Hippocrates

Familiespellen, kaartspellen, expertspellen, oude bekenden, kortom: bordspellen!

Moderators: Standaard moderators, Website beheerders, Ereleden

Dave
Sojaboon

Hippocrates

Bericht door Dave »

Ik zag op kickstarter het spel Hippocrates voorbij komen.
Een hele mooi vormgeving en een leuk artwork maken het Dat dit spel mijn aandacht trok.

Ik heb op YouTube wat filmpjes bekeken over bevindingen van andere en het spelverloop.
De regels zijn duidelijk en de beoordelingen zijn goed.

Alleen ik vraag mij af hoe de herspeelbaarheid zal zijn.
Iedere kleur heeft 12 tegels in totaal. Die zouden dus per spel kunnen verschillen van stapel en de daarbij behorende extra inkomsten die onder een stapel afgebeeld staat. Dat geeft nog wel wat willekeur.

Maar ik krijg het gevoel dat het meer een puzzel is hoe aan de verschillende medicijnen te komen, dan dat het echt tactisch vooruit denken is en net even iets voor de neus van je tegenstander wegkapen zodat die zijn actie niet kan doen.
Ik mis een beetje de diepgang hierin.

Op zich lijkt het spel mij leuk om te spelen, maar of het een blijvertje is is dan nog maar de vraag.
Misschien heb ik het verkeerd en heeft iemand een andere kijk erop. Dan hoor ik het graag.

Daarnaast zie ik dat het spel nog een paar dagen bij crowdfinder.be te bestellen is. Hoe zit dat met die ketting van bezorgen? Is dat vertrouwd en loopt dat een beetje soepel? Ik moet bij het bestellen een naam opgegeven van diegene waar ik het spel op wil halen, maar hoe komt die er dan weer aan als niemand richting ons gaat? Contact leggen gaat niet.

Voor €59,- een deluxe versie zou ik dit wel willen proberen, maar dan wil ik wel weten hoe zoiets werkt.

Labels:
usurper
Geheim Genootschap

Re: Hippocrates

Bericht door usurper »

Via crowdfinder meedoen aan een kickstarter is mij altijd goed bevallen. Communicatie verloopt prima. Ik laat het meestal rechtstreeks naar mij toesturen. Er zijn te weinig deelnemers in mijn omgeving om het via een ketting door te geven. Maar meestal is er iemand uit Amsterdam die ook mee doet. Dat kan voor jou voordelig zijn.
We live to survive our paradoxes
Dave
Sojaboon

Bericht door Dave »

Oké. Goede ervaring dus.

Ik kan dit niet op laten sturen omdat het niet door crowd finder zelf is opgezet. Ik zie wel dat er twee deelnemers in Amsterdam zijn. Maar dan moeten die het natuurlijk ook maar net weer doorgespeeld krijgen van iemand anders. Ik heb gister de chatfunctie ontdekt dus zal deze mensen een contacten.

Ben benieuwd hoe dit gaat lopen.
Edwin84
Elfenkoning

Bericht door Edwin84 »

Hier ook goede ervaring met Crowdfinder.

Spel Hippocrates sprak me dan weer minder aan.
Iris88
Matroos

Bericht door Iris88 »

Ik heb het spel via despelletjesvrienden.nl besteld, dan wordt het spel ook gewoon thuisbezorgd. Wilde eigenlijk geen kickstarters bestellen, maar dit spel spreekt mij wel echt aan. Twijfel ook wel over de herspelbaarheid, maar goed dat zien we dan wel weer. Ben niet voor de deluxe versie gegaan. Vind een grotere doos, groter bord en een insert niet echt een meerwaarde.
Dave
Sojaboon

Bericht door Dave »

Iris88 schreef: Ik heb het spel via despelletjesvrienden.nl besteld, dan wordt het spel ook gewoon thuisbezorgd. Wilde eigenlijk geen kickstarters bestellen, maar dit spel spreekt mij wel echt aan. Twijfel ook wel over de herspelbaarheid, maar goed dat zien we dan wel weer. Ben niet voor de deluxe versie gegaan. Vind een grotere doos, groter bord en een insert niet echt een meerwaarde.
Ik betaal nu €59,- (zonder verzendkosten, wel via soort kettinglevering) voor de deluxe versie ipv €48 (ex €4,- verzendkosten) voor de normale versie op de spelletjesvrienden.
Die elf euro meer had ik wel voor over. Qua grote scheelt het niet heel veel. Scheelt mij ook weer een insert printen met mijn 3D printer.
We gaan wel zien wat de herspeelbaarheid gaat worden.
Edwin84
Elfenkoning

Bericht door Edwin84 »

Maar hoe kan de spelletjesvrienden een standaardversie hebben van de Kickstarter?

Ik dacht dat de Kickstarter alleen om de Deluxe versie draait en dat de gewone versie gewoon een retailversie is.

Er staat op hun site standaard editie incl stretchgoals. Via Kickstarter zelf kan ik ook alleen Deluxe bestellen.

Trouwens toch interesse in het spel wellicht. Denk dat ik deze met een a dere KS heb verward.toen ik zei dat het me saai leek.
Iris88
Matroos

Bericht door Iris88 »

Onder het tussenkopje 'retailers' op de kickstarterpagina wordt er iets over gezegd. Er staat dat retailers tijdens de campagne ook de kans hebben om de retail-versie te preorderen. Maar waarom hier dan de stretchgoals in zitten is mij ook niet helemaal duidelijk.
Edwin84
Elfenkoning

Bericht door Edwin84 »

Nou inderdaad. Z0 ver ik Gamebrewer ken brengen ze op KS alleen de Deluxe versie uit omdat het standaard versie sowieso gepland staat voor retail.

Winkels in de Benelux hebben sowieso de mogelijkheid zonder KS de standaard/retailversie te bestellen.
pieter.schutz
Geheim Genootschap

Bericht door pieter.schutz »

Over crowdfinder is wel genoeg gezegd.

Ik heb het spel gespeeld. Ik vond het een stuk leuker dan ik op alleen zicht had verwacht.
Wat me vooral aanstaat (en waarom ik denk dat de herspeelbaarheid wel degelijk hoog is) is dat je elkaar echt grondig in de weg kunt zitten.
Juist omdat het erop lijkt dat je gewoon kunt uitpuzzelen wat je nodig gaat hebben, is het extra leuk om daar weer op te moeten aanpassen als blijkt dat iemand anders je dwars zit.

Ik vond het een erg leuk puzzeltje dat ik zeker nog een paar keer wil spelen. Daarom ook gebacked (via crowdfinder)
Afbeelding
Dave
Sojaboon

Hippocrates

Bericht door Dave »

Wederom een bericht van Game Brewer ontvangen dat o.a. Hippocrates is uitgesteld naar 2022 ivm de torenhoge kosten van het verschepen.
Op Spiel '21 zullen wel enkel retail versies aanwezig zijn. Deze hebben ze voor €25,- per spel over laten vliegen vanuit China.

Verschillende spelmakers gaan kijken of productie in Europa haalbaar is. De productiekosten zullen dan hoger zijn, maar de kosten voor het vervoer vele malen lager wat dan misschien weer compenseert.

Toch denk ik dat wij in de toekomst dit weer gaan merken in onze portemonnee.