boardgamegeek en geeft de spellen weer waarvoor je in onze BSM-spellendatabase nog geen waardering hebt gegeven.
Problemen
Om zo uitgebreid mogelijk te zijn. Hieronder een overzicht van hoe de functionaliteit zou moeten werken en wat de problemen waren.
Werking
zo werkt het nu, mijn ongewaardeerde spellen is gewijzigd
Mijn collectie en Mijn ongewaardeerde spellen haalt informatie op basis van jouw Boardgamegeek gebruikersnaam, ingesteld in je profiel op Bordspelmania. Dit doen wij omdat op Bordspelmania geen collectie bijgehouden kan worden en niet je gespeelde spellen kunt registreren.
Mijn collectie kijkt naar jouw collectie in Boardgamegeek die je als own hebt gemarkeerd en geeft vervolgens de spellen van jouw collectie weer die in onze BSM-spellendatabase staan.
Mijn ongewaardeerde spellen kijkt naar jouw geregistreerde gespeelde spellen op Boardgamegeek en geeft de spellen weer waarvoor je in onze BSM-spellendatabase nog geen waardering hebt gegeven.
Problemen
- De Boardgamegeek gebruikersnamen met spaties werkten niet.
- Mijn ongewaardeerde spellen gaf alleen de laatste 100 gespeelde spellen weer.
- Mijn collectie aanroep bij Boardgamegeek kan fout gaan wat niet afgehandeld werd.
- URL encode is toegepast op Boardgamegeek gebruikersnamen. Dit zorgt ervoor dat o.a. spaties netjes omgezet worden in begrijpbare tekst voor de browser als er een aanroep gedaan wordt naar een internetadres.
- De aanroep naar Boardgamegeek voor gespeelde spellen geeft per pagina maar 100 resultaten weer. Waarom er ooit gekozen is om het aantal gespeelde spellen te gebruiken is onduidelijk, maar dit is nu gewijzigd.
- De aanroep naar Boardgamegeek voor collectie geeft niet altijd resultaten terug, zeker met een grote collectie (dit ligt bij Boardgamegeek). Ze zetten deze dan in een wachtrij en dan dien je opnieuw de aanroep te doen. Dit gebeurde niet, waardoor je soms je collectie niet te zien kreeg. Het kan nu nog steeds zijn dat je jouw collectie niet ziet (druk dan op F5). We proberen de aanroep 5x met een kleine pauze tussen de aanroepen uit te voeren. Als we dan nog geen resultaat krijgen kunnen we niks tonen, ook omdat het niet verstandig is dit onbeperkt aan te gaan roepen.
-
Piet
- Beheerder
Bij mij staan ze er nu allemaal, terwijl ik gisteren alleen de recentste zag.
Het klopt dus helemaal. Prima.
Het klopt dus helemaal. Prima.
-
Mistharfare
- Website beheerder
Lees mijn berichthumske schreef: de spellen die ik de afgelopen maanden nieuw heb gespeeled staan er bij mij allemaal netjes in bij ongewaardeerde spellen.
Je kunt er nog een aantal waarderen