Bouw je metrolijn in Parijs, Berlijn, Madrid of Amsterdam

Interessante nieuwtjes en spannende geruchten uit de spellenwereld.
Spellen die binnenkort gaan verschijnen

Moderators: Ereleden, Website beheerders

Forumregels
Het is niet mogelijk om hier een topic aan te maken.

Heb je zelf een nieuwssuggestie, dan mag je deze plaatsen onder de respectievelijke forumdelen:
"bordspellen", "rollenspellen", "verzamelspellen" of 'wargames'.
Plaats reactie
SvAtje
Standaard moderator

Bouw je metrolijn in Parijs, Berlijn, Madrid of Amsterdam

Bericht door SvAtje »

Het flip & write spel Metrolijn is de nieuwste aankondiging van 999 Games. Je bouwt je eigen metronetwerk in Parijs, Berlijn, Madrid of Amsterdam.

Iedere ronde wordt er een kaart omgedraaid, die aangeeft hoeveel haltes je mag reizen. Je kiest een metro op het scorevel van de stad die dit spel is gekozen en kruist zo slim mogelijk één voor één de opeenvolgende haltes aan. Je stopt als je het maximale aantal haltes hebt bereikt of als je op een eerder aangekruiste halte uitkomt.

Er zijn kaarten met speciale functies, zoals kaarten met overstapstations die je extra bonuspunten op kruispunten laten verdienen. Met een kaart “gratis reizen” kun je een halte naar keuze aankruisen en met sneltreinkaarten kun je over eerder aangekruiste metrohaltes heen stappen.
Het spel kun je spelen tot zes spelers en ook de solo speler kan met deze uitdagende puzzel aan de slag.

Het spel is ontworpen door Hisashi Hayashi.
  • Spelers: 1-6 spelers
  • Leeftijd: vanaf 8 jaar
  • Speelduur: 20 minuten
Website uitgever:
Bijlagen
76ADFFEA-297C-453F-8917-AEA9EB2C7869.jpeg

Labels:
maxitaxi777
Maarschalk
Persoonlijke Ondertitel: Zwarte Piet
Zichtbare ondertitel: Persoonlijk

Re: Bouw je metrolijn in Parijs, Berlijn, Madrid of Amsterda

Bericht door maxitaxi777 »

Leuk spelletje, goede keuze! Zoals vaak met dergelijke “klein und fein” spellen van Schmidt, heb ik ze reeds in het Duits aangeschaft wanneer de Nederlandse editie wordt aangekondigd. Taal deert hier overigens niet.
aicirtap
Critico
Contacteer:

Bericht door aicirtap »

Al paar keer gespeeld op brettspielwelt. Leuk spelletje!
een dag niet gespeeld, is een dag niet geleefd!
Mr Jummy
Party Animal

Bericht door Mr Jummy »

Ik heb de duitse versie op spiel gekocht vorig jaar, toppertje!
Recent gespeeld:
Afbeelding
MikeBzonderpuntje
Caballero

Bericht door MikeBzonderpuntje »

Voor een spel van Hisashi Hayashi maak ik altijd graag plaats in mijn overvolle kasten. Jammer dat ze het spuuglelijke doosje van Schmidt overnemen. Ik zie liever het ontwerp van de originele doos (Okazu brand)

Ben benieuwd of de andere kaarten ook beschikbaar komen in Europa, of dat deze 4 maps dezelfde zijn als de Aziatische originelen? Weet iemand dat? (Tokyo/Osaka/Taipei/Kuala Lumpur)
Afbeelding
Harleyman
Veenboer
Persoonlijke Ondertitel: Hetzelfde anders!

Bericht door Harleyman »

MikeBzonderpuntje schreef: Voor een spel van Hisashi Hayashi maak ik altijd graag plaats in mijn overvolle kasten. Jammer dat ze het spuuglelijke doosje van Schmidt overnemen. Ik zie liever het ontwerp van de originele doos (Okazu brand)

Ben benieuwd of de andere kaarten ook beschikbaar komen in Europa, of dat deze 4 maps dezelfde zijn als de Aziatische originelen? Weet iemand dat? (Tokyo/Osaka/Taipei/Kuala Lumpur)
Het origineel is verschenen als zijnde Metro X in 2018 bij Okazu Brand en die verscheen met 2 mappen, te weten Tokyo en Osaka. Daarnaast zijn er nog 2 uitbreidingen uitgebracht waar Taipei/Kuala Lumpur er een van was en een promo-map. Vervolgens is er een Engelse versie uitgebracht door Gamewright die de licensie heeft voor de Engelstalige landen en waar Schmidt Spiele dan weer licentiëring voor heeft voor wat betreft de Duitse versie (getiteld Voll Verplant). Snappen we het nog? Maar die heeft op zijn beurt besloten om - ongetwijfeld in samenwerking met de designer - het een en ander lichtelijk aan te passen qua regels en er Europese stedenmappen (Amsterdam, Berlijn, Parijs en Madrid) van te maken ipv de Japanse. En als afgeleide daarvan verschijnt deze Nederlandse editie dan weer, waardoor het logischerwijs dezelfde voorkant heeft en dezelfde mappen als de Schmidt-versie.
Vaak is rond beter, soms vierkant!
Plaats reactie