Ik ben helemaal fan van mijn nieuwste aanwinst Renature.
Toch ben ik niet helemaal zeker van het volgende punt tijdens het tellen van punten in het gebied:
- Als 2 spelerskleuren dezelfde waarde hebben (bijv. door elk 1 struikje) worden ze tegen elkaar weggestreept alsof ze er niet zijn.
- Valt neutraal onder een spelerskleur? Stel er staat een neutraal struikje van waarde 2 en een wit struikje van waarde 2. Krijgt wit dan alle punten of worden ze weggestreept en krijgt niemand punten?
Mijn strategie is namelijk best vaak om iemand anders met neutrale stukken te bestoken gelijk aan hun eigen waarde aan planten, zonder dat ik zelf aanwezig ben met mijn kleur, zodat ze puntloos blijven. Toch zou je het ook kunnen opvatten dat neutraal geen kleur is en deze spelers toch alle punten krijgen omdat er geen andere spelerskleur aanwezig is.
Misschien een beetje omslachtig uitgelegd, maar spelers van het spel zullen de situatie vast herkennen. Alvast dank!
Jelle
Vraag puntentelling Renature
Moderators: Standaard moderators, Website beheerders, Ereleden
-
pelanpelan
- Veenboer
-
Pura Vida
- Kardinaal
Re: Vraag puntentelling Renature
"Als meerdere kleuren dezelfde waarde hebben, worden deze genegeerd alsof ze er niet zijn"... spelregels pagina 6 in het kadertje. Bovendien: neutraal is wel degelijk een kleur, zie pagina 2: "elke soort heeft 5 kleuren...". Ik vind dit juist een van de mooie elementen in het spel: dat je met het spelen van neutrale planten de punten voor een ander door zijn of haar neus kunt boren.pelanpelan schreef: Ik ben helemaal fan van mijn nieuwste aanwinst Renature.
Toch ben ik niet helemaal zeker van het volgende punt tijdens het tellen van punten in het gebied:
- Als 2 spelerskleuren dezelfde waarde hebben (bijv. door elk 1 struikje) worden ze tegen elkaar weggestreept alsof ze er niet zijn.
- Valt neutraal onder een spelerskleur? Stel er staat een neutraal struikje van waarde 2 en een wit struikje van waarde 2. Krijgt wit dan alle punten of worden ze weggestreept en krijgt niemand punten?
Mijn strategie is namelijk best vaak om iemand anders met neutrale stukken te bestoken gelijk aan hun eigen waarde aan planten, zonder dat ik zelf aanwezig ben met mijn kleur, zodat ze puntloos blijven. Toch zou je het ook kunnen opvatten dat neutraal geen kleur is en deze spelers toch alle punten krijgen omdat er geen andere spelerskleur aanwezig is.
Misschien een beetje omslachtig uitgelegd, maar spelers van het spel zullen de situatie vast herkennen. Alvast dank!
Jelle
-
olavf
- El Capitan
Neutraal is wel degelijk een spelerskleur, en telt dus mee. Wat zou ook het nut zijn van neutraal als die niet meetelt? Neutraal plaatsen om gelijk te komen met een echte speler is een mooie strategie, maar dan kun je beter zelf wel (met minder) aanwezig zijn, want dan scoor jij de punten!
-
Erwin
- Nieuwsreporter
- Persoonlijke Ondertitel: ..........
- Zichtbare ondertitel: Persoonlijk
Neutraal is een kleur en telt mee. Het is uiteraard geen spelerskleur.olavf schreef: Neutraal is wel degelijk een spelerskleur, en telt dus mee. Wat zou ook het nut zijn van neutraal als die niet meetelt? Neutraal plaatsen om gelijk te komen met een echte speler is een mooie strategie, maar dan kun je beter zelf wel (met minder) aanwezig zijn, want dan scoor jij de punten!
-
olavf
- El Capitan
Klopt.Erwin schreef:Neutraal is een kleur en telt mee. Het is uiteraard geen spelerskleur.olavf schreef: Neutraal is wel degelijk een spelerskleur, en telt dus mee. Wat zou ook het nut zijn van neutraal als die niet meetelt? Neutraal plaatsen om gelijk te komen met een echte speler is een mooie strategie, maar dan kun je beter zelf wel (met minder) aanwezig zijn, want dan scoor jij de punten!
-
pelanpelan
- Veenboer
Dank voor de opheldering met jullie reacties!
Ik heb het gelukkig steeds goed gespeeld dan. Met name in de gebieden met 2 vakjes maak ik vaak deze move zonder er dus zelf aanwezig te zijn.
Vanavond komt hij weer op tafel!
Ik heb het gelukkig steeds goed gespeeld dan. Met name in de gebieden met 2 vakjes maak ik vaak deze move zonder er dus zelf aanwezig te zijn.
Vanavond komt hij weer op tafel!