Gisteren speelde ik...

Heb je een leuk onderwerp over spellen wat nergens lijkt te passen?
Hier kun je het kwijt.

Moderators: Standaard moderators, Website beheerders, Ereleden

dirk
Elfenkoning
Persoonlijke Ondertitel: Spelhamels Beerse
Zichtbare ondertitel: Persoonlijk

Re: Gisteren speelde ik...

Bericht door dirk »

wennepen schreef: Hier kwam Cascadia voor het eerst op tafel. Het gaf ons precies wat we ervan hoopten: simpele regels, meer dan schappelijke speelduur maar met genoeg hersenuitdaging. Een blijvertje, ook om non-gamers te introduceren in de moderne wereld der bordspellen :thumbup:
Sluit ik me helemaal bij aan !
Super snel uit te leggen maar toch de nodige diepgang om het interessant te houden, ideaal als een starter voor de avond of om newbees te introduceren in tile laying games :thumbup:
Elke 1ste zaterdag en 3de vrijdag van de maand: spelavond in Woonzorgcentrum Heiberg in Beerse! Gratis toegang voor iedereen!
Stijnhoofd
El Capitan
Persoonlijke Ondertitel: Stidjen Plays Solo

Bericht door Stijnhoofd »

Gisteren weer Gloomhaven op tafel met de vaste groep. We zijn nu allemaal bezig met ons tweede character en als ik gisteren een beetje goed tussen de regels door las is binnen 5 scenario's iedereen alweer ver genoeg om te kunnen retiren. Aangezien mijn pensioen samenhangt met dat van anderen hoop ik dat ik nog überhaupt level 9 kan behalen voordat ik verplicht mijn dolk aan de wilgen moet hangen.
Recent speelde ik...

Afbeelding
Arjen T.
Veenboer

Bericht door Arjen T. »

Gisteren zijn er weer 2 spellen van de shelf of shame gekomen. Quadropolis was het hoofdgerecht, met Harvest dice als toetje.
We've got a winner!
WTULTC
Elfenkoning

Bericht door WTULTC »

Arjen T. schreef: Gisteren zijn er weer 2 spellen van de shelf of shame gekomen. Quadropolis was het hoofdgerecht, met Harvest dice als toetje.
Nu de belangrijkste vraag: wat vond je van spellen? Toevallig heb ik ze beide afgelopen maand ook weer eens gespeeld. Quadropolis blijf ik een leuk spel vinden. Wel de expert variant en Harvest Dice is een leuk luchtig tussendoortje.
Afbeelding
Arjen T.
Veenboer

Bericht door Arjen T. »

WTULTC schreef:
Arjen T. schreef: Gisteren zijn er weer 2 spellen van de shelf of shame gekomen. Quadropolis was het hoofdgerecht, met Harvest dice als toetje.
Nu de belangrijkste vraag: wat vond je van spellen? Toevallig heb ik ze beide afgelopen maand ook weer eens gespeeld. Quadropolis blijf ik een leuk spel vinden. Wel de expert variant en Harvest Dice is een leuk luchtig tussendoortje.
Quadropolis hebben we eerst nog de standaard editie gespeeld. Om het spelletje te leren wel leuk, maar ik gok erop dat de volgende pot al meteen naar de expert editie overstappen. Het spelletje speelt lekker snel weg, niet te moeilijke regels, maar wel met lekker frustrerende keuzes.
Harvest dice was een lekkere afsluiter, niet teveel nadenken, is ook goed bevallen eigenlijk. Goed voor wat het is.
We've got a winner!
usurper
Geheim Genootschap

Bericht door usurper »

Yedo deluxe. Solo lag ik op koers om het deze keer op reglementaire wijze te winnen. 1 foute keuze in de een na laatste ronde deed me de das om. De eerste AI kaart blokkeerde mij waardoor ik geen mogelijkheid meer had om aan alle voorwaarden te voldoen.
Daar maar weer van leren en op naar de volgende sessie. Zo mag ik het graag zien. Niet te makkelijk maar wel aan de overwinning kunnen ruiken en zin in meer van het spel.
We live to survive our paradoxes
wouterh
Locomotief

Bericht door wouterh »

Pandemic: fall of rome
Als fan van pandemic (en al zijn legacy's) moest ik deze toch ook eens proberen.
Het spel viel wat tegen door het gebruik van de dobbelstenen (te veel geluk mee gemoeid) en door het plaatsen van de barbaren (ietwat onoverzichtelijk waar ze telkens gaan terechtkomen). Deze hoeft voor mij niet meer op tafel te komen.
Lucky Jack
Stamhoofd
Persoonlijke Ondertitel: Feeling lucky...

Bericht door Lucky Jack »

Glasgow op vakantie met mijn vrouw. Wat een lekker soepel en vlot spel! Het mechanisme waarin degene die achteraan staat aan de beurt is kennen we o.a. uit Patchwork en zorgt weer voor akelige keuzes. Het spelmateriaal is ook keurig verzorgd met houten goederen.

Tranquility klonk op papier heel eenvoudig en we hadden al wat ervaring met De Crew dus we begonnen vol optimisme. Uiteindelijk de 1e twee potjes toch verloren op 1 kaart na. Dit moeten we dus nog maar eens goed gaan oefenen voordat we met de extra uitdagingen aan de slag gaan. Tranquility heeft prachtig artwork en ziet er met alle kaarten op tafel fantastisch uit!
Afbeelding
helena
Fabrieksmanager
Persoonlijke Ondertitel: kooiker

Bericht door helena »

Cubirds. Alleen nog maar met twee gespeeld, maar dat is ons goed bevallen. Het is heel simpel maar toch weer genoeg afwijkend van andere kaartspelletjes. Een vermakelijk spelletje met schattige vogelafbeeldingen en een leuk spelmechanisme. Vooral voor de vakantie een prima aankoop.
humske
Wereldkampioen Carcassonne 2011
Persoonlijke Ondertitel: Jippie-a-jee!

Bericht door humske »

terraforming mars ares expeditie, totaal ander spel dan TM zelf, maar ook leuk! wel wat meer random voor mijn gevoel.

grand austria hotel met uitbreiding, module 1 en 5 gespeeld. Wat een tof spel en die modules maken het weer helemaal als nieuw voor mijn gevoel!

circadia: erg tof puzzel spelletje! Had hier nog vrij weinig iover gehoord en ben positief verrast! het pakte niet helemaal uit zoal sik had gehoopt tijdens het spel, maar desalniettemin ben ik werd ik blij van dit spel
~ Always look on the bright side of life ~

Afbeelding
usurper
Geheim Genootschap

Bericht door usurper »

Inmiddels was eergisteren de 2e georganiseerde spellenavond in Heemskerk.
Was weer geslaagd. Zelf de uitleg gedaan voor Rovers van de Noordzee en uiteraard meegespeeld. Op de tafel naast mij zag ik Rajas of de Ganges. Daar had ik zelf ook interesse in. Maar ja je kan maar 1 ding tegelijk doen. Op de 3e tafel werden wat kleinere kaartspellen gespeeld.
En om de laatste 3 kwartier op te vullen werd Saboteur gespeeld met ca 12 man. Zelf heb ik die laten schieten omdat praten over spellen ook leuk is.

Leuk om te zien dat het initiatief vanuit het buurtcentrum genoeg belangstellenden heeft.
We live to survive our paradoxes
Pura Vida
Kardinaal

Bericht door Pura Vida »

Gisteren weer eens Gaia Project op tafel. Twee klassieke volken tegen elkaar: mijn vaste spel- en trouwmaatje speelde met de Terranen en ik met de Hadsch Halla. Beiden gingen we vol voor onze eigen specialiteiten en zaten elkaar nauwelijks dwars. Dat is wel eens anders, maar nu stond onze pet kennelijk naar optimalisatie. Spelletje had een prima climax met een eennalaatste beurt van mij met 26 punten, waarna zij het spel afmaakte met 31 punten in één beurt. Ik verloor met 2 punten: 188 tegen 190. Wat.Een.Spel.
Afbeelding
SuSuQie
Regenmaker

Bericht door SuSuQie »

...voor het eerst Wingspan Solo.
Ik kwam niet uit het regelboekje.... :think:
Gelukkig wilde Alterno mij wel even op weg helpen. :thumbup:

Conclusie: ik denk dat ik Castles of Burgundy Solo tot nu toe de leukste solo variant vind hebben.
wennepen
Geheim Genootschap
Persoonlijke Ondertitel: Blije Bordspeler

Bericht door wennepen »

Wij speelden Marvel Legendary op zaterdag. Was alweer even geleden. Blijft toch gewoon een leuke deckbuilder, snel neergelegd en gespeeld maar altijd een toffe ervaring.

Gister speelden we weer een droom en wat slumbers weg in Etherfields. Ik verbaas me iedere keer weer over hoe gaaf de wereld in elkaar zit en hoe enorm veel details erin zitten. Je moet iedere kaart echt goed bekijken want voor je het weet, mis je info. Tof!
dirk
Elfenkoning
Persoonlijke Ondertitel: Spelhamels Beerse

Bericht door dirk »

SuSuQie schreef: ...voor het eerst Wingspan Solo.
Ik kwam niet uit het regelboekje.... :think:
Gelukkig wilde Alterno mij wel even op weg helpen. :thumbup:
Multiplayer speel ik deze raar of zelden, vind er eigenlijk niets aan, maar solo kan ik deze dan weer wel smaken.
SuSuQie schreef: Conclusie: ik denk dat ik Castles of Burgundy Solo tot nu toe de leukste solo variant vind hebben.
Welke solo variant speel je ?
Elke 1ste zaterdag en 3de vrijdag van de maand: spelavond in Woonzorgcentrum Heiberg in Beerse! Gratis toegang voor iedereen!