Gisteren speelde ik...

Heb je een leuk onderwerp over spellen wat nergens lijkt te passen?
Hier kun je het kwijt.

Moderators: Standaard moderators, Website beheerders, Ereleden

maxitaxi777
Maarschalk
Persoonlijke Ondertitel: Zwarte Piet
Zichtbare ondertitel: Persoonlijk

Re: Gisteren speelde ik...

Bericht door maxitaxi777 »

Amethyst141 schreef: Vandaag voor het eerst de volledige versie van 'Through the Ages' gespeeld. Leuk, maar ook wel taai. Het is toch wel een lange zit en soms zat ik helemaal vast. Maar wel gewonnen gelukkig :D
Die is zeker taai en al helemaal voor de eerste keer! Ik herinner mijn eerste potje nog, ruim 5 jaar terug. We speelden (achteraf bezien) meerdere dingen fout, waren 2 uur bezig met de eerste age en dat met 2 spelers. Het is het zo waard, want inmiddels bijna 10 potjes gedaan!
lynyrdskynyrd
Garnaal

Bericht door lynyrdskynyrd »

4 spellen gespeeld die al even niet meer op tafel waren geweest.

Lorenzo il Magnifico met uitbreiding. eerste straf van de katholieke kerk bleef me het hele spel achtervolgen....
Puerto Rico begonnen met mais en rechtstreeks richting de overwinning.
Lords of Waterdeep met uitbreiding. iedereen blijft qua score altijd dicht bij elkaar, deze keer werd het beslist (gelijk puntenaantal) door "het meeste goud.''
6 nimmt (take 5) vlotte 3p afsluiter van een geslaagde middag en vooravond.
Amethyst141
Regenmaker

Bericht door Amethyst141 »

maxitaxi777 schreef:
Amethyst141 schreef: Vandaag voor het eerst de volledige versie van 'Through the Ages' gespeeld. Leuk, maar ook wel taai. Het is toch wel een lange zit en soms zat ik helemaal vast. Maar wel gewonnen gelukkig :D
Die is zeker taai en al helemaal voor de eerste keer! Ik herinner mijn eerste potje nog, ruim 5 jaar terug. We speelden (achteraf bezien) meerdere dingen fout, waren 2 uur bezig met de eerste age en dat met 2 spelers. Het is het zo waard, want inmiddels bijna 10 potjes gedaan!
Goed om te horen dat het het uiteindelijk waard was! Waarschijnlijk maken wij ook nog wel een paar fouten, maar we proberen het wel op te zoeken als we twijfelen over een regel. Wat er wel voor zorgt dat we nog langer bezig zijn haha :lol:
Afbeelding
Stijnhoofd
El Capitan
Persoonlijke Ondertitel: Stidjen Plays Solo

Bericht door Stijnhoofd »

Ik vermaak me de afgelopen dagen kostelijk met Apex Theropod: Collected Edition. Het is een verrassend soepel spelende deckbuilder waarin je jouw dinosaurus-ras moet ontwikkelen om uiteindelijk de Boss te verslaan en de Apex Predator te worden.

Ondanks dat er veel stapeltjes zijn heb je het na het eerste spel gelijk door. De volgende stap is het leren kennen van alle rassen en hun interacties. Ik ga hier nog veel plezier aan beleven. Het is lang geleden dat een nieuw verkregen deckbuilder me zoveel plezier gaf.
Recent speelde ik...

Afbeelding
Jehnnycash
Veenboer

Bericht door Jehnnycash »

Stijnhoofd schreef: Ik vermaak me de afgelopen dagen kostelijk met Apex Theropod: Collected Edition. Het is een verrassend soepel spelende deckbuilder waarin je jouw dinosaurus-ras moet ontwikkelen om uiteindelijk de Boss te verslaan en de Apex Predator te worden.

Ondanks dat er veel stapeltjes zijn heb je het na het eerste spel gelijk door. De volgende stap is het leren kennen van alle rassen en hun interacties. Ik ga hier nog veel plezier aan beleven. Het is lang geleden dat een nieuw verkregen deckbuilder me zoveel plezier gaf.
Gaat dit over solospelletjes? Zo ja, dan schrijf ik 'm hier even op ;)
Stijnhoofd
El Capitan

Jehnnycash schreef:
Stijnhoofd schreef: Ik vermaak me de afgelopen dagen kostelijk met Apex Theropod: Collected Edition. Het is een verrassend soepel spelende deckbuilder waarin je jouw dinosaurus-ras moet ontwikkelen om uiteindelijk de Boss te verslaan en de Apex Predator te worden.

Gaat dit over solospelletjes? Zo ja, dan schrijf ik 'm hier even op ;)
Jazeker! Sterker nog, dit is een solo-spel met een bij de haren erbij gesleepte multiplayer modus. Over omgekeerde wereld gesproken!

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Recent speelde ik...

Afbeelding
Pura Vida
Kardinaal

Bericht door Pura Vida »

De Dwergen van Nidavellir. Lekker wiskundereeksjes opbouwen met dwergen. Onwijs leuk. Meteen raak.

Dominion weer eens afgestoft. Ook meteen weer raak, als je bepaalde onzinkaarten maar even bewust in de doos laat. Leuk detail: de kinderen hier kozen steeds de geld strategie. Ik niet. Zij wonnen.

Eerste potje Red Rising. Collectors edition voor een zeer goede prijs. De doos en alles erin heeft 100% WOW factor. Spelregels ook: je kunt eigenlijk meteen beginnen. Het spel vond ik verrassend. En anders dan wat ik ken. Zal nog veel potjes duren voor ik die kaarten en combo's door ga krijgen. Maar soepel is het. En snel. En gewoon heel leuk om te spelen.
Afbeelding
Jehnnycash
Veenboer

Bericht door Jehnnycash »

Stijnhoofd schreef: Jazeker! Sterker nog, dit is een solo-spel met een bij de haren erbij gesleepte multiplayer modus. Over omgekeerde wereld gesproken!
En ook schier onmogelijk om aan te komen, zie ik. Of ik zie iets over het hoofd ;)

Hier is Pearlbrook voor het eerst toegevoegd aan Everdell. Fijne toevoeging, weer eens wat anders. Maakt de tactische mogelijkheden net wat groter; bewaar ik die parels voor de monumenten, of bouw ik mijn versieringen (ben ff kwijt hoe ze in het spel precies heten). Over de monumenten ben ik ook erg te spreken; wij gingen amper ooit voor de gebeurtenissen omdat ze relatief weinig punten opleverden in ruil voor een werker, maar bij Pearlbrook zit dat voor mijn gevoel wat beter in elkaar... Ja, leuke toevoeging.
Stijnhoofd
El Capitan

Jehnnycash schreef:
Stijnhoofd schreef: Jazeker! Sterker nog, dit is een solo-spel met een bij de haren erbij gesleepte multiplayer modus. Over omgekeerde wereld gesproken!
En ook schier onmogelijk om aan te komen, zie ik. Of ik zie iets over het hoofd ;)

Hier is Pearlbrook voor het eerst toegevoegd aan Everdell. Fijne toevoeging, weer eens wat anders. Maakt de tactische mogelijkheden net wat groter; bewaar ik die parels voor de monumenten, of bouw ik mijn versieringen (ben ff kwijt hoe ze in het spel precies heten). Over de monumenten ben ik ook erg te spreken; wij gingen amper ooit voor de gebeurtenissen omdat ze relatief weinig punten opleverden in ruil voor een werker, maar bij Pearlbrook zit dat voor mijn gevoel wat beter in elkaar... Ja, leuke toevoeging.
Je kunt hier hier proberen maar ik weet niet hoe het zit met import/VAT. Zit zelf namelijk naar wat playmats te kijken. Overigens heb ik bij mijn review copy niets bij hoeven betalen aan belasting of invoerrechten, maar die kwam uit Frankrijk. Weet niet waar het vandaan komt als je vanaf de site bestelt.

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Recent speelde ik...

Afbeelding
Nautilus
Garnaal

Bericht door Nautilus »

Gisteren voor het eerst High Frontier 4 All gespeeld. Elke speler runt een eigen ruimtevaart organisatie. Het doel is om zoveel mogelijk overwinnigspunten te scoren door je astronauten zo ver mogelijk (en als eerste) naar een planeet/maan/asteroide te sturen. Daar aangekomen claim je de locatie en kun je later een fabriek en kolonie bouwen.

Het is even doorbijten bij het doorgronden van de regels. Vooral bij het samenstellen van de meest geschikte raket middels de verschillende patenten vergt een goede planning.
Aan het einde van jaar 1 ben ik wel als eerste op Ceres geland !

Deze komt vaker op tafel.
Aras
Geheim Genootschap

Bericht door Aras »

Nautilus schreef: Gisteren voor het eerst High Frontier 4 All gespeeld. Elke speler runt een eigen ruimtevaart organisatie. Het doel is om zoveel mogelijk overwinnigspunten te scoren door je astronauten zo ver mogelijk (en als eerste) naar een planeet/maan/asteroide te sturen. Daar aangekomen claim je de locatie en kun je later een fabriek en kolonie bouwen.

Het is even doorbijten bij het doorgronden van de regels. Vooral bij het samenstellen van de meest geschikte raket middels de verschillende patenten vergt een goede planning.

Hoe lang hebben jullie over het eerste spel gedan?
Afbeelding
Nautilus
Garnaal

Bericht door Nautilus »

Aras schreef:
Nautilus schreef: Gisteren voor het eerst High Frontier 4 All gespeeld. Elke speler runt een eigen ruimtevaart organisatie. Het doel is om zoveel mogelijk overwinnigspunten te scoren door je astronauten zo ver mogelijk (en als eerste) naar een planeet/maan/asteroide te sturen. Daar aangekomen claim je de locatie en kun je later een fabriek en kolonie bouwen.

Het heeft ons 4 uur gekost om 1 jaar (12 beurten) te spelen. In totaal duurt het spel 4 jaar: 48 beurten.Het spel is nieuw voor ons en gedurende het spel waren we voornamelijk bezig de regels te raadplegen.

In de doos zit ook een oefenscenario: Race for the galaxy. Deze heb ik gisteravond doorgenomen en is een aanrader om eerst te spelen. Hierin wordt je door het scenario aan de hand genomen. Je krijgt uitleg bij het samenstellen van patenten voor het samenstellen van een raket. Daarnaast wordt Movement helemaal uitgelegd.

De volgende sessie moet dus vlotter gaan :thumbup:
Aras
Geheim Genootschap

Bericht door Aras »

Nautilus schreef:
Aras schreef:

Het heeft ons 4 uur gekost om 1 jaar (12 beurten) te spelen. In totaal duurt het spel 4 jaar: 48 beurten.Het spel is nieuw voor ons en gedurende het spel waren we voornamelijk bezig de regels te raadplegen.

In de doos zit ook een oefenscenario: Race for the galaxy. Deze heb ik gisteravond doorgenomen en is een aanrader om eerst te spelen. Hierin wordt je door het scenario aan de hand genomen. Je krijgt uitleg bij het samenstellen van patenten voor het samenstellen van een raket. Daarnaast wordt Movement helemaal uitgelegd.

De volgende sessie moet dus vlotter gaan :thumbup:
Bedankt voor de reactie. Het spel staat bij mij ook nog op de to do lijst!
Afbeelding
AstridvE
Jakkiebak!

Bericht door AstridvE »

Met mijn ouders Carcassonne, Wingspan, The Game en Regenwormen. Het viel me erg op dat er bij Carcassonne een hoop meer gescheld wordt.
Lucky Jack
Stamhoofd
Persoonlijke Ondertitel: Feeling lucky...

Bericht door Lucky Jack »

3 potjes Hanamikoji met m'n vrouw. Dat blijft toch een fijn en strak afgemeten spelletje hoor!
Afbeelding