Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
mazinho schreef:
Zie ik overigens de Westerkerk en het Scheepvaartmuseum in aanbouw?
Op de basis doos zie je inderdaad de Westerkerk, goed oog!
Op de uitbreidingen doos zie je niet het Scheepvaartmuseum, maar de oude Amsterdamse beurs (Beurs van Hendrick de Keyser). Het idee hierachter is dat een van de twee uitbreidingen veel meer interactie biedt tussen spelers rondom de beurs, en de andere uitbreiding meer mogelijkheden toevoegt rond bouwen (en slopen). Daarom leek het ons mooi dat de beurs in aanbouw werd getoond.
Historisch is het helaas niet correct: de Beurs van Hendrick de Keyser was al in 1611 voltooid terwijl de Westerkerk pas in 1631 klaar was (maar wel ontworpen door bouwmeester Hendrick de Keyser). Maar laten we dat creatieve vrijheid noemen!
mazinho schreef:
Zie ik overigens de Westerkerk en het Scheepvaartmuseum in aanbouw?
Op de basis doos zie je inderdaad de Westerkerk, goed oog!
Op de uitbreidingen doos zie je niet het Scheepvaartmuseum, maar de oude Amsterdamse beurs (Beurs van Hendrick de Keyser). Het idee hierachter is dat een van de twee uitbreidingen veel meer interactie biedt tussen spelers rondom de beurs, en de andere uitbreiding meer mogelijkheden toevoegt rond bouwen (en slopen). Daarom leek het ons mooi dat de beurs in aanbouw werd getoond.
Historisch is het helaas niet correct: de Beurs van Hendrick de Keyser was al in 1611 voltooid terwijl de Westerkerk pas in 1631 klaar was (maar wel ontworpen door bouwmeester Hendrick de Keyser). Maar laten we dat creatieve vrijheid noemen!
Ik vind die jaartallen dichtbij elkaar genoeg qua historische correctheid. Zegt een historicus he!? Mooie cover inderdaad. Dat jongetje met bal en hond: ik vind dat soort details echt top. En daar zit het vol mee. Prachtig.
Mooi ook hoe de illustrator door opzetten van korte krachtige toetsen een eerbetoon lijkt te maken aan Rembrandt. Hoe langer ik kijk, hoe enthousiaster ik word! Voeren jullie deze stijl ook door in het spelmateriaal?
Instagram @movetherobber
Benieuwd naar wat ik recent speelde?
De andere onderdelen van het spel hebben een meer bescheiden update gehad. We hebben de kleuren van de kaarten aangepast, het spelbord levendiger gemaakt (en wat intensere kleuren), de indeling van de beurs wat aangepast om meer ruimte te bieden in de lagere regionen, en zijn nog hard bezig de opties te verkennen om de pakhuizen te upgraden. Dit laatste is alleen een erg prijzige grap omdat het aanpassingen van de mallen betekent (duizenden euro's).
Alles past uiteindelijk prima bij elkaar en we merken nu ook gelijk interesse uit het buitenland dus met wat geluk gaan er gelokaliseerde versies komen (maar de stap van 'interesse' naar een handtekening blijft groot).