Gisteren speelde ik...

Heb je een leuk onderwerp over spellen wat nergens lijkt te passen?
Hier kun je het kwijt.

Moderators: Standaard moderators, Website beheerders, Ereleden

Pura Vida
Kardinaal

Re: Gisteren speelde ik...

Bericht door Pura Vida »

Amethyst141 schreef:
Pura Vida schreef: Gisteren ons tiende potje Brass Birmingham gespeeld. Tijd voor een uitgebreider verhaal hier dus. Misschien. Komt. Voorlopig kom ik niet verder dan: Wat.Een.Spel.
Gisteren heb ik deze voor het eerst gespeeld. Wat een breinbreker zeg, ik vond het lastig om überhaupt te bedenken wat ik wilde doen. Na een potje ben ik nog niet helemaal overtuigd, terwijl ik bijvoorbeeld Through the Ages wel te doen vond. Maar ik zal het binnenkort nog maar eens proberen om te kijken of het beter wordt.
De regeltjes duurde bij ons ook even, met gevolg dat je eigenlijk een beetje 'clueless' aan zo'n spel begint. Wees gerust: dat wordt beter. Alles wat wel/niet mag, vooral het al dan niet verbonden zijn, wat is je eigen netwerk, enzovoort, komt uiteindelijk allemaal goed binnen, ook thematisch trouwens. En dan wordt het allemaal behoorlijk natuurlijk en logisch.
Afbeelding
Amethyst141
Regenmaker

Bericht door Amethyst141 »

Pura Vida schreef:
Amethyst141 schreef:
Pura Vida schreef: Gisteren ons tiende potje Brass Birmingham gespeeld. Tijd voor een uitgebreider verhaal hier dus. Misschien. Komt. Voorlopig kom ik niet verder dan: Wat.Een.Spel.
Gisteren heb ik deze voor het eerst gespeeld. Wat een breinbreker zeg, ik vond het lastig om überhaupt te bedenken wat ik wilde doen. Na een potje ben ik nog niet helemaal overtuigd, terwijl ik bijvoorbeeld Through the Ages wel te doen vond. Maar ik zal het binnenkort nog maar eens proberen om te kijken of het beter wordt.
De regeltjes duurde bij ons ook even, met gevolg dat je eigenlijk een beetje 'clueless' aan zo'n spel begint. Wees gerust: dat wordt beter. Alles wat wel/niet mag, vooral het al dan niet verbonden zijn, wat is je eigen netwerk, enzovoort, komt uiteindelijk allemaal goed binnen, ook thematisch trouwens. En dan wordt het allemaal behoorlijk natuurlijk en logisch.
Dat klinkt in ieder geval hoopvol, bedankt!
Afbeelding
Nautilus
Garnaal

Bericht door Nautilus »

Amethyst141 schreef:
Pura Vida schreef:
Amethyst141 schreef:
Dit filmpje werkt zeer verhelderend voor meerdere situaties die je tegenkomt gedurende het spel: https://www.youtube.com/watch?v=Xfg1rDo2mho.
Pura Vida
Kardinaal

Bericht door Pura Vida »

Nautilus schreef:
Amethyst141 schreef:
Pura Vida schreef:
Amethyst141 schreef:
Dit filmpje werkt zeer verhelderend voor meerdere situaties die je tegenkomt gedurende het spel: https://www.youtube.com/watch?v=Xfg1rDo2mho.
Leuk! Dacht even dat je een geintje maakte, want ik kreeg te zien hoe ik mijn borsthaar kan scheren, maar dat bleek een reclame te zijn. Filmpje is heel nuttig, en in tegenstelling tot mijn kahoot deelnames hier op BSM had ik ALLES goed. Simpel spelletje eigenlijk, dat Birmingham. :lol:
Afbeelding
WTULTC
Elfenkoning

Bericht door WTULTC »

Meeple Land, soort van attractiepark voor meeples. Beetje puzzelen met de attracties en de meeples (bezoekers). Leuk familiespel.
Afbeelding
Jehnnycash
Veenboer

Bericht door Jehnnycash »

Under Falling Skies. Space Invaders analoog ;) Leuke puzzel. Afhankelijk van de dobbelstenen, maar ook weer niet helemaal omdat je eventueel - als je daar voor kiest - twee keer in je beurt alle nog niet gebruikte dobbelstenen nogmaals kunt werpen. Je staat voor leuke keuzes: race je zo snel mogelijk de research track over om hopelijk te winnen, of kies je beter voor wat rustigere stappen, waardoor ook de space ships wat minder snel je stad binnendringen.
De base game is nu drie keer gespeeld, dat was genoeg om een beetje door te krijgen wat met de basissetup de 'beste' keuzes zijn. Gelukkig zijn er nog genoeg andere opzetten mogelijk die het spel moeilijker maken, en dan rest ook de campaign nog! Veel waar voor je geld, wat mij betreft.

En dan Klus Geklaard. Ik zag 'm in de kringloop liggen, dus hij moest wel mee. Veel gedoe voor zo'n klein spelletje, beetje wazige spelregels. Slechts 1 keer gespeeld gisteren, maar dan ben je wel direct drie kwartier bezig. Dat vind ik wat lang, voor wat het spel is. Toch nog maar eens op tafel leggen vandaag, maar ik kan me voorstellen dat ik er daarna alweer klaar mee ben...
Arjen T.
Veenboer
Zichtbare ondertitel: Persoonlijk

Bericht door Arjen T. »

Gisteravond kwam Horrified voor het eerst op tafel. (solo) Ik snap nu enthousiaste verhalen over het spel.
We've got a winner!
Nautilus
Garnaal

Bericht door Nautilus »

Lost Ruins of Arnak inmiddels een paar keer gespeeld. Het spel zit solide in elkaar. De regels zijn duidelijk en het speelt lekker vlot (vast aantal rondes). Al hadden de Guardians wel wat krachtiger mogen zijn.

Op meerdere sites wordt Arnak vaak vergeleken met Dune Imperium. Wat spelplezier betreft heeft Dune Imperium de voorkeur, omdat er veel meer interactie zit tussen de spelers. Bij Arnak ben je voornamelijk met je eigen "bordje" bezig.

Edit: vandaag (20-5) Arnak en Dune elk twee keer gespeeld. Het is duidelijk. Dune Imperium is het betere spel. Zeker voor de lange termijn de betere aankoop.
Arnak mist uitdaging en verveelt gigantisch snel.
Pura Vida
Kardinaal

Bericht door Pura Vida »

Omdat met name onze jongste het 'grote Scythe' echt nog niet mee kan spelen, heb ik dan toch uiteindelijk maar 'My little Scythe' in huis gehaald. Als Stonemaier champion met korting en ook nog met de uitbreiding er gratis bij.

Gisteren eerste spelletje gespeeld, met vrouw, jongste (7) en eennajongste (9). In een woord: fantastisch. In de categorie van kinderspellen is dit een absolute topper. Hoe krijgt die Stegmaier dat toch altijd voor elkaar, denk ik dan.
Afbeelding
Ugur
Caballero
Persoonlijke Ondertitel: Lord of Complaints

Bericht door Ugur »

Nautilus schreef: Lost Ruins of Arnak inmiddels een paar keer gespeeld. Het spel zit solide in elkaar. De regels zijn duidelijk en het speelt lekker vlot (vast aantal rondes). Al hadden de Guardians wel wat krachtiger mogen zijn.

Op meerdere sites wordt Arnak vaak vergeleken met Dune Imperium. Wat spelplezier betreft heeft Dune Imperium de voorkeur, omdat er veel meer interactie zit tussen de spelers. Bij Arnak ben je voornamelijk met je eigen "bordje" bezig.

Edit: vandaag (20-5) Arnak en Dune elk twee keer gespeeld. Het is duidelijk. Dune Imperium is het betere spel. Zeker voor de lange termijn de betere aankoop.
Grappig, ik heb onlangs ook Dune Imperium voor het eerst gespeeld en zag inderdaad de connectie met Arnak, allebei een combinatie van deckbuilding en workerplacement. Mijn voorkeur is wel volledig tegenovergesteld. Ik vond Dune Imperium OK, maar vond het wat langdurig en repetitief worden. Arnak zie ik mijn collectie nog wel halen.
Justice, like lightning, ever should appear to few men's ruin, but to all men's fear.
Stijnhoofd
El Capitan
Persoonlijke Ondertitel: Stidjen Plays Solo

Bericht door Stijnhoofd »

Ugur schreef:
Nautilus schreef: Lost Ruins of Arnak inmiddels een paar keer gespeeld. Het spel zit solide in elkaar. De regels zijn duidelijk en het speelt lekker vlot (vast aantal rondes). Al hadden de Guardians wel wat krachtiger mogen zijn.

Grappig, ik heb onlangs ook Dune Imperium voor het eerst gespeeld en zag inderdaad de connectie met Arnak, allebei een combinatie van deckbuilding en workerplacement. Mijn voorkeur is wel volledig tegenovergesteld. Ik vond Dune Imperium OK, maar vond het wat langdurig en repetitief worden. Arnak zie ik mijn collectie nog wel halen.
Ik denk dat het Indiana Jones-gevoel bij mij ook een rol speelt dat Arnak me veel meer aanspreekt. Ik bezit geen van beide spellen, maar Arnak zie ik bij mij ook nog wel in de kast belanden. Ben benieuwd of WGG ook met de uitbreidingen doorgaat maar dat is altijd gissen. De NL-versie zal wellicht ook mijn vriendin kunnen bekoren, de Engelse zal ik toch voornamelijk solo spelen (of af en toe met vrienden).
Recent speelde ik...

Afbeelding
Ugur
Caballero
Persoonlijke Ondertitel: Lord of Complaints

Bericht door Ugur »

Stijnhoofd schreef:
Ugur schreef:

Ik denk dat het Indiana Jones-gevoel bij mij ook een rol speelt dat Arnak me veel meer aanspreekt. Ik bezit geen van beide spellen, maar Arnak zie ik bij mij ook nog wel in de kast belanden. Ben benieuwd of WGG ook met de uitbreidingen doorgaat maar dat is altijd gissen. De NL-versie zal wellicht ook mijn vriendin kunnen bekoren, de Engelse zal ik toch voornamelijk solo spelen (of af en toe met vrienden).
Ah ja, uitbreidingen zijn voor mij over het algemeen geen overweging omdat ik die inmiddels doorgaans links laat liggen. Als ik zie dat er binnen afzienbare tijd een NL versie van een spel uitkomt wacht ik daar meestal op, niet alleen voor de toegankelijkheid maar ook omdat ik het uitbrengen van NL versies toch een beetje wil steunen. Al stelt WGG mijn geduld wel danig op de proef met Arnak... :lol:
Justice, like lightning, ever should appear to few men's ruin, but to all men's fear.
AstridvE
Jakkiebak!

Bericht door AstridvE »

Afgelopen week heb ik Under Falling Skies gespeeld. Dat is inderdaad een leuk spel. Meestal ben ik geen fan van dobbelstenen. Hier zijn ze veel leuker omdat je niet een bepaald getal moet gooien, maar ze zo tactisch mogelijk neer moet leggen.

In het weekend voor de tweede keer Sleeping Gods uitgespeeld. Deze keer allemaal andere totems gevonden, en ook een ander einde. Dit is het ontdekkingspel waar ik naar op zoek was :clap:
wouterh
Locomotief

Bericht door wouterh »

De eerste spellenavond in het (bijna) post-coronatijdperk:
- voor de 1e keer WINGSPAN gespeeld: toppie!
- 3x MY CITY: veel plezier voor weinig geld
- DE CREW: we zijn pas halfweg, dus nog geen noodzaak om Missie Diepzee aan te kopen
SuSuQie
Regenmaker

Bericht door SuSuQie »

Gisteren speelde ik met Alterno en MJZ Wingspan + Oceanie uitbreiding, Castles of Burgundy en leerde Alterno ons de Dwergen van Nidavellir.

Stuk voor stuk leuke spellen met meerdere manieren om punten te scoren.
Dwergen van Nidavellir is een voor mij logisch en overzichtelijk spel, alleen het artwork had voor mij persoonlijk wat vriendelijker gemogen.