Jolly Dutch lanceert Jolly Club

Informatie, interviews, discussies over/door speluitgevers

Moderators: Standaard moderators, Ereleden, Website beheerders

Plaats reactie
xkneepkens
Grote Dienaar
Contacteer:

Jolly Dutch lanceert Jolly Club

Bericht door xkneepkens »

Na vele maanden voorbereidingen is het eindelijk zo ver: we hebben de Jolly Club gelanceerd (jollyclub.nl). Dit is een kaartspel abonnement waarbij de leden zes keer per jaar een nieuw (nog niet gereleased) kaartspel ontvangen als brievenbuspakketje.

De spellen van de Jolly Club zijn dus elke keer weer een verrassing. De spellen zijn ook altijd wat anders. De ene keer is het misschien een twee speler spel, de andere keer een coöperatief vier speler spel en weer een andere keer een party spel voor een hele groep. Je krijgt dus juist ook spellen die je normaal niet zomaar zelf zou uitzoeken. Ideaal om eens wat anders te proberen. Qua niveau richten we op familiespellen maar met voldoende uitdaging dat ook de veel spelers van BSM het met plezier zullen spelen, dus niet zo licht als onze Hot Potato! maar meer zoals Herrlof en de spellen die dit najaar uitkomen.

De Jolly Club spellen zijn allemaal bedacht door Nederlandse spelauteurs én CO2 neutrale eco-spellen. Voor de productie wordt gebruik gemaakt van FSC-materialen en biologisch afbreekbare inkt, lijm en plastic. Daarnaast wordt de carbon footprint van zowel de productie (in Polen) als het vervoer gecompenseerd via Trees for All.

Benieuwd wat jullie er van vinden, want het is natuurlijk een gok om dit te lanceren. Dus alle feedback en ideeën zijn welkom zodat we verbeteringen kunnen doorvoeren!

Labels:
Erwin
Nieuwsreporter
Persoonlijke Ondertitel: ..........
Zichtbare ondertitel: Persoonlijk
Contacteer:

Re: Jolly Dutch lanceert Jolly Club

Bericht door Erwin »

Leuk initiatief.

Staat de poort ook open voor Vlaamse spelauteurs? Zou ik mooi vinden.
Jerome
Gouverneur
Zichtbare ondertitel: Persoonlijk

Bericht door Jerome »

Inderdaad, leuk initiatief.

Omdat met name meerspelerspellen lastig zijn gespeeld te krijgen (coöperatief met z’n vieren gaat dus nooit gebeuren) zal ik jullie uitgaven per keer bekijken. Succes!
xkneepkens
Grote Dienaar
Contacteer:

Bericht door xkneepkens »

Erwin schreef: Staat de poort ook open voor Vlaamse spelauteurs? Zou ik mooi vinden.
Had het beter moeten verwoorden, het gaat om Nederlandstalige auteurs. Al moet ik praktisch zeggen dat we nog geen Vlaamse auteur op de planning hebben staan helaas. Maarrr... we hebben een 110 kaarten spel wedstrijd uit staan, waar mogelijk ook goede Vlaamse ideeën uit voortkomen. Hier meer informatie: https://www.jollydutch.com/nl/jolly-dut ... wedstrijd/
Plaats reactie