Nieuw van Geronimo in jouw spellenwinkel

Interessante nieuwtjes en spannende geruchten uit de spellenwereld.
Spellen die binnenkort gaan verschijnen

Moderators: Ereleden, Website beheerders

Forumregels
Het is niet mogelijk om hier een topic aan te maken.

Heb je zelf een nieuwssuggestie, dan mag je deze plaatsen onder de respectievelijke forumdelen:
"bordspellen", "rollenspellen", "verzamelspellen" of 'wargames'.
Piet
Beheerder

Nieuw van Geronimo in jouw spellenwinkel

Bericht door Piet »

Geronimo Games kondigde deze week verschillende nieuwe titels aan. De spellen zijn vanaf nu te koop in de speciaalzaak.

Starlink

Starlink is een tekenspel dat zijn inspiratie haalt uit de sterrenbeelden aan de nachtelijke hemel. Deze miljoenen lichtpunten inspireren al millennia de mens. Nu is het aan jou om je door de sterren te laten inspireren en zelf creatief nieuwe sterrenbeelden op het bord te toveren.
Geronimo Games en Blue Orange geven samen de Nederlandstalige versie uit.
  • Starlink
  • Auteurs: Markus Slawitscheck en Arno Steinwender
  • 3 tot 6 spelers vanaf 8 jaar
  • 30 minuten speeltijd
Oriflamme: Oproer

De Franse koning is dood en heeft geen erfgenamen achtergelaten. De grote adellijke huizen van het land proberen nu de meeste invloed te verzamelen om de kroon voor zich te kunnen opeisen. De sfeer is grimmig en de families zetten gretig hun aanhangers, én hun zwaarden, in om zich van de winst en de kroon te verzekeren.
Dit spel is op zelfstandig speelbaar, maar kan ook gecombineerd worden met Oriflamme.
  • Oriflamme: Oproer
  • Auteurs: Adrien en Axel Hesling
  • 3 tot 5 spelers vanaf 10 jaar
  • 15 tot 30 minuten speeltijd
Cartaventura: Lhasa en Cartaventura: Vinland

Cartaventura is de overkoepelende naam voor een reeks coöperatieve verhaal-gedreven kaartspellen. De spelers lezen wat er op de mooi geïllustreerde kaarten staat en samen keuzes maken die je door de kaartstapel loodsen. Iedere keuze is bepalend voor het vervolg en de uiteindelijke afloop van je avontuur.
Cartaventura haalt zijn inspiratie uit historische plaatsen, gebeurtenissen en personen. Op dit moment zijn er twee versies beschikbaar namelijk Cartaventura: Lhasa en Cartaventura: Vinland.
Vinland brengt ons naar het hoge Noorden in de tijd van de Vikingen waar we in de voetsporen treden van de kinderen van Erik de Rode. Met Lhasa blijven we in de 20e eeuw. We gaan op zoek met de befaamde ontdekkingsreiziger Alexandra David Neel.
  • Cartaventura: Lhasa / Vinland
  • Auteurs: Thomas Dupont en Arnaud Ladagnous
  • 1 tot 6 spelers vanaf 10 jaar
  • 45 minuten speeltijd
Bijlagen
Vinland.jpeg
Lhasa.jpg
Oriflamme.jpg
Starlink.jpg

Labels:
Eis-T
Grote Dienaar

Re: Nieuw van Geronimo in jouw spellenwinkel

Bericht door Eis-T »

Op Essen SPIEL heb ik Cartaventura: Oklahoma gekocht en ik ben erg onder de indruk van hoe grondig en zorgvuldig de spelontwerpers met de thematiek en onderwerpen omgaan. Qua spel is iets tussen time-stories, deckscape en 7th continent in, maar dan wél met een emotionele binding met de schoenen waar het spel je in zet. De historical leaflet die erbij zit is een waardevolle toevoeging in mijn ogen.
Ik ben dan ook zeker van plan om de andere titels in deze serie aan de collectie toe te voegen. Als ik jullie was zou ik oklahoma heroverwegen als dit een beetje lekker loopt, want er zijn maar heel weinig nederlandstalige spellen waarin het thema racisme zo voelbaar gemaakt wordt. In de steeds diverser wordende spellenwereld denk ik plek is voor deze titel.
Afbeelding
Een regionale bordspelagenda, blogs en meer: WageningenBoardGamers