Ik zal ook meedoen in de aftelpret:
Totaal:
Gespeeld: 7
In bezit: 6
Top 20: 0
100-91:
Gespeeld: 7 (Machi Koro, Caylus, Nidavellir, Andor, Eufraat & Tigris, Sint Petersburg)
In bezit: 6 (Andor, Targi, Regenwormen, Crusoe, Century)
Top 20: 0
Dat klassiekers beginnen te kelderen ha dik al verwacht op basis van de lijstjes van mijn 5-koppige spellengroep. Hoe lang houd je een (zware) klassieker in je lijst en waarom is de vraag die ik me dit jaar stelde. Wie weet ben ik zelf wel in transite van een Top 20 aller tijden naar een Top 20 gespeeld dit jaar. 2020-2021 is daarin een merkwaardig jaar omdat ik bij 100% van mijn spellen speelde met mijn 70-jarige schoonvader die nog nooit van moderne spellen gehoord had. Om al dit jaar een inzending te doen met uitsluitend instapper, voelde nog niet goed.Caylus, SInt Petersburg, Eufraat en Tigris, ik zou ze spelen met juist méér speltijd dan voor 2020.
Nidavellir is écht een leuke nieuwe titel en ik ben benieuwd of WGG hem voor het Nederlands taalgebied ook gaat uitbreiden. Heb je het spel in de kast of wil je er meer van weten, kijk dan zeker even naar de
special die op de site van WGG staat; er zit zelfs een print & play promokaart in.
Machi Koro leg ik vanavond op tafel met mijn schoonvader; eigenlijk heel raar dat ik hem dat spel nog niet geleerd heb.
Kattentetris laat ik even aan me voorbij gaan; ik heb de verwijzing wél doorgestuurd naar mijn moeder en 3 zusters (kattenvolk). Met Calico heb ik voorlopig voldoende poezenspul in de kast.