Daarom worden chinese karakters gebruikt. Mijn chinees is ook niet meer wat het geweest is (...ehm) maar de symbooltjes moet je wel uit elkaar kunnen houden.Rob65 schreef:Een aantal kleurern op de witte stukken zijn niet uit elkaar te houden en op de zwarte stukken zijn de donkere kleuren bij lamplicht niet te zien.
Nieuw tweepersoonsspel van 999 Games: Kamisado
Moderators: Standaard moderators, Website beheerders, Ereleden
-
Jerome
- Gouverneur
- Zichtbare ondertitel: Persoonlijk
Re: Nieuw tweepersoonsspel van 999 Games: Kamisado
Labels:
-
olafpieters
- Spelauteur
Bij sommige torens kun je inderdaad het beste naar de tekens kijken, in plaats van naar de kleuren.
Met name de kleuren bruin + paars en oranje + roze gaan in kunstlicht erg op elkaar lijken.
Ik vraag me trouwens af of het voordeel van de duw-optie van de Sumo torens wel opweegt tegen het nadeel van hun beperking in bereik.
Ik moet het spel nog wat vaker spelen om daar uit te komen.
Met name de kleuren bruin + paars en oranje + roze gaan in kunstlicht erg op elkaar lijken.
Ik vraag me trouwens af of het voordeel van de duw-optie van de Sumo torens wel opweegt tegen het nadeel van hun beperking in bereik.
Ik moet het spel nog wat vaker spelen om daar uit te komen.
-
Jerome
- Gouverneur
Zekers te weten van wel!olafpieters schreef:Ik vraag me trouwens af of het voordeel van de duw-optie van de Sumo torens wel opweegt tegen het nadeel van hun beperking in bereik.
Je duwt namelijk niet alleen de andere toren naar achteren, ook krijg je direct een nieuwe beurt (de kleur waar de andere toren zojuist op geschoven is).
-
Nakur76
- Rooster Booster
regeltje die mij nog niet was opgevallen.Jerome schreef: Zekers te weten van wel!
Je duwt namelijk niet alleen de andere toren naar achteren, ook krijg je direct een nieuwe beurt (de kleur waar de andere toren zojuist op geschoven is).
Heb eigenlijk ook nog niet met sumo gespeeld.
Meeste mensen vinden tot nu toe het basisspel al leuk genoeg om het spel te gaan kopen.

-
olafpieters
- Spelauteur
Ja, ik weet het.Jerome schreef:Zekers te weten van wel!olafpieters schreef:Ik vraag me trouwens af of het voordeel van de duw-optie van de Sumo torens wel opweegt tegen het nadeel van hun beperking in bereik.
Maar komt het heel vaak voor dat een Sumo toren recht voor een toren van de tegenspeler komt te staan?
Daarbij: een zware Sumo toren van 1 movement heeft wel erg weinig kleuren om uit te kunnen kiezen en is dus heel kwetsbaar voor het afdwingen van een kleur door de tegenspeler.
Maar nogmaals: ik moet dit spel nog wat vaker spelen.
Burley lijkt me geen man die over één nacht ijs gaat.
-
moos
- Grote Dienaar
dit lijkt mij ook een mooi spel.
ben gek op zulke abstrakte spellen,
waar kan je deze kopen..
ben gek op zulke abstrakte spellen,
waar kan je deze kopen..
-
Robertopellizini
- Genius
Ik heb hem gewoon in de lokale spellenwinkel gekocht.
Mocht je eerst het spel willen uitproberen, dan kan ik je aanraden dit te doen op yucata.de
Ik wil daar best een potje met je spelen
Mocht je eerst het spel willen uitproberen, dan kan ik je aanraden dit te doen op yucata.de
Ik wil daar best een potje met je spelen
-
Suzan
- Stamhoofd
- Persoonlijke Ondertitel: Board Game Stats