Gisteren speelde ik...

Heb je een leuk onderwerp over spellen wat nergens lijkt te passen?
Hier kun je het kwijt.

Moderators: Standaard moderators, Website beheerders, Ereleden

WTULTC
Elfenkoning

Re: Gisteren speelde ik...

Bericht door WTULTC »

AstridvE schreef: Met mijn ouders Carcassonne, Wingspan, The Game en Regenwormen. Het viel me erg op dat er bij Carcassonne een hoop meer gescheld wordt.
Interessant, zou dat komen door het inbreken in steden? Hier zorgt dat ook wel eens voor onvrede.
Afbeelding
Pura Vida
Kardinaal

Bericht door Pura Vida »

WTULTC schreef:
AstridvE schreef: Met mijn ouders Carcassonne, Wingspan, The Game en Regenwormen. Het viel me erg op dat er bij Carcassonne een hoop meer gescheld wordt.
Interessant, zou dat komen door het inbreken in steden? Hier zorgt dat ook wel eens voor onvrede.
Duh. Grootste kans op rondvliegende tegels bij het dreigen af te pakken van steden. Ook hier. Daarom is het zo'n gaaf spel. Mijn zoon laat mij echt helemaal nooit fatsoenlijk een stad bouwen.

Zelf gisteren Birmingham gespeeld. Ik heb niks met industriële revolutie, of met Engeland, laat staan met ons kapitalistische economische model, maar wat is dit spel gaaf zeg. Thematisch raak, sfeervol en heerlijk somber op tafel, helemaal Charles Dickens enzo, inclusief smerig Engels bier. Lekker positioneel spelletje waarbij je elke ronde meer kunt doen, soms zelfs dankzij je medespeler.
Afbeelding
Arjen T.
Veenboer
Zichtbare ondertitel: Persoonlijk

Bericht door Arjen T. »

Het heeft even geduurd, maar gister is Takenoko dan eindelijk op tafel gekomen. Mijn wall of shame is er weer eentje kleiner geworden.
We've got a winner!
Arjen T.
Veenboer

Bericht door Arjen T. »

En de volgende kon van het lijstje van ongespeelde spellen gestreept worden. Tappestry kwam eindelijk op tafel. Ik heb gigantisch verloren, maar gek genoeg heb ik me er dan wel weer heel erg mee vermaakt. Komt zeker snel weer terug!
We've got a winner!
Lucky Jack
Stamhoofd
Persoonlijke Ondertitel: Feeling lucky...

Bericht door Lucky Jack »

Taveernen van de Oude Stad met mijn vrouw. Dit blijft toch wel een gezellig spelletje; gewoon lekker je eigen café uitbreiden zonder al te veel direct conflict. Ik heb Taveernen geupgrade met Stonemaier Realistic Resources en mini bierpulletjes van AliExpress, dan ziet het er ook gewoon gezellig uit.
De avond afgesloten met wat potjes Love Letters , hoewel het met meerdere spelers leuker is werkt het gewoon goed met zijn tweeën.
Afbeelding
LanceCorporal
Locomotief

Bericht door LanceCorporal »

Gisteren is eindelijk Xia: Legends of a Drift System (Solo) op tafel gekomen.
Omdat het de 1x keer was maar tot 10 Fame Points gespeeld.
Helaas net verloren. Dit spel komt zeker vaker op tafel
Afbeelding
humske
Wereldkampioen Carcassonne 2011
Persoonlijke Ondertitel: Jippie-a-jee!

Bericht door humske »

gsiteren met mijn nichtje van 10 unlock geprobeerd, erg leuk! daarna ook potje climbers, blijft ook een leuk spel om te doen af en toe (niet te vaak :P ).
en vanochtend burger up maar weer eens afgestoft, die had zij uitgezocht en was wel weer eens leuk om mooie burgers te maken !
~ Always look on the bright side of life ~

Afbeelding
Arjen T.
Veenboer

Bericht door Arjen T. »

Gister Targi op tafel gekregen. Wat een heerlijk spelletje. Zoals het hoort bij een workerplacement, is het elkaar constant heerlijk in de weg staan. Toppertje.
We've got a winner!
Nautilus
Garnaal

Bericht door Nautilus »

Anachrony: al weer een tijdje geleden, dat we dit we op tafel hebben gehad. Om warm te draaien hebben we eerst het basisspel gespeeld. Daarna gestart met de nieuwe uitbreiding: Anachrony: Fractures of Time. Het extra bord en de toevoeging van de Fracture Device en Blink maken dit een veel beter spel volgens mij. Je hebt nu minder rondes (6 ipv 7), maar je kan per ronde meer acties uitvoeren. Al is dit wel tegen een bepaald risico (Blink).
humske
Wereldkampioen Carcassonne 2011
Persoonlijke Ondertitel: Jippie-a-jee!

Bericht door humske »

vrijdag forgotten waters! Wat een heerlijk verhalen spel. Je moet niet een te diepgaand spelmechanisme verwachten, maar ik vond het heerlijk om te spelen!
Lekker in de rol van piraten kruipen en de zeeen bevaren! Erg fijn! het eerste scenario gespeeld (beide delen), je bent er even mee bezig, maar is het zeker waard!
~ Always look on the bright side of life ~

Afbeelding
Pura Vida
Kardinaal

Bericht door Pura Vida »

Gisteren ons tiende potje Brass Birmingham gespeeld. Tijd voor een uitgebreider verhaal hier dus. Misschien. Komt. Voorlopig kom ik niet verder dan: Wat.Een.Spel.
Afbeelding
Amethyst141
Regenmaker

Bericht door Amethyst141 »

Pura Vida schreef: Gisteren ons tiende potje Brass Birmingham gespeeld. Tijd voor een uitgebreider verhaal hier dus. Misschien. Komt. Voorlopig kom ik niet verder dan: Wat.Een.Spel.
Gisteren heb ik deze voor het eerst gespeeld. Wat een breinbreker zeg, ik vond het lastig om überhaupt te bedenken wat ik wilde doen. Na een potje ben ik nog niet helemaal overtuigd, terwijl ik bijvoorbeeld Through the Ages wel te doen vond. Maar ik zal het binnenkort nog maar eens proberen om te kijken of het beter wordt.
Afbeelding
helena
Fabrieksmanager
Persoonlijke Ondertitel: kooiker

Bericht door helena »

De zoektocht naar el dorado maar weer eens op tafel gelegd. Wat een heerlijk race-spelletje is dit toch! Het was weer een nek aan nek race en ik kwam 1 stapje te kort voor de overwinning. Blijft leuk! :)
LanceCorporal
Locomotief

Bericht door LanceCorporal »

In het weekend 3x Eldritch Horror (met een aantal kleine uitbreidingen) gespeeld. Dit blijf ik een fantastisch spel vinden.
En 1x Imperial Settlers: Empires of the North gespeeld. Ik moet het nog een paar spelen maar ik denk dat dit een kandidaat is voor de verkoop.
Afbeelding
MADG0BLIN
Stamhoofd

Bericht door MADG0BLIN »

Hoop gespeeld van het weekend, vrijdag begonnen met Red Rising en Whistle Mountain.
Zaterdag verder gegaan met Great Western Trail + uitbreiding, Clans of Caledonia, Viscounts of the West Kingdom, Dominion, Lost Ruinis of Arnak, Terra Mystica en geeindigd met Tapestry.

Lang geleden dat ik in een weekend zoveel op tafel heb gekregen. :D
Clans of Caledonia en en Terra Mystica waren beide jaren geleden dat ik die gespeeld had, maar beide toppers. Proberen toch weer vaker op tafel te krijgen.
Afbeelding