Kramer & Kiesling op de natuurtour

Interessante nieuwtjes en spannende geruchten uit de spellenwereld.
Spellen die binnenkort gaan verschijnen

Moderators: Website beheerders, Ereleden

Forumregels
Het is niet mogelijk om hier een topic aan te maken.

Heb je zelf een nieuwssuggestie, dan mag je deze plaatsen onder de respectievelijke forumdelen:
"bordspellen", "rollenspellen", "verzamelspellen" of 'wargames'.
SvAtje
Standaard moderator

Kramer & Kiesling op de natuurtour

Bericht door SvAtje »

Capstone Games heeft aangekondigd, dat - in samenwerking met Deep Print Games - in oktober 2020 tijdens Spiel Online het spel Renature van het legendarische design duo Wolfgang Kramer & Michael Kiesling gaat verschijnen.
Het is de volgende titel in hun Simply Complex spellenserie, waarvan eerder The Climbers en The Estates verschenen.

In Renature gaan de spelers de vervuilde vallei terugbrengen in haar oorspronkelijke natuurlijke staat. Met behulp van dominostenen waarop dieren zijn afgebeeld, kan de directe omgeving opnieuw worden beplant. Na het plaatsen van een dominosteen moet worden besloten welke soort beplanting de beste keus is. Je scoort punten op basis van het aantal en de plantsoort. Zodra een ruimte is omsloten, of aan het einde van het spel, volgt er wederom een score. Naast het observeren van je medespelers is zowel korte- als lange termijnplanning noodzakelijk om met de winst er vandoor te gaan.

Het spel bevat eenvoudige regels edoch veel lastige beslissingen en tactische mogelijkheden. Dit alles, gecombineerd met prachtig artwork en fraaie spelcomponenten, maken Renature tot een uitdagend spel voor zowel de beginnende- als de gevorderde speler.

Het illustraties zijn aan de hand van Dennis Lohausen.
  • Spelers: 2-4 personen
  • Leeftijd: vanaf 8 jaar
  • Speelduur: 45-60 minuten
Website uitgever:

Labels:
Erwin
Nieuwsreporter
Persoonlijke Ondertitel: ..........
Zichtbare ondertitel: Persoonlijk

Re: Kramer & Kiesling op de natuurtour

Bericht door Erwin »

Ik meen te begrijpen dat Deep Print Games de hoofduitgever is, Capstone is een van de licentienemers.

Of heb ik iets over het hoofd gezien?
Mistharfare
Website beheerder

Bericht door Mistharfare »

Erwin schreef: Ik meen te begrijpen dat Deep Print Games de hoofduitgever is, Capstone is een van de licentienemers.

Of heb ik iets over het hoofd gezien?
Nee, dat klopt Deep Print Games is een nieuwe uitgever van Matthias Nagy dat Renature uitbrengt.
Pura Vida
Kardinaal

Bericht door Pura Vida »

Weet iemand toevallig wanneer de NL versie uit komt? Ik dacht dat het juni 2021 zou zijn?
Afbeelding
Erwin
Nieuwsreporter
Persoonlijke Ondertitel: ..........
Zichtbare ondertitel: Persoonlijk

Bericht door Erwin »

Pura Vida schreef: Weet iemand toevallig wanneer de NL versie uit komt? Ik dacht dat het juni 2021 zou zijn?
Laatste bericht is augustus. Een of meer buitenlandse partners hebben voor vertraging gezorgd en de containercrisis doet ook een duit in het zakje.
Pura Vida
Kardinaal

Bericht door Pura Vida »

Erwin schreef:
Pura Vida schreef: Weet iemand toevallig wanneer de NL versie uit komt? Ik dacht dat het juni 2021 zou zijn?
Laatste bericht is augustus. Een of meer buitenlandse partners hebben voor vertraging gezorgd en de containercrisis doet ook een duit in het zakje.
Dank je! Dat is al bijna. Prima hoor.
Afbeelding
Pura Vida
Kardinaal

Bericht door Pura Vida »

Voor wie het wil weten, Renature NL ligt dus in de winkels. Een potje met zijn tweeën gespeeld en daarna een met vier. Onze eerste indruk is heel erg goed. Iedereen kan dit spel spelen, met regels die in 15 minuten zijn doorgenomen. Maar o wat een tactische laagjes zitten er in dit spel. En wat een hoop keuzes. Niet zomaar voor kinderen van 8 zou ik zeggen (op de doos staat 8+). Die van ons speelt het prima mee, daar niet van, maar de vileine kantjes ziet niet iedereen. Gebieden afpakken, punten van de ander neutraliseren, dit spel barst van de interactie en is niet zomaar een 'familiespel'. Eerder 10+? Maar gaaf is het wel. En dan dat artwork. Schitterend spel.
Afbeelding