Eens! Hier komt die zo ongeveer wekelijks meerdere keren op tafel omdat mijn vriendin er geen genoeg van krijgen. Heel goed, want dan heb ik de kaarten ook niet voor niets gesleeved etc...
Wel heb je als je alle 2 de uitbreidingen hebt zoveel kaarten dat je ongeveer 4 potjes, als je met 2 personen speelt, nodig hebt om alle vogelkaarten ongeveer 1x voorbij te hebben zien komen (en dan tel ik weggestopte en afgelegde kaarten ook mee).
Inmiddels zijn denk ik de combinaties zo ongeveer eindeloos en vraag ik mij dus wel serieus af of een nieuwe uitbreiding (ze willen er immers van elk continent 1 gaan maken) nog wel waarde toe gaat voegen aan de spelbeleving. Op ten duur heb je straks wellicht 10 potjes nodig om alle kaarten gezien te hebben. Dat vind ik wat overdreven.
Spellenwijs.nl: Welke Wingspan uitbreiding moet je kiezen?
Moderators: Standaard moderators, Website beheerders, Ereleden
-
WTULTC
- Elfenkoning
-
Pura Vida
- Kardinaal
Re: Spellenwijs.nl: Welke Wingspan uitbreiding moet je kieze
O man dat lijkt me nou juist helemaal het einde, dat je na tig potjes behalve nieuwe combo's ook nog nieuwe kaarten tegenkomt. Yeah!WTULTC schreef: Eens! Hier komt die zo ongeveer wekelijks meerdere keren op tafel omdat mijn vriendin er geen genoeg van krijgen. Heel goed, want dan heb ik de kaarten ook niet voor niets gesleeved etc...
Wel heb je als je alle 2 de uitbreidingen hebt zoveel kaarten dat je ongeveer 4 potjes, als je met 2 personen speelt, nodig hebt om alle vogelkaarten ongeveer 1x voorbij te hebben zien komen (en dan tel ik weggestopte en afgelegde kaarten ook mee).
Inmiddels zijn denk ik de combinaties zo ongeveer eindeloos en vraag ik mij dus wel serieus af of een nieuwe uitbreiding (ze willen er immers van elk continent 1 gaan maken) nog wel waarde toe gaat voegen aan de spelbeleving. Op ten duur heb je straks wellicht 10 potjes nodig om alle kaarten gezien te hebben. Dat vind ik wat overdreven.
-
WTULTC
- Elfenkoning
Dat geloof ik graag, maar qua dozen is dat ook niet handig Pura. Nu hoef ik alleen de basisdoos en de doos van Oceanië en een dobbelmatje (ik gebruik de toren niet als ik het niet hier speel) mee te nemen als ik het spel mee neem.
-
Pura Vida
- Kardinaal
Big box is in de maak. Komt helemaal goed.WTULTC schreef: Dat geloof ik graag, maar qua dozen is dat ook niet handig Pura. Nu hoef ik alleen de basisdoos en de doos van Oceanië en een dobbelmatje (ik gebruik de toren niet als ik het niet hier speel) mee te nemen als ik het spel mee neem.
-
MikeBzonderpuntje
- Caballero
- Zichtbare ondertitel: Persoonlijk
Begrijp ik het nou goed dat je niet beide uitbreidingen in de basisdoos kwijt kunt? Jammer.
Zit nog te twijfelen of ik een uitbreiding neem, want vind zelf Wingspan wel aardig, maar niet super. Mijn zoontje vind het wel geinig dus voor hem overweeg ik het. Hij is eerder voor een coop-spel te porren (want papa vind het moeilijk om zich in te houden en wint anders te vaak....
)
Maar ik wil niet zo'n doos met zo'n lelijk rood randje aan de onderkant, maar denk dat mijn zoontje het wel fijn vind als ik Nederlandstalige uitbreidingen heb, dus het moet wel in mijn basisdoos passen.... Dus dat wordt kiezen dan (nee, ik vind het spel niet goed genoeg om nog meer geld uit te geven aan een "big box". Ik heb al best veel big boxen en Wingspan verdient niet nog meer ruimte in de kast)
Vat ik het zo correct samen:
Kies Europa voor vogels die je kent uit je eigen tuin en natuur.
Kies Oceanie voor meer spelmechanieken en coop-variant? (Waarbij men verdeeld is over dat nectar?)
Als die coop-regels ook te spelen zijn met het basisspel + Europa ben ik er snel uit. Kan iemand me dat zeggen?
Zit nog te twijfelen of ik een uitbreiding neem, want vind zelf Wingspan wel aardig, maar niet super. Mijn zoontje vind het wel geinig dus voor hem overweeg ik het. Hij is eerder voor een coop-spel te porren (want papa vind het moeilijk om zich in te houden en wint anders te vaak....
Maar ik wil niet zo'n doos met zo'n lelijk rood randje aan de onderkant, maar denk dat mijn zoontje het wel fijn vind als ik Nederlandstalige uitbreidingen heb, dus het moet wel in mijn basisdoos passen.... Dus dat wordt kiezen dan (nee, ik vind het spel niet goed genoeg om nog meer geld uit te geven aan een "big box". Ik heb al best veel big boxen en Wingspan verdient niet nog meer ruimte in de kast)
Kies Oceanie voor meer spelmechanieken en coop-variant? (Waarbij men verdeeld is over dat nectar?)
Als die coop-regels ook te spelen zijn met het basisspel + Europa ben ik er snel uit. Kan iemand me dat zeggen?
-
Pura Vida
- Kardinaal
Ha! Als je de spelregels voor de Automarazzi kunt downloaden ergens, dan is dat zeker te doen met alleen basis of basis plus Europa. Je gebruikt nl dezelfde automa kaarten.MikeBzonderpuntje schreef: Begrijp ik het nou goed dat je niet beide uitbreidingen in de basisdoos kwijt kunt? Jammer.
Zit nog te twijfelen of ik een uitbreiding neem, want vind zelf Wingspan wel aardig, maar niet super. Mijn zoontje vind het wel geinig dus voor hem overweeg ik het. Hij is eerder voor een coop-spel te porren (want papa vind het moeilijk om zich in te houden en wint anders te vaak....)
Alles van basis + uitbreidingen past trouwens in de basisbox, áls je de tweede kaartenhouder en de vijf oude bordjes er tenminste uit laat. Voor kinderen zijn beide uitbreidingen wel heel leuk, denk ik, want ze maken het spel wat minder strak op voedselgebied. Maar met een spel dat ikzelf 'zo zo' vind, zou ik geen uitbreidingen kopen eerlijk gezegd, en liever een ander spel kopen. Mijn 50 cent dan hè.
-
Spellenwijs.nl
- Party Animal
Wat je zegt klopt wel ja. Ik mis alleen dat Europa wel echt voor een betere balans zorgt in mogelijke strategieën. Dat doet Oceanië m.i. minder (maar ook nog steeds). Als ik er een moet kiezen zou mijn eerste keuze Oceanië zijn though.MikeBzonderpuntje schreef: Begrijp ik het nou goed dat je niet beide uitbreidingen in de basisdoos kwijt kunt? Jammer.
Zit nog te twijfelen of ik een uitbreiding neem, want vind zelf Wingspan wel aardig, maar niet super. Mijn zoontje vind het wel geinig dus voor hem overweeg ik het. Hij is eerder voor een coop-spel te porren (want papa vind het moeilijk om zich in te houden en wint anders te vaak....)
Eens met wat Pura Vida nog zegt trouwens. Aanvulling: er komen naar verwachting nóg 4 uitbreidingen bij. Uiteindelijk gaat het dus niet meer passen in de doos.
-
MikeBzonderpuntje
- Caballero
Dank voor de snelle reacties. Dan ga ik maar eens op zoek naar die Automarazzi regels, speel die met mijn zoontje, en als dat bevalt mag de NL-versie van de Europese huismus en duif uitbreiding zich nestelen in mijn Engelse basisdoos....
-
MikeBzonderpuntje
- Caballero
Ach, ik speel wel vaker spellen die ik "zo zo" vind. Bij mijn wekelijkse speelmakkers (ligt nu helaas stil vanwege avondklok) wil 1 speler altijd de graag de avond afsluiten met een spel dat vooral bestaat uit "gewoon dobbelen", zoals Can't Stop of Martian/Zombie Dice. Dat soort spellen ben ik eigenlijk wel klaar mee, maar ach, soms schik je je naar andermans smaak.
Mijn zoontje is nog maar zelden te porren voor een bordspel, en aangezien Wingspan voor mij nog wel een "6 of 7" is en in ieder geval vele malen leuker is dan de diverse gele doosjes van Haba die ik vroeger heel vaak met hem speelde, of de korte kaartspelletjes die hij nog wel wil doen wil ik best een uitbreiding kopen als ik daarmee een "echt" spel met hem kan doen. En Wingspan ziet er in ieder geval ook mooi uit, en ik kan me voorstellen dat ik met de europese uitbreiding uiteindelijk wat verder kom dan het flauwe antwoord "nou, dat is een gele snavel fladderaar" als hij me vraagt wat voor vogel daar vliegt...
Ondertussen heb ik de Autorazzia Engelse regels gevonden op de Stonemaier site, dus dat scheelt.
Mijn zoontje is nog maar zelden te porren voor een bordspel, en aangezien Wingspan voor mij nog wel een "6 of 7" is en in ieder geval vele malen leuker is dan de diverse gele doosjes van Haba die ik vroeger heel vaak met hem speelde, of de korte kaartspelletjes die hij nog wel wil doen wil ik best een uitbreiding kopen als ik daarmee een "echt" spel met hem kan doen. En Wingspan ziet er in ieder geval ook mooi uit, en ik kan me voorstellen dat ik met de europese uitbreiding uiteindelijk wat verder kom dan het flauwe antwoord "nou, dat is een gele snavel fladderaar" als hij me vraagt wat voor vogel daar vliegt...
Ondertussen heb ik de Autorazzia Engelse regels gevonden op de Stonemaier site, dus dat scheelt.