Gisteren speelde ik...

Heb je een leuk onderwerp over spellen wat nergens lijkt te passen?
Hier kun je het kwijt.

Moderators: Standaard moderators, Website beheerders, Ereleden

usurper
Geheim Genootschap

Re: Gisteren speelde ik...

Bericht door usurper »

Red rising een paar keer solo gespeeld. De eerste ruimschoots gewonnen en de tweede keer hopeloos laag punten aantal. Leuk spel met simpele automa als tegenstander.
We live to survive our paradoxes
Arjen T.
Veenboer
Zichtbare ondertitel: Persoonlijk

Bericht door Arjen T. »

Gisteren kwam Nautilion op tafel, voor mij de 3e in de serie van de Oniverse. Het is een heerlijk kort spelletje, met, in de basis, weinig spelregels. Daardoor speelt het lekker weg, daardoor gelijk ook een 2e potje erachteraan. Ik vond hem leuk, ik ben bang dat ie vaker tevoorschijn komt. Met nog een paar borden voor een hogere moeilijkheidsgraad, en 5 kleine uitbreidingen n de doos ben ik voorlopig nog wel even bezig.
We've got a winner!
Stijnhoofd
El Capitan
Persoonlijke Ondertitel: Stidjen Plays Solo

Bericht door Stijnhoofd »

Gisteren weer Gloomhaven gespeeld, ik mocht na het scenario levelen met mijn tweede character ('Crescent'). Na een paar rommelige scenario's lijk ik nu een modus gevonden te hebben waar ik steeds beter mee uit de voeten kan. Het blijft ontzettend gaaf om na te denken over de kaarten die je speelt, hoe je je modifier deck vorm geeft, en welke items je daarbij gaat inzetten. Toen ik gisteren dus mocht levelen wist ik meteen welke level 5 kaart ik wilde hebben, welke modifier ik in mijn modifier deck wilde doen, en kon ik dankzij een gulle donatie van een teamgenoot dat ene item kopen dat een verschil is van dag en nacht voor mij.
Recent speelde ik...

Afbeelding
MickyS
Garnaal

Bericht door MickyS »

Lisboa :ster: :ster: :ster: :ster: :halfster:
"Rock over London. Rock on Chicago."
Ugur
Caballero
Persoonlijke Ondertitel: Lord of Complaints

Bericht door Ugur »

Stijnhoofd schreef: en kon ik dankzij een gulle donatie van een teamgenoot dat ene item kopen dat een verschil is van dag en nacht voor mij.
Toepasselijke verwoording gezien je character :wink: Ik heb die toevallig afgelopen weekend met pensioen gestuurd ten gunste van wat geloof ik "concentric circles" heet.
Justice, like lightning, ever should appear to few men's ruin, but to all men's fear.
Arjen T.
Veenboer

Bericht door Arjen T. »

Almanac: the dragon road was gisteravond op tafel gekomen. Voor alle spelers nieuw, ik had pas voor het eerst van het spel gehoord in de podcast van De Startspelers. Ik ben blij dat ze de tip gegeven hebben, hij is leuk.
We've got a winner!
Amethyst141
Regenmaker

Bericht door Amethyst141 »

Voor het eerst Azul gespeeld, dat was leuk:) Verder ook Dominion Menagerie uitgeprobeerd, we zijn begonnen met de paarden. Het is onze eerste uitbreiding, dus het gaat even duren voor we alles snappen maar het is heel leuk om er meer uitdaging in te krijgen!
Afbeelding
wouterh
Locomotief

Bericht door wouterh »

Eindelijk kunnen starten met Pandemic Legacy seizoen 0.
We speelden het introductiespel 2x om het nieuwe mechanisme met de teams onder de knie te krijgen.
Het voorspelt een fantastisch 1962 te worden
usurper
Geheim Genootschap

Bericht door usurper »

Al weer een paar dagen geleden, maar misschien de moeite waard om te vermelden.
De opstart van de spellen avond in Heemskerk afgelopen zaterdag.
Het was even zoeken naar met wie en wat te spelen, maar uiteindelijk een leuke avond gehad.
We live to survive our paradoxes
Stijnhoofd
El Capitan

Onlangs één van mijn eerste gebackte Kickstarters kunnen spelen (na bijbetaling): Unbroken. En het was het wachten waard; een vlot spelend kaartspel waar je goed je resources moet managen om het door een dungeon van vier vijanden te kunnen maken. Blij dat ik die extra betaling gedaan heb. Het spel zit goed in elkaar, en na je eerste spelletje kun je in 20 minuten vlot een spelletje spelen. Ideaal voor tussendoor.

Daarnaast gisteren in Gloomhaven het gevreesde Ancient Cistern-scenario voltooid. Vorige keer hadden we hem niet gehaald. Na een paar andere scenario's tussendoor lag hij gisteren weer op tafel en werd het een makkie. Met zorgvuldig plannen konden we de laatste kamer in met rasse schreden (ik kon een move 6 verdubbelen) én met Invisibility. They never knew what hit 'em! Jammer dat de beloning een scenario was dat we al voltooid hebben :lol:
Recent speelde ik...

Afbeelding
wennepen
Geheim Genootschap
Persoonlijke Ondertitel: Blije Bordspeler

Bericht door wennepen »

Hier kwam het Expedition Endurance scenario van T.I.M.E. Stories op tafel. We hebben ons er weer enorm mee vermaakt, al leek dit scenario wat makkelijk dan die ervoor.
sinead
Stamhoofd

Bericht door sinead »

...voor de eerste keer Merchants Cove. Wat een fantastisch spel! Uniek, in die zin dat iedere speler een eigen karakter met bijbehorend eigen speelbord heeft die allemaal een ander mechanisme als basis hebben. Zo gaat de kapitein via pickup-and-deliver met z'n bootjes vissen en schatten zoeken en gaat de smid via dice-placement wapens smeden. Er is zelfs een karakter (via een uitbreiding weliswaar) met een roll-and-write spelersbord. Maar daarnaast is iedereen interactief bezig op het centrale spelersbord. Dit spel daagt je echt uit om iedere keer met een ander karakter te spelen waardoor het spel weer heel anders aanvoelt (vergelijkbaar met de Marco Polo spellen).

Wat ik zeker ook nog moet vermelden is het fraaie artwork van The Mico, het prachtige materiaal en de mooie en duidelijke spelregels (met een eigen handzaam boekje inclusief spelershulp voor ieder karakter). Thematisch zit het erg sterk in elkaar, al weet ik eerlijk gezegd niet wat die twee muizen precies in het verhaal doen.

Nadeel is wel dat ieder minispel een verschillende geluksfactor heeft. De ontwerpers hebben met enkele aanpassingen wel geprobeerd om dit in balans te brengen maar uiteindelijk kan dit nog wel tot grote verschillen in de eindscore leiden. Meestal merk je dit overigens pas in (de eindfase van) de laatste ronde dus zelf vond ik dit niet echt storend. Maar als je liever spellen speelt met gelijke kansen en voorwaarden voor iedere speler en waarbij het dus aankomt op inzicht en tactische en strategische keuzes, dan ga je dit spel waarschijnlijk niet echt waarderen.

Een ander klein minpuntje is misschien het inhuren van personeel (kaarten). Dit lijkt wat duur in vergelijking met wat het oplevert en meestal wil je het beperkt aantal acties gebruiken voor het binnenhalen van kleine en grote voorwerpen op je spelersbord. Die kaarten werden bij ons daarom niet erg enthousiast gekocht maar nogmaals dit was de ervaring van het eerste en enige spel tot nu toe.
Afbeelding
AstridvE
Jakkiebak!

Bericht door AstridvE »

Afgelopen week de Aeon's End uitbreidingen Into the Wild en Buried Secrets opengemaakt, en me uitstekend vermaakt met nieuwe magiers, een nemesis en een hoop kaarten uit te proberen.
Ik denk alleen dat ik Inco niet meer mee neem voor gevechten tegen Wayward One.
Stijnhoofd
El Capitan

Vrijdagavond Artisjokken aan mijn vriendin geïntroduceerd.
Zaterdagavond Ticket to Ride: Amsterdam en Artisjokken aan mijn ouders geïntroduceerd.
Zondagmiddag voor het eerst Piratenbaai gespeeld, twee spelletjes Secret Hitler, en voor de eerste keer Heroes of Terrinoth multiplayer.
Gisteravond wederom Gloomhaven met mijn vaste groep.

Een prima weekend.
Recent speelde ik...

Afbeelding
wennepen
Geheim Genootschap
Persoonlijke Ondertitel: Blije Bordspeler

Bericht door wennepen »

Hier kwam Cascadia voor het eerst op tafel. Het gaf ons precies wat we ervan hoopten: simpele regels, meer dan schappelijke speelduur maar met genoeg hersenuitdaging. Een blijvertje, ook om non-gamers te introduceren in de moderne wereld der bordspellen :thumbup: