Spellenspektakel 2021: hoe beviel het?

Het Spellenspektakel is de grootste Nederlandse spellenbeurs. Discussieer hier mee!

Moderators: Standaard moderators, Ereleden, Website beheerders

Vogeltje
Garnaal

Re: Spellenspektakel 2021: hoe beviel het?

Bericht door Vogeltje »

Het was wel in de buurt van de 999 stand, maar hij is, gelukkig, niet flauwgevallen en we zijn zelf met hem naar buiten kunnen lopen.

Maar wel vervelend om te horen dat er nog meer kinderen last van hebben gehad.

Verstuurd vanaf mijn 5024F_EEA met Tapatalk

Labels:
lordyazos
Caballero
Persoonlijke Ondertitel: Yannick

Bericht door lordyazos »

2 dagen als demo'er bij The Gamemaster achter de rug.
Wat een fijne beurs is dit. Een mooi en ruim gebouw, goed georganiseerd. (zowel qua parking als qua beurs)

Enorm vaak King of the Valley mogen uitleggen en genoten van de vele lovende reacties. Ook enorm interessant om de opbouwende feedback te horen.

Een paar keer over de beurs kunnen lopen en zag er zeer goed uit. Leuke standen, veel tafels, veel spellen.

Veel standen die zelfs verkochten (tegen mooie prijzen trouwens) Een grote winkel wiens prijzen naar mijn mening geen beurs prijzen waren, maar enorm dure winkelprijzen.

En ik moet toch ook nog even kwijt dat Utrecht er zeker een fijne stad uitziet. Kom ik zeker nog eens terug om te verkennen.
Afbeelding
Duiker
Gouverneur
Persoonlijke Ondertitel: Keep Exploring Games
Zichtbare ondertitel: Persoonlijk

Bericht door Duiker »

lordyazos schreef: 2 dagen als demo'er bij The Gamemaster achter de rug.
Wat een fijne beurs is dit. Een mooi en ruim gebouw, goed georganiseerd. (zowel qua parking als qua beurs)

Enorm vaak King of the Valley mogen uitleggen en genoten van de vele lovende reacties. Ook enorm interessant om de opbouwende feedback te horen.

Een paar keer over de beurs kunnen lopen en zag er zeer goed uit. Leuke standen, veel tafels, veel spellen.

Veel standen die zelfs verkochten (tegen mooie prijzen trouwens) Een grote winkel wiens prijzen naar mijn mening geen beurs prijzen waren, maar enorm dure winkelprijzen.

En ik moet toch ook nog even kwijt dat Utrecht er zeker een fijne stad uitziet. Kom ik zeker nog eens terug om te verkennen.
Ik ben het met alles eens wat je zegt... Behalve de laatste twee zinnen. Geld gestolen van Michiel en Jason. Auto ingebroken en navigatie /radio gestolen in parkeergarage van de Jumping Turtles. Fijne stad, nee...
Keep Exploring Games
lordyazos
Caballero
Persoonlijke Ondertitel: Yannick

Bericht door lordyazos »

Duiker schreef:
lordyazos schreef: 2 dagen als demo'er bij The Gamemaster achter de rug.

Ik ben het met alles eens wat je zegt... Behalve de laatste twee zinnen. Geld gestolen van Michiel en Jason. Auto ingebroken en navigatie /radio gestolen in parkeergarage van de Jumping Turtles. Fijne stad, nee...

Versta ik. Ik bedoel natuurlijk de stad zelf. Jammer dat een paar individuen dit nu slecht maken.
Ik hoop dat ze de daders vatten!
Afbeelding
JeVo
Standaard moderator
Persoonlijke Ondertitel: Uitdaging 9 & 10

Bericht door JeVo »

Natuurlijk zijn die autoinbraken zwaar kl…,
Maar over het algemeen is het fijn wonen in Utrecht, is mijn ervaring na twintig jaar.
Spelgroep Utrecht - Roborally rulez - Island Games forever
Iris88
Matroos

Bericht door Iris88 »

De eerste keer spellenspektakel, alleen de zondag geweest. Werd meteen hyper bij binnenkomst door enthousiasme. Geen spellen gekocht, had scherpere aanbiedingen verwacht. Niet bij de B&B geweest, ook niet echt de tijd genomen om fatsoenlijk iets te eten. Wilden te graag aanschuiven bij de spellen.

Was aangenaam verrast dat we zo makkelijk telkens een plekje konden vinden. Bij sommige spellen was er niet meteen plek, maar cirkelden we op een later moment terug om toch nog aan te schuiven. We waren maar met twee personen en daarom bij 2 spellen het geluk gehad om aan te schuiven terwijl ze al begonnen waren met de uitleg. Op naar volgend jaar!
Laatst gewijzigd door Iris88 op vr 07 jan 2022, 13:38, 2 keer totaal gewijzigd.
Dagmar
Geheim Genootschap

Bericht door Dagmar »

Vandaag had ik eindelijk tijd om mijn verslagje te schrijven over mijn bezoek aan het Spellenspektakel op zondag. Hij staat hier: https://www.spellengek.nl/spellenspektakel-2021-dagmar/
Sowieso
Rooster Booster

Bericht door Sowieso »

Dit jaar 2 dagen naar Spellenspektakel geweest.
Op zaterdag gewoon als bezoeker. Het was wel erg druk, maar we hebben ons prima vermaakt. Wat nieuwe spelletjes kunnen spelen en bijna niks gekocht :).
Zondag was voor mij een nieuwe ervaring: ik ging voor het eerst demoën voor WGG. De dag begon wat vervelend, omdat de trein vanaf de P+R niet bleek te rijden. Hier kwamen wij pas achter toen we al met onze gekocht treinkaartjes op het perron stonden (en we waren niet de enigen). Dan maar met de auto naar de beurs gereden, en wonder boven wonder kwamen we op tijd aan.
Ik heb de hele dag bij het spel Everdell gestaan. Ik vond het een super leuke ervaring, vooral ook omdat de sfeer onder de bezoekers zo goed was. We waren, in mijn ogen, een beetje onderbemand waardoor mensen soms best even op een uitleg moesten wachten (nadat ze al in een rij hadden gestaan). Toch vond ik iedereen super vriendelijk en heb ik volgens mij meerdere groepjes enthousiast weten te krijgen voor dit spel. Het was de hele dag ontzettend druk, uiteindelijk heb ik om 17:15 voor het eerst een lege tafel gezien, die ook binnen een paar minuten al weer gevuld was. Er heeft eigenlijk de hele dag een rij gestaan voor dit spel.
Mochten er mensen hier een uitleg hebben gehad van Everdell door een blonde man van bijna 2 meter: feedback is welkom :).
Na deze dag was ik wel volledig gesloopt, een kleine pauze was fijn geweest tussendoor. Ik heb het wel ontzettend leuk gevonden, ondanks de enorme drukte. Wat mij betreft zeker voor herhaling vatbaar!
BrokenMill
Grote Dienaar

Bericht door BrokenMill »

Ik heb me 2 dagen prima vermaakt met demo's geven van Heroes of Tenefyr en het prototype van World Stitchers. Het eerste uurtje was nog redelijk rustig, maar de rest van de tijd zat het constant vol. Gelukkig ervaarde ik het zelf meer als gezellige drukte, en niet te druk (maar de rest van de beurs heb ik helemaal niet meegekregen, dus ik kan me goed voorstellen dat er op andere plekken wel teveel mensen op elkaar zaten)

De positieve reacties op World Stitchers maakten me ook erg blij. Helaas had ik nog niet veel illustraties voor het spel, maar dat mocht de pret niet drukken.

Dank aan de organisatie van het Spellenspektakel, en ik kijk al weer uit naar de volgende beurs (Hoewel zo'n weekend ook wel enorm vermoeiend is)
Joel22
Stamhoofd

Bericht door Joel22 »

Iemand Dutch Resistance gespeeld op Spellenspektakel? Beviel deze?
Arjen T.
Veenboer

Bericht door Arjen T. »

Joel22 schreef: Iemand Dutch Resistance gespeeld op Spellenspektakel? Beviel deze?
Ik heb hem gespeeld, en beviel me zelfs beter dag gedacht. Origineel thema, en de acties om te doen kloppen ook nog eens met het thema. Binnen mijn spelersgroep is de kickstarter al gebackt.
We've got a winner!
Joel22
Stamhoofd

Bericht door Joel22 »

Arjen T. schreef:
Joel22 schreef: Iemand Dutch Resistance gespeeld op Spellenspektakel? Beviel deze?
Ik heb hem gespeeld, en beviel me zelfs beter dag gedacht. Origineel thema, en de acties om te doen kloppen ook nog eens met het thema. Binnen mijn spelersgroep is de kickstarter al gebackt.
Gaaf!
En de moeilijkheidsgraad? Niveau pandemic of moeilijker? Denk dat ik hem ook back :)
Arjen T.
Veenboer

Bericht door Arjen T. »

Joel22 schreef:
Arjen T. schreef:
Gaaf!
En de moeilijkheidsgraad? Niveau pandemic of moeilijker? Denk dat ik hem ook back :)
Hij is vooral anders dan Pandemic. Hij zit qua moeilijkheid er wat boven denk ik, maar omdat alles zo logisch is en binnen het thema past, speelde het soepel weg.
We've got a winner!
Joel22
Stamhoofd

Bericht door Joel22 »

Arjen T. schreef:
Joel22 schreef:
Arjen T. schreef:
Gaaf!
Hij is vooral anders dan Pandemic. Hij zit qua moeilijkheid er wat boven denk ik, maar omdat alles zo logisch is en binnen het thema past, speelde het soepel weg.
Dank voor je reacties! Na lang wikken en wegen, toch gepast. Ik vrees dat ik hem te weinig op tafel krijg hier. Een hard criterium dat ik mijzelf heb opgelegd om aankopen een beetje onder controle te houden.
Ik geniet wel enorm van het thema en schuif graag eens ergens voor een potje aan. :D