Hoe groot is je collectie en welke criteria hanteer je?

Heb je een leuk onderwerp over spellen wat nergens lijkt te passen?
Hier kun je het kwijt.

Moderators: Standaard moderators, Ereleden, Website beheerders

El Rubinio
Professor Pimpel

Re: Hoe groot is je collectie en welke criteria hanteer je?

Bericht door El Rubinio »

Gert12555 schreef: Mijn magic number ligt op 25. Ga ik daarboven, dan is de regel eerst iets eruit vooraleer er iets in mag. Gevolg is wel dat je bij mij soms koopjes kan doen 2dehands :).

Plaatsgebrek en het feit dat ik het zonde vind dat sommige spellen niet 1x jaar op tafel komen zijn de belangrijkste drijfveren. De spellen die ik heb zijn dan ook vaak de grotere en duurdere titels (looking at you EGG... ja, ik ben niet vies van wat deluxefied components ;) ).
Gert is dat geen typefout? Slecht 25 stuks (en is dat inclusief of exclusief uitbreidingen)? En als het klopt ben ik wel benieuwd naar je lijstje…

Labels:
dirk
Elfenkoning
Persoonlijke Ondertitel: Spelhamels Beerse
Zichtbare ondertitel: Persoonlijk

Bericht door dirk »

El Rubinio schreef:
Gert12555 schreef: Mijn magic number ligt op 25. Ga ik daarboven, dan is de regel eerst iets eruit vooraleer er iets in mag. Gevolg is wel dat je bij mij soms koopjes kan doen 2dehands :).

Plaatsgebrek en het feit dat ik het zonde vind dat sommige spellen niet 1x jaar op tafel komen zijn de belangrijkste drijfveren. De spellen die ik heb zijn dan ook vaak de grotere en duurdere titels (looking at you EGG... ja, ik ben niet vies van wat deluxefied components ;) ).
Gert is dat geen typefout? Slecht 25 stuks (en is dat inclusief of exclusief uitbreidingen)? En als het klopt ben ik wel benieuwd naar je lijstje…
Als er iemand een bericht post staat er rechts onderaan een icoontje naast het PB icoon of email-icoon, als je daar op klikt kun je iemand zijn collectie zien op BGG :wink:
(lijkt een beetje op een vierkante finish vlag)
Elke 1ste zaterdag en 3de vrijdag van de maand: spelavond in Woonzorgcentrum Heiberg in Beerse! Gratis toegang voor iedereen!
Gert12555
Professor Pimpel

Bericht door Gert12555 »

El Rubinio schreef:

Ik ben niet zo handig om lijstjes vanuit BGG naar hier te trekken, maar omdat de lijst beperkt is, speciaal voor jou ;) :

Age of Steam
Alubari: a nice cup of tea
Azul (mag nooit weg van mijn ouders)
Brass: Birmingham
Catan (mag nooit weg van de dochter)
Cooper Island
Cottage Garden (mag nooit weg van mijn vrouw)
El Grande big box
Escape Plan
The Gallerist
Gugong
Kanban EV
Maracaibo
Nemesis
On Mars
Pax Pamir: Second Edition
Pipeline
Praga Caput Regni
Teotihuacan: city of Gods
That's Pretty Clever
Venice
Weerwolven van Wakkeredam (gratis gekregen maar nog nooit gespeeld)

Er zijn er een aantal die ik niet weg kan doen ook al heb ik ze naar mijn gevoel 'uitgespeeld' om verschillende redenen. Maar zoals je ziet ga ik zelf vaak naar spellen met een leercurve zodat ik er wel even met toe kom. Van een aantal is het weeral zolang geleden dat ik de spelregels weer eens moet opfrissen. Ik doe ook vaak mee aan math trades of tweedehands, er zit wel wat roulatie in mijn collectie. Ik ben meer een speler dan een verzamelaar.
Afbeelding
Bart
Beheerder
Persoonlijke Ondertitel: Nou moe!
Zichtbare ondertitel: Persoonlijk

Bericht door Bart »

dirk schreef: Als er iemand een bericht post staat er rechts onderaan een icoontje naast het PB icoon of email-icoon, als je daar op klikt kun je iemand zijn collectie zien op BGG :wink:
(lijkt een beetje op een vierkante finish vlag)
Dat icoontje staat er inderdaad, tenminste als je onder 'Mijn Profiel' - 'Profielinstellingen' je BGG-naam ingevuld hebt.
Afbeelding
kosterix
Burgemeester
Persoonlijke Ondertitel: zucht

Bericht door kosterix »

Ongeveer eens per maand komt er een spel bij, diverse oorzaken zoals iets op marktplaats wat op de wishlist stond (Nations), late pledge (Roll camera), of pnp (Harsh shadows).

Niemand weet hoeveel spellen in huis zijn, rond de 100 +/-40 zou ik zeggen. Criteria veranderen. Boeken tellen tegenwoordig deels ook mee, hoe zou je zoiets als Space Kraken classificeren?

Onze spellen kast is meer iets archeologisch, hoe dieper je graaft des te meer kom je een vroegere aardlaag tegen die een vroegere fase weerspiegelt: van solo expansies, naar kickstarters, naar strategische spellen, en daaronder oude klassiekers van Avalon Hill en Go. Ik heb persoonlijk geen fetish met maagdenvliezen zoals hierboven.
Plaats reactie