Dice hospital ambulances verven

Spellen ontwerpen, verfraaien en opbergen (zip locks, sleeves, een eigen spel ontwerpen)

Moderators: Standaard moderators, Ereleden, Website beheerders

Sowieso
Rooster Booster

Dice hospital ambulances verven

Bericht door Sowieso »

Met 2 weken vakantie voor de boeg in een lockdown heb ik bedacht dat het me leuk lijkt om mijn ambulances van Dice Hospital te schilderen. Ik ben op zoek naar advies hoe ik dit het beste kan aanpakken en dan vooral op het gebied van aanschaffen van materiaal. Ik wil de 4 ambulances op dezelfde manier schilderen en ik heb daarom denk ik maar een paar kleuren nodig, maar wel wat meer van iedere kleur. Het zou leuk zijn als ik iets kan bestellen wat niet weken onderweg is, zodat ik er deze lockdown ook tijd voor heb :). Ik zag elders op dit forum wat goede adviezen van sceneryworkshop.nl, maar de aangeprezen artikelen zijn daar niet op voorraad.

Iemand tips?
pels
Standaard moderator

Re: Dice hospital ambulances verven

Bericht door pels »

Hej Sowieso,

een heel late reactie want ik zie dit nu pas. Ik heb zelf de ambulances ook geschilderd, dus eventueel nog voor jou of andere mensen twee foto's om eventueel wat inspiratie uit te halen.
Heel benieuwd naar wat jouw resultaat is! :D

Afbeelding

Afbeelding
Bijlagen
ambulances achter.jpg
ambulances voor.jpg
Spellen hier, spellen daar, spellen everywaar!
Sowieso
Rooster Booster

Bericht door Sowieso »

Ziet er gaaf uit! Ik moet er nog altijd aan beginnen, en moet me nog steeds eens laten informeren naar het juiste materiaal. Ik denk een leuk klusje voor de zomervakantie, of voor de volgende lockdown.
pels
Standaard moderator

Bericht door pels »

Dankjewel voor het compliment :)

Sceneryworkshop is normaal gezien regelmatig weer aangevuld (en je kan ook klikken op 'verwittigen wanneer terug in voorraad'), dus misschien af en toe checken voor materiaal. Ik zou sowieso kiezen voor een lichte primer zoals wit (of eventueel bonewhite van Vallejo). Zeker als je voor witte/gele/felrode ambulances gaat, is dat de beste ondergrond.
Verf van Vallejo is goedkoper dan bv. Citadel en prima voor het schilderen van de ambulances.

Veel succes!
Spellen hier, spellen daar, spellen everywaar!