Spel-plezier in Antwerpen

De jury selecteerde de volgende kwaliteitsvolle spellen voor u

Moderators: Standaard moderators, Website beheerders, Ereleden

Piet
Beheerder

Bericht door Piet »

We stootten gisteren op de website van een nieuwe beurs in Antwerpen: Spel-plezier. Een nieuwe beurs waar we allen heen moeten?

Afbeelding

Speurwerk was niet zo moeilijk: er wordt een alternatief georganiseerd voor Spel dat dit jaar niet doorgaat.
Op 20 november ben je welkom in Expo Antwerpen voor een dag spelen.

Aangezien de contracten pas gisteren getekend zijn met de zaal, is er nog geen contact genomen met eventuele uitgevers. Maar uit wat informele contacten bleek dat er ook van die kant interesse is om weer te gaan demonstreren in België.

Labels:
Bart
Beheerder
Persoonlijke Ondertitel: Nou moe!
Zichtbare ondertitel: Persoonlijk

Re: Spel-plezier in Antwerpen

Bericht door Bart »

De organisatie van dit event is in handen van spellenclubs 't Spelhuis en Forum Merksem, samen met Adriaensen Speciaalzaak.
Afbeelding
Erwin
Nieuwsreporter
Persoonlijke Ondertitel: ..........

Bericht door Erwin »

Bart schreef: De organisatie van dit event is in handen van spellenclubs 't Spelhuis en Forum Merksem, samen met Adriaensen Speciaalzaak.
Zoals vermeld op bovenstaande afbeelding. Je hebt goede ogen. :-)
Kire
Munchkin
Persoonlijke Ondertitel: BordSpelMania Fan!

Bericht door Kire »

Bart schreef: De organisatie van dit event is in handen van spellenclubs 't Spelhuis en Forum Merksem, samen met Adriaensen Speciaalzaak.
Aha, er is ook een spellenclub die het Spelhuis heet. Ik vond het al vreemd dat er twee spellenwinkels dit event mee organiseerden. Bedankt voor de verduidelijking! :-)
Harleyman
Veenboer
Persoonlijke Ondertitel: Hetzelfde anders!

Bericht door Harleyman »

Piet schreef: Aangezien de contracten pas gisteren getekend zijn met de zaal, is er nog geen contact genomen met eventuele uitgevers. Maar uit wat informele contacten bleek dat er ook van die kant interesse is om weer te gaan demonstreren in België.
Over goede ogen gesproken: ik neem aan dat men bedoelt demoën :roll:
Vaak is rond beter, soms vierkant!
Piet
Beheerder

Bericht door Piet »

Harleyman schreef:
Piet schreef: Aangezien de contracten pas gisteren getekend zijn met de zaal, is er nog geen contact genomen met eventuele uitgevers. Maar uit wat informele contacten bleek dat er ook van die kant interesse is om weer te gaan demonstreren in België.
Ik denk dat ik geen fout geschreven heb. In het Nederlands is het: spellen uitleggen of demonstreren. Demoën is een samentrekking van dat laatste maar ik denk dat het niet opgenomen is in de officiële spelling...
Maar wie ben ik? Het kan best zijn dat ik nog in de vorige eeuw hang als het over taal gaat.
Erwin
Nieuwsreporter

Bericht door Erwin »

Piet schreef: Ik denk dat ik geen fout geschreven heb. In het Nederlands is het: spellen uitleggen of demonstreren. Demoën is een samentrekking van dat laatste maar ik denk dat het niet opgenomen is in de officiële spelling...
Maar wie ben ik? Het kan best zijn dat ik nog in de vorige eeuw hang als het over taal gaat.
Demonstreren is inderdaad het juiste woord.
Edwin84
Elfenkoning

Bericht door Edwin84 »

Met alle demonstraties afgelopen jaar: BLM, woningmarkt, Covid-maatregelen, LBGTIQ en voor meer loon/betere CAO kan ik me voorstellen dat demoën wel duidelijker is.
Bart
Beheerder
Persoonlijke Ondertitel: Nou moe!

Bericht door Bart »

Erwin schreef: Zoals vermeld op bovenstaande afbeelding. Je hebt goede ogen. :-)
Helaas niet. Ik had mijn bril niet op. Dus was het zinloos om ook maar een poging te ondernemen om de kleine tekst op de afbeelding te lezen.
Kire schreef: Aha, er is ook een spellenclub die het Spelhuis heet. Ik vond het al vreemd dat er twee spellenwinkels dit event mee organiseerden. Bedankt voor de verduidelijking! :-)
Was ook mijn eerste idee.
Edwin84 schreef: Met alle demonstraties afgelopen jaar: BLM, woningmarkt, Covid-maatregelen, LBGTIQ en voor meer loon/betere CAO kan ik me voorstellen dat demoën wel duidelijker is.
Hangt er uiteraard van af wie de uitleg geeft :wink:
Afbeelding
Erwin
Nieuwsreporter

Bericht door Erwin »

Bart schreef: Hangt er uiteraard van af wie de uitleg geeft :wink:
Klopt als een bus. :-)

Terug naar af: ik ben blij dat er in jullie streken een spelevenement zit aan te komen. Dat is je van harte gegund. Ik hoop stiekem wel dat datum en locatie in mijn agenda passen en dat jij en de andere dierbare speelse Belgen uit mijn kennissenkring begin november het ritje naar Utrecht gaan maken.
Piet
Beheerder

Bericht door Piet »

Erwin schreef: ... en dat jij en de andere dierbare speelse Belgen uit mijn kennissenkring begin november het ritje naar Utrecht gaan maken.
Reken maar. In het beurzenseizoen laat ik niets voorbij gaan.
mazinho
Gouverneur
Persoonlijke Ondertitel: Completionist

Bericht door mazinho »

Wat leuk dat er tóch een gemoedelijke Antwerper spellenbeurs komt! Hij staat in mijn agenda. Ben benieuwd naar de locatie. Als ik mijn ogen sluit dan zie, ruik en voel ik de mistige Schelde en de zon die naar haar knipoogt in de vroege morgen. Wat is de Waagnatie aan de Rijnkaai toch een fraaie plek!

Laatst gewijzigd door Mistharfare op za 09 okt 2021, 18:53, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Afbeelding grootte aangepast
Instagram @movetherobber
Benieuwd naar wat ik recent speelde?
Afbeelding
Piet
Beheerder

Bericht door Piet »

Vanuit Antwerp Expo zal je de Schelde niet kunnen zien. Maar ik hoop dat er weer veel kennissen zijn, mooie koopjes, veel speelplezier en een goed geserveerde Westmalle Tripel. Dat is ook heel wat.
Harleyman
Veenboer
Persoonlijke Ondertitel: Hetzelfde anders!

Bericht door Harleyman »

Piet schreef:
Harleyman schreef:
Ik denk dat ik geen fout geschreven heb. In het Nederlands is het: spellen uitleggen of demonstreren. Demoën is een samentrekking van dat laatste maar ik denk dat het niet opgenomen is in de officiële spelling...
Ja, sorry maar nu kan ik toch even niet anders dan de taalpurist uit gaan hangen. Doordat je in het laatste gedeelte van je zin niet het woord (bord)spellen ("...om weer (BORD)SPELLEN te gaan demonstreren...") expliciet schrijft, heeft dat demonstreren vervolgens betrekking op de eventuele uitgevers. En daardoor krijgt het ineens de betekenis alsof de uitgevers voornemens zijn om te gaan demonstreren (in verzet te komen). En dat kan toch niet helemaal de bedoeling zijn, lijkt mij. Die verwarring wordt ook versterkt omdat je het woord demonstreren niet gebruikt in samenspraak met het werkwoord geven, maar met het werkwoord gaan. Als je schrijft:"verschillende uitgevers geven een demonstratie..." dan valt het eigenlijk maar op een manier te interpreteren. Als je schrijft:"verschillende uitgevers gaan demonstreren..." dan is dat tweeledig uitlegbaar en afhankelijk van de verdere context van het verhaal betekent dat het een of het ander.

Het woord demo mag dan wel een zogenaamde afko(rting) zijn van het woord demonstreren; demoën is gewoon gangbaar en wordt in het Nederlands over het algemeen meer toegepast in de zin van "geven" dan van "gaan".

https://onzetaal.nl/taaladvies/yogaen
Vaak is rond beter, soms vierkant!
Gert12555
Professor Pimpel

Bericht door Gert12555 »

en nog niemand gevallen over die "klopt als een bus"?

Het sluit als een bus of het klopt. Dit is een contaminatie.

en nu verder on topic :D
Afbeelding