Gister heb ik samen met m'n vriendin voor het eerst dominion gespeeld. 1e potje was natuurlijk alles een beetje aftasten maar het 2e potje liepen we meteen tegen een vervelend probleem aan.
Moet je kaarten namelijk gepast betalen?
Ik spaarde namelijk veel goud kaarten om daarmee veel provincie kaarten te kopen maar die zijn 8 goud en ik had vaak 3x goud (is 9 goud)in mijn hand. Mag ik het dan kopen of moet dit echt gepast (2x goud 1x zilver) ?
Dit geldt natuurlijk voor alle aankopen, moet dit gepast?
Echt super vreemd dat dit niet in de spelregels beschreven staat. Het is zo ongeveer de eerste vraag waar je tegenaan loopt...
Dominion: Spelregels onduidelijk, gepast betalen?
Moderators: Standaard moderators, Website beheerders, Ereleden
-
JCA
- PIONier
-
MADG0BLIN
- Stamhoofd
- Zichtbare ondertitel: Persoonlijk
Re: Dominion: Spelregels onduidelijk, gepast betalen?
Nee, dat hoeft niet. Als je meer geld hebt kan je met een koop +1 ook extra kaarten kopen.JCA schreef: Gister heb ik samen met m'n vriendin voor het eerst dominion gespeeld. 1e potje was natuurlijk alles een beetje aftasten maar het 2e potje liepen we meteen tegen een vervelend probleem aan.
Ik spaarde namelijk veel goud kaarten om daarmee veel provincie kaarten te kopen maar die zijn 8 goud en ik had vaak 3x goud (is 9 goud)in mijn hand. Mag ik het dan kopen of moet dit echt gepast (2x goud 1x zilver) ?
Echt super vreemd dat dit niet in de spelregels beschreven staat. Het is zo ongeveer de eerste vraag waar je tegenaan loopt...

-
JCA
- PIONier
Ok dus stel ik speel een markt. En heb nog 4x goud in mijn hand.MADG0BLIN schreef:Nee, dat hoeft niet. Als je meer geld hebt kan je met een koop +1 ook extra kaarten kopen.JCA schreef: Gister heb ik samen met m'n vriendin voor het eerst dominion gespeeld. 1e potje was natuurlijk alles een beetje aftasten maar het 2e potje liepen we meteen tegen een vervelend probleem aan.
Dan mag ik dus 3x 3goud neerleggen voor een provincie, dan heb ik 8 goud verbruikt en nog 4 goud over en dan zou ik daarmee nog een slotgracht van bv 2 goud kunnen kopen ?
Dan heb ik uiteindelijk 2 goud niet gebruikt.
-
MADG0BLIN
- Stamhoofd
- Zichtbare ondertitel: Persoonlijk
Aan het einde van je beurt mag je al het geld uit je hand neerleggen en optellen. Daarbij tel je al het geld van de gespeelde kaarten, stel dat je 2 markten hebt liggen dan is dat dus +2 geld.JCA schreef:Ok dus stel ik speel een markt. En heb nog 4x goud in mijn hand.MADG0BLIN schreef:Nee, dat hoeft niet. Als je meer geld hebt kan je met een koop +1 ook extra kaarten kopen.JCA schreef: Gister heb ik samen met m'n vriendin voor het eerst dominion gespeeld. 1e potje was natuurlijk alles een beetje aftasten maar het 2e potje liepen we meteen tegen een vervelend probleem aan.
Dan mag ik dus 3x 3goud neerleggen voor een provincie, dan heb ik 8 goud verbruikt en nog 4 goud over en dan zou ik daarmee nog een slotgracht van bv 2 goud kunnen kopen ?
Dan heb ik uiteindelijk 2 goud niet gebruikt.
Al het geld mag je uitgeven aan zoveel kaarten als je kan kopen met je koopacties. Als je geld over hebt is dat geen probleem, je hoeft het niet op te maken.
Tip, speel anders eens een paar potjes hier: https://dominion.games Is gratis, maar veel zaken worden automatisch geregeld waaronder hoeveel je kan kopen en je geld. Dan heb je direct een idee hoe het precies werkt.