Gisteren speelde ik...

Heb je een leuk onderwerp over spellen wat nergens lijkt te passen?
Hier kun je het kwijt.

Moderators: Standaard moderators, Website beheerders, Ereleden

Pura Vida
Kardinaal

Re: Gisteren speelde ik...

Bericht door Pura Vida »

Alterno schreef:
Enne...
SuSuQie schreef: ik denk dat ik Castles of Burgundy Solo tot nu toe de leukste solo variant vind hebben.
Welke solovariant bedoel je hiermee?
Umm, ... zijn er meer dan? In de doos die ik ken is het er een van '25 gooien en dan moet je bord vol zijn....'.
Deze zit niet in mijn doos (tweedehands, 2011). Op BGG kom ik wel een solo tegen ("tenth expansion"), maar dat is een andere dan jij bedoelt. 25x gooien als in: gewoon een spelletje spelen in je eentje? Opzet zelfde als voor 2 spelers? Lijkt me dan wat ruim?
Anyway, gisteren wederom tweemaal gespeeld, op ernstig aanraden van sommige hoogegeplaatsten hier met twee spelers. Vooral de bezigheid van het dobbelen, kiezen, doen, dobbelen, kiezen, doen enzovoort, vond ik wederom gewoon onwijs leuk. En super relaxed. Door dat dobbelen hoef je soort van minder na te denken, je kunt altijd iets leuks kiezen en het levert altijd iets op. Heerlijk rechttoe rechtaan.
Afbeelding
Jerome
Gouverneur
Zichtbare ondertitel: Persoonlijk

Bericht door Jerome »

Fort: Cats & Dogs
Het sowieso al erg leuke deckbuilder spelletje Fort is met honden en katten erbij nog eens nét wat leuker geworden. De katten geven een permanent voordeel, mits je als eerste aan de voorwaarden van de kat voldoet. De honden lopen weg als je niet met ze speelt maar als je hun specifieke spelletje speelt gaan ze slapen in jouw hondenhok, en dat levert 7 punten op, als jij de meeste honden in je hok hebt zitten aan het eind van het spel.
Alterno
Grote Dienaar
Persoonlijke Ondertitel: Beroepsouwehoer

Bericht door Alterno »

Pura Vida schreef:
Alterno schreef:
Enne...
SuSuQie schreef: ik denk dat ik Castles of Burgundy Solo tot nu toe de leukste solo variant vind hebben.
Welke solovariant bedoel je hiermee?
Umm, ... zijn er meer dan? In de doos die ik ken is het er een van '25 gooien en dan moet je bord vol zijn....'.
Deze zit niet in mijn doos (tweedehands, 2011). Op BGG kom ik wel een solo tegen ("tenth expansion"), maar dat is een andere dan jij bedoelt. 25x gooien als in: gewoon een spelletje spelen in je eentje? Opzet zelfde als voor 2 spelers? Lijkt me dan wat ruim?
Anyway, gisteren wederom tweemaal gespeeld, op ernstig aanraden van sommige hoogegeplaatsten hier met twee spelers. Vooral de bezigheid van het dobbelen, kiezen, doen, dobbelen, kiezen, doen enzovoort, vond ik wederom gewoon onwijs leuk. En super relaxed. Door dat dobbelen hoef je soort van minder na te denken, je kunt altijd iets leuks kiezen en het levert altijd iets op. Heerlijk rechttoe rechtaan.
Speciaal bord voor jezelf dat vol moet: op scorespoor moet je een bepaalde pion bereiken die je een leuk voordeel geeft (begint bij 50 en gaat elke keer als je 'm bereikt 5 plaatsen terug. Jij begint weer op 0); als je een kleurvol hebt krijg je ook nog een sterke actie. Is het solospel uit de 2nd edition.
Spel is idd leuk, maar Montezuma is voor mij echt te ver fietsen om de degens te kruisen.
usurper
Geheim Genootschap

Bericht door usurper »

Na lange tijd wachten had ik Nusfjord op tafel gelegd. Naast de handleiding zat er ook nog een appendix bij met aĺle gebouw eigenschappen. Nadat ik mij daar geestelijk op had ingesteld verwachtte ik een zware solo sessie. Het blijkt echter een vrij licht spel te zijn qua mechanismes. De keuzes zijn echter niet makkelijk.
Dat krijg je er van als je een spel zo lang ongespeeld laat liggen. Dan weet je dus niet meer waarom je het gekocht had.
We live to survive our paradoxes
henchcritter
PIONier

Bericht door henchcritter »

Scythe, Fenris campagne.
(Na een corona onderbreking van een jaar)
Arjen T.
Veenboer

Bericht door Arjen T. »

Ik ben begonnen aan Choose your own adventure: House of danger. Er zijn 5 hoofdstukken, en ik speel er 1 per dag. Ben ik mooi een weekje onder de pannen.
We've got a winner!
WTULTC
Elfenkoning

Bericht door WTULTC »

Vandaag op de club een paar spelletjes die de club op Spiel heeft toegevoegd aan de collectie gespeeld.

Cascadia Erg leuk spel. Waarbij je zoveel mogelijk punten wilt scoren met de verschillende dieren, maar je beperkt wordt waar je ze kunt plaatsen en ondertussen wil je ook van de diverse grondsoorten het grootste landschap hebben. Goed dat White Goblin deze in het Nederlands gaat uitbrengen.

King of the valley Leuk spelletje. Voor mijn geen topper, maar het systeem van tegeltjes pakken is wel leuk.

Savannah Park Ook een leuk spel waarbij je dezelfde dieren bij een water wil leggen voor de meeste punten. Dit lijkt simpel, maar je bent afhankelijk van welk dier / tegeltje de ander speler kiest want iedereen moet dan dat tegeltje ergens plaatsen. Ik zie deze ook wel bij opgepakt worden door een Nederlandse uitgever.
Afbeelding
KrisZeeland
Garnaal

Bericht door KrisZeeland »

Gisteren met onze bordspel vrienden na 1,5 jaar eindelijk weer eens een bordspellenmiddag gedaan. Heerlijk Dominion gespeeld in heloween thema. De vloek kaarten vlogen ons om de oren, het was weer ouderwets gezellig!
RvdH83
Fabrieksmanager

Bericht door RvdH83 »

usurper schreef: Na lange tijd wachten had ik Nusfjord op tafel gelegd. Naast de handleiding zat er ook nog een appendix bij met aĺle gebouw eigenschappen. Nadat ik mij daar geestelijk op had ingesteld verwachtte ik een zware solo sessie. Het blijkt echter een vrij licht spel te zijn qua mechanismes. De keuzes zijn echter niet makkelijk.
Nusfjord vind ik een prettig spel. Met 21 acties in het spel niet te lang, maar toch genoeg diepgang. En zowel solo als met meerdere spelers tight genoeg. Zit goed in elkaar.
Afbeelding
usurper
Geheim Genootschap

Bericht door usurper »

Inmiddels Concordia Solitaria 2x gespeeld. Leuk systeem hoe Contrarius als tegenstander reageert op jouw keuzes. Als je de keuzes van het bouwen door Contrarius door hebt, speelt zijn beurt lekker snel en kan je je vooral bezig houden met je eigen mogelijkheden.
We live to survive our paradoxes
Pura Vida
Kardinaal

Bericht door Pura Vida »

usurper schreef: Inmiddels Concordia Solitaria 2x gespeeld. Leuk systeem hoe Contrarius als tegenstander reageert op jouw keuzes. Als je de keuzes van het bouwen door Contrarius door hebt, speelt zijn beurt lekker snel en kan je je vooral bezig houden met je eigen mogelijkheden.
Leuk! Hier ook de eerste potjes erop zitten. Erg goeie solo. Zie verslagje in ander draadje.
Afbeelding
helena
Fabrieksmanager
Persoonlijke Ondertitel: kooiker

Bericht door helena »

Gisteren weer eens een ouwetje uit de kast gehaald die we lang niet gespeeld hadden : Hanze, een spel uit 2004 en wat we denk ik ook al zo lang in huis hebben. En we vinden hem nog steeds leuk! Bootje verplaatsen, markt bouwen of goederen nemen, het lijken simpele acties maar toch is het best (vooral met 2 spelers! ) een tactisch spel. Ondanks de leeftijd vermaken we ons er nog prima mee.
Eis-T
Grote Dienaar

Bericht door Eis-T »

Gisteren speelde ik Defense Grid. Wat mij betreft de beste implementatie van tower defense in bordspel-vorm. Ook neem ik me voor om de voetjes van de monsters voortaan bij gloomhaven te gebruiken, want de upkeep door middel van kralen met hitpoints en dergelijke erop werkt erg fijn!
Afbeelding
Afbeelding
Een regionale bordspelagenda, blogs en meer: WageningenBoardGamers
Eilfy
PIONier

Bericht door Eilfy »

Gisteren Wingspan (+Europa & Oceanie) en Meadow gespeeldAfbeeldingAfbeelding
Joel22
Stamhoofd

Bericht door Joel22 »

Eilfy schreef: Gisteren Wingspan (+Europa & Oceanie) en Meadow gespeeldAfbeeldingAfbeelding
Ziet er geweldig uit. Hoe bevielen de potjes? :D