Gisteren speelde ik...
Moderators: Standaard moderators, Website beheerders, Ereleden
-
Bart
- Beheerder
- Persoonlijke Ondertitel: Nou moe!
- Zichtbare ondertitel: Persoonlijk
Re: Gisteren speelde ik...
Gisteren kreeg ik op mijn smartphone een beeld van exact dertien jaar geleden. Een memorabele spelavond met onze toenmalige club, waarop het nieuwe spel 'Agricola' geïntroduceerd werd. Meer hadden we niet nodig om in de thuissfeer de doos van Agricola uit de kast te nemen. Basisspel zonder uitbreidingen. De originele versie ook, van de vernieuwde Agricola heb ik enkel maar de doos gezien.
Het voelt nog steeds als een pijniging: de keuzes, de bezette plaatsen, de strijd om voedsel. Zonde van al die geweldig nuttige handkaarten, maar alweer waren er onvoldoende grondstoffen of tijd om ze te benutten, op enkele na. Het plannetje dat ik voor ogen had werd gedwarsboomd, waarna ik een andere optie diende te nemen. Maar evenzeer de vreugde als mijn boerderij eindelijk begint de draaien, zelf bedruipend wordt en ik er zelfs in slaag om wat bij te sturen op weg naar de puntentelling.
Het hoeven voor ons niet steeds de nieuwste spellen te zijn. Een golden oldie klinkt iedere keer opnieuw mooi.
Het voelt nog steeds als een pijniging: de keuzes, de bezette plaatsen, de strijd om voedsel. Zonde van al die geweldig nuttige handkaarten, maar alweer waren er onvoldoende grondstoffen of tijd om ze te benutten, op enkele na. Het plannetje dat ik voor ogen had werd gedwarsboomd, waarna ik een andere optie diende te nemen. Maar evenzeer de vreugde als mijn boerderij eindelijk begint de draaien, zelf bedruipend wordt en ik er zelfs in slaag om wat bij te sturen op weg naar de puntentelling.
Het hoeven voor ons niet steeds de nieuwste spellen te zijn. Een golden oldie klinkt iedere keer opnieuw mooi.
-
Amethyst141
- Regenmaker
Laat ik ook weer eens wat leven brengen in dit draadje 
Gisteren begonnen we met een potje Caverna: Het Duel. Eigenlijk ging het bij mij heel lekker, want ik had een mooie combinatie van kamers liggen. Tegelijkertijd bleef mijn partner een beetje achter. Toch wist hij uiteindelijk de winst voor mijn neus weg te kapen toen ik de laatste beurt niet zoveel opties meer over had.
Hierna deden we nog een spelletje Railroad Ink met de rivieren-uitbreiding. Gelukkig werd er in de laatste beurt precies gegooid wat ik nodig had, waarna ik dit spel wel won!
De afgelopen tijd hebben we weinig kunnen spelen, dus het was fijn om weer een paar spellen te kunnen doen
Gisteren begonnen we met een potje Caverna: Het Duel. Eigenlijk ging het bij mij heel lekker, want ik had een mooie combinatie van kamers liggen. Tegelijkertijd bleef mijn partner een beetje achter. Toch wist hij uiteindelijk de winst voor mijn neus weg te kapen toen ik de laatste beurt niet zoveel opties meer over had.
Hierna deden we nog een spelletje Railroad Ink met de rivieren-uitbreiding. Gelukkig werd er in de laatste beurt precies gegooid wat ik nodig had, waarna ik dit spel wel won!
De afgelopen tijd hebben we weinig kunnen spelen, dus het was fijn om weer een paar spellen te kunnen doen

-
Pura Vida
- Kardinaal
Goed idee, Amethyst. En goeie tip ook. Zal Railroad Ink weer eens tevoorschijn halen. Zelf gespeeld:
Diverse potjes Lost Cities: het dobbelspel. Boven verwachting leuk en je kunt je dobbelworp eigenlijk altijd gebruiken. Hetzij voor je eigen mooie serie, hetzij om de ander te dissen. Ook nog een keer CuBirds, lekker spannend kaartspelletje vind ik dat. Had van mij veel meer aandacht mogen krijgen, misschien toch last gehad van Corona, qua timing? Potje Renature erachter aan en daarna keihard en in 13 generaties verloren met Terraforming Mars.
Diverse potjes Lost Cities: het dobbelspel. Boven verwachting leuk en je kunt je dobbelworp eigenlijk altijd gebruiken. Hetzij voor je eigen mooie serie, hetzij om de ander te dissen. Ook nog een keer CuBirds, lekker spannend kaartspelletje vind ik dat. Had van mij veel meer aandacht mogen krijgen, misschien toch last gehad van Corona, qua timing? Potje Renature erachter aan en daarna keihard en in 13 generaties verloren met Terraforming Mars.
-
Edwin84
- Elfenkoning
Iemand al de gele of groene Railroad Ink gespeeld?
-
Amethyst141
- Regenmaker
Nee, dat niet.Edwin84 schreef: Iemand al de gele of groene Railroad Ink gespeeld?
Wel keek ik uit naar de kleine uitbreidingen, omdat je dan niet zoveel materiaal dubbel hebt. Deze waren gepland om bij WGG verschijnen, maar staan nu niet meer op de site. Weet iemand hier meer van?

-
Edwin84
- Elfenkoning
Welke uitbreiding bedoel je? Had namelijk het idee dat bij geel en groen ook de basis dobbstenen niet hetzelfde zijn als bij rood en blauw.Amethyst141 schreef:Nee, dat niet.Edwin84 schreef: Iemand al de gele of groene Railroad Ink gespeeld?
Wel keek ik uit naar de kleine uitbreidingen, omdat je dan niet zoveel materiaal dubbel hebt. Deze waren gepland om bij WGG verschijnen, maar staan nu niet meer op de site. Weet iemand hier meer van?
-
Amethyst141
- Regenmaker
https://boardgamegeek.com/boardgameexpa ... nsion-packEdwin84 schreef:Welke uitbreiding bedoel je? Had namelijk het idee dat bij geel en groen ook de basis dobbstenen niet hetzelfde zijn als bij rood en blauw.Amethyst141 schreef:Nee, dat niet.Edwin84 schreef: Iemand al de gele of groene Railroad Ink gespeeld?
Deze bedoel ik. Er zijn iets van acht verschillende doosjes, met daarin elk een aantal verschillende uitbreidingen. Ik vind het namelijk zonde om nog meer spelersbordjes te kopen, terwijl ik er al zes heb en meer toch niet ga gebruiken.
Ik wist niet dat de basisdobbelstenen bij geel en groen anders zijn, dat maakt het dan toch weer een stuk interessanter.

-
Edwin84
- Elfenkoning
Ohja die van de KS. Die was ik vergeten.
Vinden te thema's een te ver van m'n bed show bij Railroad Ink. Dat krijg ik met familie niet op tafel. Dat was net de charme van Railroad Ink. Ook oma speelde mee.
Vinden te thema's een te ver van m'n bed show bij Railroad Ink. Dat krijg ik met familie niet op tafel. Dat was net de charme van Railroad Ink. Ook oma speelde mee.
-
helena
- Fabrieksmanager
- Persoonlijke Ondertitel: kooiker
Gisterenavond een oudje uit de kast geplukt en geprobeerd om in m'n eentje K2 te beklimmen. Ik heb de avond helaas niet overleefd maar me desondanks best vermaakt 
-
humske
- Wereldkampioen Carcassonne 2011
- Persoonlijke Ondertitel: Jippie-a-jee!
adgelopen weekend anno 1800 gespeeld en hoewel het beetje droog is qua thema vond ik het wel heel erg leuk spelen! Dus ik ben enthuosiast om het nog eens te spelen!
~ Always look on the bright side of life ~

-
Edwin84
- Elfenkoning
Na lange tijd Marco Polo 2 van 999 gespeeld. Na release 3 keer gespeeld en daarna stof gehapt.
Erg tof om weer te spelen. Het blijft een toffe titel met veel meer flexibiliteit dan zijn voorganger. De verschillende karakters waaruit je kan kiezen geven het spel extra jus en maakt het voor iedere speler net weer anders.
Erg tof om weer te spelen. Het blijft een toffe titel met veel meer flexibiliteit dan zijn voorganger. De verschillende karakters waaruit je kan kiezen geven het spel extra jus en maakt het voor iedere speler net weer anders.
-
Amethyst141
- Regenmaker
Ik heb Cacao inmiddels uitgeprobeerd en ik ben heel enthousiast. Het is precies het type spel dat we graag spelen. Niet te moeilijk, niet te makkelijk, ideaal om doordeweeks nog te spelen. Ik kijk er naar uit om alle uitbreidingen te gaan proberen 

-
Pura Vida
- Kardinaal
Voor het eerst Die Burgen op tafel. Vet ingemaakt door zoon van 9. Voor nu vind ik dat al een positief punt van dit spel. Ik speelde lekker op eindpunten en rommelde wat met schippers en verkoopacties en zoonlief speelde op tig boerderijdieren en volle deelgebiedjes. Eigenlijk wil ik meteen nog een potje. Vooral dat dobbelen en altijd wel iets kunnen doen, vind ik te leuk. Het artwork enzo vind ik wel best eigenlijk, alleen het priegelige klaarzetten is een beetje zo zo.
Enne...
Enne...
Welke solovariant bedoel je hiermee?SuSuQie schreef: ik denk dat ik Castles of Burgundy Solo tot nu toe de leukste solo variant vind hebben.
-
wennepen
- Geheim Genootschap
- Persoonlijke Ondertitel: Blije Bordspeler
Wij speelden het ook voor het eerst. Inderdaad geen 'theme-heavy' spel, maar geeft wel veel voldoening als je je engine op gang hebt. Echt grappig hoe het verloopt: hett begint redelijk langzaam, maar komt ineens in een stroomversnelling. Deze blijft nog wel even in de collectie.humske schreef: adgelopen weekend anno 1800 gespeeld en hoewel het beetje droog is qua thema vond ik het wel heel erg leuk spelen! Dus ik ben enthuosiast om het nog eens te spelen!
-
Alterno
- Grote Dienaar
- Persoonlijke Ondertitel: Beroepsouwehoer
Umm, ... zijn er meer dan? In de doos die ik ken is het er een van '25 gooien en dan moet je bord vol zijn....'.Enne...Welke solovariant bedoel je hiermee?SuSuQie schreef: ik denk dat ik Castles of Burgundy Solo tot nu toe de leukste solo variant vind hebben.