Emerce over marktonderzoek van Identity Games
Moderators: Standaard moderators, Ereleden, Website beheerders
-
mazinho
- Gouverneur
- Persoonlijke Ondertitel: Completionist
- Zichtbare ondertitel: Persoonlijk
-
JeVo
- Standaard moderator
- Persoonlijke Ondertitel: Uitdaging 9 & 10
Re: Emerce over marktonderzoek van Identity Games
Zo beschouwt bijna een derde (29%) van alle spellenspelende Nederlanders zich als liefhebber. “Zij kunnen niet wachten tot er weer een nieuw spel uit is of organiseren spellenavonden om samen met vrienden een spel te spelen. De spelletjesliefhebber houdt vooral van spellen waar je strategisch moet denken, zoals Catan, Ticket to Ride of Escape Room The Game. Kijkend naar de leeftijd, dan is ruim de helft van de groep spelletjesliefhebbers jonger dan 40 jaar.”
goede stelling, verkeerde voorbeeldspellen (vind ik).
goede stelling, verkeerde voorbeeldspellen (vind ik).
Spelgroep Utrecht - Roborally rulez - Island Games forever
-
Erwin
- Nieuwsreporter
- Persoonlijke Ondertitel: ..........
Waarom? Catan en TtR spellen zijn aansprekende voorbeelden voor een grote doelgroep (en dat escape spel is voor Identity Games leuke zelfpromotie, net als het onderzoekje zelf vermoed ik).JeVo schreef: goede stelling, verkeerde voorbeeldspellen (vind ik).
-
Spellenwijs.nl
- Party Animal
Ik denk dat JeVo doelt op het feit dat Catan en Ticket to Ride relatief minder strategisch zijn dan andere spellen.
Maar eens, als je altijd Risk of Monopoly deed en nu ineens Catan gaat doen... dan voelt dat wel strategischer aan natuurlijk.
Maar eens, als je altijd Risk of Monopoly deed en nu ineens Catan gaat doen... dan voelt dat wel strategischer aan natuurlijk.
-
Steve van Weelij
- Grote Dienaar
Ik denk dat als er gesproken wordt over spellenliefhebbers die uitkijken naar nieuwe spellen, dat Ttr e.d. wellicht niet helemaal passen bij die uitspraak. Misschien iets als Twilight Imperium wat al jaren lang blijft vernieuwen en sterk strategisch is, of Terraforming Mars die is ook erg populair. Persoonlijk vind ik de genoemde titels simpelweg 'overused'. Er is meer te vinden in de spellenwereld.Erwin schreef:Waarom? Catan en TtR spellen zijn aansprekende voorbeelden voor een grote doelgroep (en dat escape spel is voor Identity Games leuke zelfpromotie, net als het onderzoekje zelf vermoed ik).JeVo schreef: goede stelling, verkeerde voorbeeldspellen (vind ik).
Overigens vind ik een escape room niet strategisch, meer een puzzel.
-
Erwin
- Nieuwsreporter
- Persoonlijke Ondertitel: ..........
Dat bedoelde ik eigenlijk niet. Ik vind het vooral verstandig dat ze titels noemen die voor anderen herkenbaar zijn. Als zo’n berichtje ergens wordt opgepakt, heeft herkenbaarheid vermoedelijk een meerwaarde. Wat hobbyisten als wij zouden noemen interesseert mij minder. Wij weten onze weg wel te vinden.Spellenwijs.nl schreef: Ik denk dat JeVo doelt op het feit dat Catan en Ticket to Ride relatief minder strategisch zijn dan andere spellen.
-
Jorrit
- Phoenix
- Persoonlijke Ondertitel: semiprof
-
Steve van Weelij
- Grote Dienaar
Het kwam in mijn tekst niet duidelijk naar voren (ik gooi het maar op het tijdstipErwin schreef:Dat bedoelde ik eigenlijk niet. Ik vind het vooral verstandig dat ze titels noemen die voor anderen herkenbaar zijn. Als zo’n berichtje ergens wordt opgepakt, heeft herkenbaarheid vermoedelijk een meerwaarde. Wat hobbyisten als wij zouden noemen interesseert mij minder. Wij weten onze weg wel te vinden.Spellenwijs.nl schreef: Ik denk dat JeVo doelt op het feit dat Catan en Ticket to Ride relatief minder strategisch zijn dan andere spellen.