Detective Club is steeds een succes als ik dat op tafel leg, zowel bij veelspelers als bij beginners.
Voor mij is het een mooie mix van Spyfall en Dixit dat leidt tot een schitterend spel.
De prachtige illustraties met enorm veel detail zijn een streling voor het oog. Enkelen die het spel speelden uit mijn vriendenkring hebben het spel nadien ook aangekocht omdat het goed toegankelijk is en met alle leeftijdscategorieën samen goed te spelen is. Mijn dochter van 12 is meestal iedereen te slim af en praat iedereen onder tafel. Toppertje.
Nominaties De Nederlandse Spellenprijs 2021
Moderators: Standaard moderators, Ereleden, Website beheerders
-
Stoffel
- Professor Pimpel
-
WTULTC
- Elfenkoning
Re: Nominaties De Nederlandse Spellenprijs 2021
Detective Club ziet er leuk uit, maar een vraag. Is het spel eigenlijk nog wel speelbaar als je de boekjes die rond gaan vol hebt geschreven? Was het niet beter geweest als ze daarvoor bordjes hadden gebruikt die je zou kunnen dichtklappen waar je met een whiteboardmarker op kunt schrijven?
Persoonlijk vind ik dat eigenlijk een gemiste kans bij het ontwikkelen van dit spel.
Persoonlijk vind ik dat eigenlijk een gemiste kans bij het ontwikkelen van dit spel.
-
Stoffel
- Professor Pimpel
De boekjes zijn inderdaad beperkt maar dan moet je het spel al heeeeel veel spelen om die vol te krijgen.WTULTC schreef: Detective Club ziet er leuk uit, maar een vraag. Is het spel eigenlijk nog wel speelbaar als je de boekjes die rond gaan vol hebt geschreven? Was het niet beter geweest als ze daarvoor bordjes hadden gebruikt die je zou kunnen dichtklappen waar je met een whiteboardmarker op kunt schrijven?
Wij gebruikten de laatste keren de app van Detective club. Iedereen installeert die op zijn smartphone en die fungeert dan als boekje. Werkt schitterend!! Ik denk dat wij de boekjes niet meer gebruiken als iedereen in de groep een smartphone heeft. De boekjes zijn bij mij nu 2de keuze. Met de app gaat het zoveel sneller en iedereen kan het woord lezen, geen probleem met slechte handschriften. Aanrader!
-
francobollus
- Uitgever
Ik vind de drie lijsten helemaal prima.
Twee van de drie spellen in de categorie Familie ken ik niet, Cartographers heb ik daarentegen stuk gespeeld, erg leuk. Cubirds zal ook nog wel eens mijn huis binnenvliegen, de Detective Club niet, maar puur vanwege het feit dat ik dat toch niet gespeeld krijg thuis.
In de categorie Kenners ken ik alle drie de spellen: Nidavellir vind ik niet onaardig, echter te veel opzetwerk voor wat het is en zeker niet vernieuwend. Zodra It's a Wonderful World uitkwam in Nederland heb ik deze direct aangeschaft, maar deze is na 7-8 potjes al weer de deur uit: te veel informatie op elk kaartje en te veel geschuif met blokjes (I'm getting too old for this shit;)). Dan MicroMacro: is het een spel, of een puzzel met een speels karakter? Maakt niet uit, het biedt veel speelvermaak en is ook nog eens erg origineel ten opzichte van het overige aanbod: mijn favoriet dus.
In de categorie Expert ken ik ze ook alle drie: Maracaibo, jeetje wat is dit weer knap in elkaar gezet, als je ooit op een onbewoond Caraibisch eiland belandt kan je hier jaren mee vooruit. Maar ja, toch ergens ook wel weer heel erg bewerkelijk, zowel qua regels als denkwerk. En dan Arnak, ook weer knap en best wel thematisch, maar wat een geschuif, van kleitablet naar speerpunten naar robijnen en weer terug. Nee, ik ga voor de kracht van de eenvoud: Everdell is mijn favoriet. Het begint klein en overzichtelijk, maar het groeit en groeit als een boom in de loop van de paar ronden die er zijn, geweldig. En wat een sfeer neemt dit spel mee, mooi hoor.
Twee van de drie spellen in de categorie Familie ken ik niet, Cartographers heb ik daarentegen stuk gespeeld, erg leuk. Cubirds zal ook nog wel eens mijn huis binnenvliegen, de Detective Club niet, maar puur vanwege het feit dat ik dat toch niet gespeeld krijg thuis.
In de categorie Kenners ken ik alle drie de spellen: Nidavellir vind ik niet onaardig, echter te veel opzetwerk voor wat het is en zeker niet vernieuwend. Zodra It's a Wonderful World uitkwam in Nederland heb ik deze direct aangeschaft, maar deze is na 7-8 potjes al weer de deur uit: te veel informatie op elk kaartje en te veel geschuif met blokjes (I'm getting too old for this shit;)). Dan MicroMacro: is het een spel, of een puzzel met een speels karakter? Maakt niet uit, het biedt veel speelvermaak en is ook nog eens erg origineel ten opzichte van het overige aanbod: mijn favoriet dus.
In de categorie Expert ken ik ze ook alle drie: Maracaibo, jeetje wat is dit weer knap in elkaar gezet, als je ooit op een onbewoond Caraibisch eiland belandt kan je hier jaren mee vooruit. Maar ja, toch ergens ook wel weer heel erg bewerkelijk, zowel qua regels als denkwerk. En dan Arnak, ook weer knap en best wel thematisch, maar wat een geschuif, van kleitablet naar speerpunten naar robijnen en weer terug. Nee, ik ga voor de kracht van de eenvoud: Everdell is mijn favoriet. Het begint klein en overzichtelijk, maar het groeit en groeit als een boom in de loop van de paar ronden die er zijn, geweldig. En wat een sfeer neemt dit spel mee, mooi hoor.