Spijtig te horen dat Nono een slechte ervaring had gisteren bij de White Goblinstand.
Ik was een van de demonstrateurs die gisteren de White Goblinstand bemande. Samen met de stand van 999 Games die naast ons stond, waren onze tafels de volledige dag constant bezet waardoor het voor ons (14 tafels voor 9 demonstrateurs. Daarnaast waren er nog 2 demonstrateurs die aan de counterbalies, de hoge tafels, stonden) heel druk was. Op iedere tafel lag er een ander spel, dus 14 verschillende spellen. Het klopt dat niet alle demonstrateurs alle spellen kenden. Maar voor ieder spel waren er minstens 2 demonstrateurs die het wel beheersten. Als die toevallig bezig zijn met uitleggen, kan het dus inderdaad gebeuren dat je even moet wachten op speluitleg.
Dit neemt niet weg dat ik het bijzonder spijtig vind dat onze demonstrateurs blijkbaar niet altijd even vriendelijk waren en daar wil ik me zeker voor verontschuldigen. Ik heb echter wel heel veel tevreden mensen op onze stand gezien. Getuige daarvan waren de vele spelers die na onze speluitleg meteen naar de verkoopstand van Adriaensen trokken om het net gespeelde spel aan te kopen.
Spel-Plezier 2021: foto's en verslag
Moderators: Standaard moderators, Website beheerders, Ereleden
-
xanthie
- Garnaal
-
Piet
- Beheerder
Re: Spel-Plezier 2021: foto's en verslag
Inderdaad, zeer spijtig. Als democoördinator heb ik meteen excuses gestuurd naar Nono.xanthie schreef: Spijtig te horen dat Nono een slechte ervaring had gisteren bij de White Goblinstand.
Ik was een van de demonstrateurs die gisteren de White Goblinstand bemande. Samen met de stand van 999 Games die naast ons stond, waren onze tafels de volledige dag constant bezet waardoor het voor ons (14 tafels voor 9 demonstrateurs. Daarnaast waren er nog 2 demonstrateurs die aan de counterbalies, de hoge tafels, stonden) heel druk was. Op iedere tafel lag er een ander spel, dus 14 verschillende spellen. Het klopt dat niet alle demonstrateurs alle spellen kenden. Maar voor ieder spel waren er minstens 2 demonstrateurs die het wel beheersten. Als die toevallig bezig zijn met uitleggen, kan het dus inderdaad gebeuren dat je even moet wachten op speluitleg.
Dit neemt niet weg dat ik het bijzonder spijtig vind dat onze demonstrateurs blijkbaar niet altijd even vriendelijk waren en daar wil ik me zeker voor verontschuldigen. Ik heb echter wel heel veel tevreden mensen op onze stand gezien. Getuige daarvan waren de vele spelers die na onze speluitleg meteen naar de verkoopstand van Adriaensen trokken om het net gespeelde spel aan te kopen.
Ik hoop dat er meer spelers zijn die wel wat positiever ervaringen hadden bij WGG.
-
lordyazos
- Caballero
- Persoonlijke Ondertitel: Yannick
Ik heb genoten van dit spel plezier. Minder volk wil ook zegge heel veel tijd om te spelen!
Negen spellen gespeeld. Wat op een beurs veel is. Naar de beurs gaan was een last minute beslissing, want onze andere plannen vielen in het water die dag. Dus goed alternatief.
We speelde volgende spellen (sterren op 5)
Bad company
Jekyl en hide:
Welkome to the moon
Siege of runadar:
Droomcruise:
Alice garden:
Valroc:
Explorers:
Polders:
In tegenstelling tot jammer genoeg sommige mensen. Hadden wij wel super demonstrateurs.
Het is voor deze mensen zeker niet simpel om dit te doen. Er komen steeds nieuwe spellen uit. en hou het maar allemaal bij. Niet iedereen is in de wieg gelegd voor het geven van een goede demo, maar je kan het enkel leren door het veel te doen en de juiste begeleiding te krijgen door de uitgever.
(Dat laatste mist jammer genoeg bij veel uitgevers)
Van mij mag het volgend jaar hier opnieuw doorgaan. Locatie is beter dan anders. Wel graag twee hallen. Meer uitgevers. Grotere standen en meer, veel meer volk.
Negen spellen gespeeld. Wat op een beurs veel is. Naar de beurs gaan was een last minute beslissing, want onze andere plannen vielen in het water die dag. Dus goed alternatief.
We speelde volgende spellen (sterren op 5)
Bad company
Jekyl en hide:
Welkome to the moon
Siege of runadar:
Droomcruise:
Alice garden:
Valroc:
Explorers:
Polders:
In tegenstelling tot jammer genoeg sommige mensen. Hadden wij wel super demonstrateurs.
Het is voor deze mensen zeker niet simpel om dit te doen. Er komen steeds nieuwe spellen uit. en hou het maar allemaal bij. Niet iedereen is in de wieg gelegd voor het geven van een goede demo, maar je kan het enkel leren door het veel te doen en de juiste begeleiding te krijgen door de uitgever.
(Dat laatste mist jammer genoeg bij veel uitgevers)
Van mij mag het volgend jaar hier opnieuw doorgaan. Locatie is beter dan anders. Wel graag twee hallen. Meer uitgevers. Grotere standen en meer, veel meer volk.
-
bionicman
- Hazelnoot Ridder
Met een vriend zijn we zaterdag naar het mooie Antwerpen afgezakt voor een dag spelplezier (hehehe
). Wat ons direct opviel, was de grootte van de zaal. Overal was er voldoende plaats voor tafels, stoelen en uiteraard spellen. Geen grote drukte doorheen de dag, wat als voordeel had dat we veel hebben kunnen spelen. Goede en vriendelijke speluitleggers stonden altijd paraat om ons op weg te helpen.
Zeer leuk: Nidavellir en Memoir '44
Aangename verrassing: MicroMacro Crime City, Blitzkrieg
Ok spellen: P'achakuna en Unmatched
De locatie was goed, maar parking vinden was echt niet evident.
Catering was ok qua kwaliteit, maar lang aanschuiven.
Het was ook fris in de zaal, maar beter dan te warm.
Over het algemeen waren we zeer tevreden en volgend jaar zien ze ons zeker terug!
Zeer leuk: Nidavellir en Memoir '44
Aangename verrassing: MicroMacro Crime City, Blitzkrieg
Ok spellen: P'achakuna en Unmatched
De locatie was goed, maar parking vinden was echt niet evident.
Catering was ok qua kwaliteit, maar lang aanschuiven.
Het was ook fris in de zaal, maar beter dan te warm.
Over het algemeen waren we zeer tevreden en volgend jaar zien ze ons zeker terug!
Laatst gewijzigd door bionicman op ma 22 nov 2021, 16:09, 1 keer totaal gewijzigd.
-
bionicman
- Hazelnoot Ridder
Drie spellen gespeeld bij WGG en drie keer zeer goed en vriendelijk uitgelegd!Piet schreef:Inderdaad, zeer spijtig. Als democoördinator heb ik meteen excuses gestuurd naar Nono.xanthie schreef: Spijtig te horen dat Nono een slechte ervaring had gisteren bij de White Goblinstand.
Ik hoop dat er meer spelers zijn die wel wat positiever ervaringen hadden bij WGG.
-
dirk
- Elfenkoning
- Persoonlijke Ondertitel: Spelhamels Beerse
- Zichtbare ondertitel: Persoonlijk
Ik kon niet gaan vanwege thuiskomst vrouw en kind, maar ik vermoed dat ik anders ook wel gepast zou hebben. Niet zozeer omwille van de mogelijke drukte maar meer omdat er toch niet zo heel veel nieuws te ontdekken/zien was dat me interesseerde.The Iced One schreef: In mijn groep van fervente spelers ben ik de enige die gegaan is, de andere bleven thuis uit corona-angst. Nochtans was het risico door de beperkte opkomst echt zo goed als onbestaande denk ik.
Spel Antwerpen is voor mij dé beurs waar ik telkens weer het merendeel van mijn nieuwste Essen releases koop en nu met de kleine verkoopsstand vond ik het sowieso niet interessant genoeg
Elke 1ste zaterdag en 3de vrijdag van de maand: spelavond in Woonzorgcentrum Heiberg in Beerse! Gratis toegang voor iedereen!
-
gsus77
- Jakkiebak!
Hallo iedereen,
Ik heb zaterdagochtend beslist om toch nog te gaan naar de beurs. Moest er teveel volk geweest zijn gingen we terugkeren, maar op de middag was de zaal halfgevuld en zijn we gebleven.
Ik was er met mijn twee zonen(5jaar en 8jaar). En wat opvalt is dat hier toch wel altijd wel wat te spelen valt met jonge kinderen in tegenstelling tot spellenspektakel vind ik.
We hebben wel wat kunnen spelen. Spookslot(blijft echt niet goed. Er zijn heel wat betere titels op de markt. Onbegrijpelijk dat 999 dat uit de graftombe haalt.) Carcata(heel leuk), Nessie(wat aan de saaie kant voor een 5jarige zelfs), Snotkop(of zoiets), en nog een paar andere.
Mijn grootste opmerking bij de Antwerpse beurs blijft de aankleding. Het spellenspektakel blijft voor mij de referentie. Mooi afgebakende standen, tapijt, muren/doeken/..., aangename verlichting. Dit alles draagt bij tot de gezelligheid; de sfeer. Alleen al de geluidsdemping v d tapijten en afscheidingen doet het voor mij. En als iemand met gehoor problemen maakt dat een hemelsbreed verschil tussen snel weglopen en plezier beleven.
Het voelde echt aan als een opgelapte parkeergarage waar een gelegenheidsmarktje staat. Gelukkig was er dan niet te veel volk.
Opbrengst van de dag was Carcata(kwaliteit laat wel wat te wensen over aangezien de print van het bord snel loskomt en de plastiek vulkaan van bij de start al niet werkt) en Een Pack-Man kaartspel voor onze fans van de gele bol.
Anyway, ik was wel blij dit jaar weer naar beurzen te kunnen.
Grtz allemaal.
Gunther
Ik heb zaterdagochtend beslist om toch nog te gaan naar de beurs. Moest er teveel volk geweest zijn gingen we terugkeren, maar op de middag was de zaal halfgevuld en zijn we gebleven.
Ik was er met mijn twee zonen(5jaar en 8jaar). En wat opvalt is dat hier toch wel altijd wel wat te spelen valt met jonge kinderen in tegenstelling tot spellenspektakel vind ik.
We hebben wel wat kunnen spelen. Spookslot(blijft echt niet goed. Er zijn heel wat betere titels op de markt. Onbegrijpelijk dat 999 dat uit de graftombe haalt.) Carcata(heel leuk), Nessie(wat aan de saaie kant voor een 5jarige zelfs), Snotkop(of zoiets), en nog een paar andere.
Mijn grootste opmerking bij de Antwerpse beurs blijft de aankleding. Het spellenspektakel blijft voor mij de referentie. Mooi afgebakende standen, tapijt, muren/doeken/..., aangename verlichting. Dit alles draagt bij tot de gezelligheid; de sfeer. Alleen al de geluidsdemping v d tapijten en afscheidingen doet het voor mij. En als iemand met gehoor problemen maakt dat een hemelsbreed verschil tussen snel weglopen en plezier beleven.
Het voelde echt aan als een opgelapte parkeergarage waar een gelegenheidsmarktje staat. Gelukkig was er dan niet te veel volk.
Opbrengst van de dag was Carcata(kwaliteit laat wel wat te wensen over aangezien de print van het bord snel loskomt en de plastiek vulkaan van bij de start al niet werkt) en Een Pack-Man kaartspel voor onze fans van de gele bol.
Anyway, ik was wel blij dit jaar weer naar beurzen te kunnen.
Grtz allemaal.
Gunther
Groeten uit Leuven
Gunther & co
Gunther & co