Gisteren speelde ik...
Moderators: Standaard moderators, Website beheerders, Ereleden
-
ozuzo
- Matroos
Re: Gisteren speelde ik...
Als dat een criterium zou zijn (nooit strak laatste worden) zou de kast een stuk leger zijn 

-
Arjen T.
- Veenboer
- Zichtbare ondertitel: Persoonlijk
The red Cathedral is dan toch op tafel gekomen. Het is een heerlijk spelletje. Wel grappig dat mijn medespeler en ik met onze vaste kleuren speelden, hij blauw en ik geel...
We've got a winner!
-
Stoffel
- Professor Pimpel
Sinds begin deze maand heb ik Too many Bones in de collectie. Ondertussen al 10 keer gespeeld waarvan 8 keer solo en 2 keer met 4 en 2 spelers. Solo zowel true solo als 2 handed.
Wat is dit een super spel. Telkens anders , afhankelijk van de baddie die je tegenkomt.
Ook true solo en 2 handed solo zijn verschillend maar kunnen me beide bekoren. Hoe meer gearlocks in het spel, hoe meer baddies op de battlemap. En dan begint het tactisch spel. Zoveel mogelijkheden.
De spelregels op zich vallen goed mee. De mogelijkheden van de verschillende gearlocks bepalen mee de moeilijkheidsgraad.
Een absolute aanrader. Dit smaakt naar meer...
Wat is dit een super spel. Telkens anders , afhankelijk van de baddie die je tegenkomt.
Ook true solo en 2 handed solo zijn verschillend maar kunnen me beide bekoren. Hoe meer gearlocks in het spel, hoe meer baddies op de battlemap. En dan begint het tactisch spel. Zoveel mogelijkheden.
De spelregels op zich vallen goed mee. De mogelijkheden van de verschillende gearlocks bepalen mee de moeilijkheidsgraad.
-
Stijnhoofd
- El Capitan
- Persoonlijke Ondertitel: Stidjen Plays Solo
De pledge manager voor Unbreakable is nog open… niet dat je die meteen moet kopen, maar meer om aan te geven dat je daar alvast uitbreidingen zou kunnen pledgen. (Weet niet hoe de voorraad in de winkel zelf is.) Een paar extra Gearlocs gooien het spel al helemaal op z’n kop en zorgen voor extra herspeelbaarheid. En de Deluxe chips (ik vind die van Cloudspire mooier dus die gebruik ik) voegen 0 toe aan het spel zelf, maar zó veel aan de tastbare ervaring van het spelen met die chips.Stoffel schreef: Sinds begin deze maand heb ik Too many Bones in de collectie. Ondertussen al 10 keer gespeeld waarvan 8 keer solo en 2 keer met 4 en 2 spelers. Solo zowel true solo als 2 handed.
Recent speelde ik...

-
Stoffel
- Professor Pimpel
Inderdaad, ik weet het. Het kriebelt enorm en smaakt naar meer... Voorlopig probeer ik er aan te weerstaan.Stijnhoofd schreef:De pledge manager voor Unbreakable is nog open… niet dat je die meteen moet kopen, maar meer om aan te geven dat je daar alvast uitbreidingen zou kunnen pledgen. (Weet niet hoe de voorraad in de winkel zelf is.) Een paar extra Gearlocs gooien het spel al helemaal op z’n kop en zorgen voor extra herspeelbaarheid. En de Deluxe chips (ik vind die van Cloudspire mooier dus die gebruik ik) voegen 0 toe aan het spel zelf, maar zó veel aan de tastbare ervaring van het spelen met die chips.Stoffel schreef: Sinds begin deze maand heb ik Too many Bones in de collectie. Ondertussen al 10 keer gespeeld waarvan 8 keer solo en 2 keer met 4 en 2 spelers. Solo zowel true solo als 2 handed.
Ik denk dat momenteel alles beschikbaar is in hun webshop.
Wie weet... en anders hopen dat ze op Spiel staan dit jaar. Dan gaan we daar zeker een bezoekje brengen.
-
ozuzo
- Matroos
Niet direct gisteren, maar door een weekje (helaas) in isolatie was er even wat minder aandrang achter de laptop te zitten om een stukje te tikken 
P'achakuna - llamas zijn hip de laatste tijd...

De setup is een beetje een gedoe (het hele veld vol hexagons leggen, volgens een voorgeschreven patroon), maar daarna toch altijd weer een aardig 2p spel. De tegels bestaat steeds allemaal uit een stuk "berg" en een stuk "dal". De speler met de witte llamas mag alleen door de dalen lopen, de zwarte alleen over de bergen. Rondom het bord en in het midden liggen dorpjes, en die hebben allemaal steeds behoefte aan twee soorten grondstoffen, en produceren steeds zelf een andere.
Tijdens je beurt mag je 1 hexagon roteren naar wens en moeten al je llamas minimaal een stap zetten. Kom je in een dorp dat vraag heeft naar de grondstof die je bij hebt krijg je er zelf ook 1 of 2 (thematisch snap ik dat nog steeds niet helemaal
) en kan je de llama voorzien van de grondstof die het dorp produceert.
Je wint als je alle acht verschillende grondstoffen hebt verzameld. Je kan tussendoor grondstoffen inzetten om meer tegels te mogen roteren, of om extra llamas te kopen. Je hebt er maximaal drie, maar verder dan twee zijn we niet gekomen, ze ogen eigenlijk te duur voor wat je er voor krijgt.
Tijdens de KS was er een issue dat de kartonnen "vlaggen" (waarop staat wat een dorp nodig heeft) niet goed bleven staan in de openingen in het bord, en is de hele fulfillment stilgelegd om in alle dozen een extra punchboard te doen met iets betere afmetingen van de onderdelen. Prima service uiteraard, alleen is het dan wel weer jammer dat de kleuren zo gekozen zijn dat zonder de tafelverlichting op max sommige kleuren wel erg op elkaar lijken (niet geholpen door de positionering van de vlaggen zodanig dat je ze nooit allemaal "van voren" ziet). Het blijkt handiger die nu zo goed passende vlaggen plat naast het bord te leggen
Ook weer eens potje Quadropolis, blijft leuk. Meestal "classic" mode, nu eens het wat grotere spelbord.

Tot slot ook de Finesse uitbreiding van Project L. Wat mij betreft een aanrader! Waar ik het basisspel eigenlijk altijd wel zonder wroeging aan de meest casual spelers durf voor te zetten (soms dan wat hints over dat ene beurt optimaler kan, of wanneer te beginnen om te schakelen naar de zwarte puzzels), maakt Finesse er een spel voor gevorderden van.
Geen variabel aantal ronden meer, maar altijd 10. Acht van die 10 hebben een "finesse" - een specifiek doel waarmee je credits kunt krijgen (via het vervullen van doelen, doen van specifieke acties). Credits zijn vervolgens in te ruilen voor extra acties tijdens je beurt, of het kunnen opvullen van incomplete puzzels aan het eind.
Doordat je kunt zien welke finesses er aan gaan komen ga je opeens heel anders spelen om te opbrengst aan credits zo hoog mogelijk te krijgen. Overgebleven credits zijn alleen interessant in geval van een tie breaker, dus je wilt ze zo optimaal mogelijk inzetten. Maakt het een stuk uitdagender van
(al is het basisspel in zijn eenvoud vaak ook prima)
First thoughts over Merchants of the Dark Road en Honey Buzz (beiden fijn "over produced"
) later deze week...
P'achakuna - llamas zijn hip de laatste tijd...
De setup is een beetje een gedoe (het hele veld vol hexagons leggen, volgens een voorgeschreven patroon), maar daarna toch altijd weer een aardig 2p spel. De tegels bestaat steeds allemaal uit een stuk "berg" en een stuk "dal". De speler met de witte llamas mag alleen door de dalen lopen, de zwarte alleen over de bergen. Rondom het bord en in het midden liggen dorpjes, en die hebben allemaal steeds behoefte aan twee soorten grondstoffen, en produceren steeds zelf een andere.
Tijdens je beurt mag je 1 hexagon roteren naar wens en moeten al je llamas minimaal een stap zetten. Kom je in een dorp dat vraag heeft naar de grondstof die je bij hebt krijg je er zelf ook 1 of 2 (thematisch snap ik dat nog steeds niet helemaal
Je wint als je alle acht verschillende grondstoffen hebt verzameld. Je kan tussendoor grondstoffen inzetten om meer tegels te mogen roteren, of om extra llamas te kopen. Je hebt er maximaal drie, maar verder dan twee zijn we niet gekomen, ze ogen eigenlijk te duur voor wat je er voor krijgt.
Tijdens de KS was er een issue dat de kartonnen "vlaggen" (waarop staat wat een dorp nodig heeft) niet goed bleven staan in de openingen in het bord, en is de hele fulfillment stilgelegd om in alle dozen een extra punchboard te doen met iets betere afmetingen van de onderdelen. Prima service uiteraard, alleen is het dan wel weer jammer dat de kleuren zo gekozen zijn dat zonder de tafelverlichting op max sommige kleuren wel erg op elkaar lijken (niet geholpen door de positionering van de vlaggen zodanig dat je ze nooit allemaal "van voren" ziet). Het blijkt handiger die nu zo goed passende vlaggen plat naast het bord te leggen
Ook weer eens potje Quadropolis, blijft leuk. Meestal "classic" mode, nu eens het wat grotere spelbord.
Tot slot ook de Finesse uitbreiding van Project L. Wat mij betreft een aanrader! Waar ik het basisspel eigenlijk altijd wel zonder wroeging aan de meest casual spelers durf voor te zetten (soms dan wat hints over dat ene beurt optimaler kan, of wanneer te beginnen om te schakelen naar de zwarte puzzels), maakt Finesse er een spel voor gevorderden van.
Geen variabel aantal ronden meer, maar altijd 10. Acht van die 10 hebben een "finesse" - een specifiek doel waarmee je credits kunt krijgen (via het vervullen van doelen, doen van specifieke acties). Credits zijn vervolgens in te ruilen voor extra acties tijdens je beurt, of het kunnen opvullen van incomplete puzzels aan het eind.
Doordat je kunt zien welke finesses er aan gaan komen ga je opeens heel anders spelen om te opbrengst aan credits zo hoog mogelijk te krijgen. Overgebleven credits zijn alleen interessant in geval van een tie breaker, dus je wilt ze zo optimaal mogelijk inzetten. Maakt het een stuk uitdagender van
First thoughts over Merchants of the Dark Road en Honey Buzz (beiden fijn "over produced"

-
wennepen
- Geheim Genootschap
- Persoonlijke Ondertitel: Blije Bordspeler
Wij speelden gister weer eens Destinies. Echt zo'n héérlijk avonturenspel! En de app integratie werkt als een tierelier...
-
Lucky Jack
- Stamhoofd
- Persoonlijke Ondertitel: Feeling lucky...
Ons eerste potje Horrified. Dit is echt een lekker vlot co-operatief spel. Leuk ook dat er meerdere monsters in het basisspel zitten die elk op een andere manier moeten worden uitgeschakeld én dat ze naar smaak zijn te combineren. Dit wordt mijn nieuwe Pandemic denk ik.
-
Arjen T.
- Veenboer
Eigenlijk afgelopen zaterdag, hoofdstukken 5 t/m 7 van Harry Potter Hogwards battle gespeeld. We hebben er niets van gewonnen. Stiekem is ie toch best pittig om te winnen, het spel zelf is qua regels dan weer redelijk makkelijk.
We've got a winner!
-
wennepen
- Geheim Genootschap
- Persoonlijke Ondertitel: Blije Bordspeler
Gister kwam Anno 1800 weer op tafel. Er is niets meer satisfying dan een goeie enginebuilder. Zeker niet als je ook nog eens wint 
-
Martyn F
- Spelauteur
- Persoonlijke Ondertitel: Bordspelauteur
-
The Iced One
- Critico
- Persoonlijke Ondertitel: a.k.a. Tio
Ik wil je niet pushen ofzo, maar ik ben wel benieuwd naar je impressies van deze spellenozuzo schreef: First thoughts over Merchants of the Dark Road en Honey Buzz (beiden fijn "over produced") later deze week...
Gisteren in de voormiddag met 2 voor de eerste keer het redelijk nieuwe Creature Comforts (Happy Meeple Games) gespeeld en goedgekeurd! Ik had het vooral gekocht om met de kinderen te spelen, maar daar is het toch wat te moeilijk en lang voor, maar tegen mijn verwachting in, is het ook voor volwassenen toch een erg goed spel. Daarna in de namiddag met 3 één van mijn favorieten gespeeld: Chimera Station (Game Brewer). Worker placement met aanpasbare workers (vandaar de chimera uit de titel) en elke ronde of zelfs beurt meer en meer worker spots. Heerlijk spel en speelt altijd totaal anders!
SPELHAMELS BEERSE:
Elke 1ste zaterdag en 3de vrijdag vd maand: gratis spelavond in WZC Heiberg in Beerse!
meer info op onze website en Facebook [WIM]
Elke 1ste zaterdag en 3de vrijdag vd maand: gratis spelavond in WZC Heiberg in Beerse!
meer info op onze website en Facebook [WIM]
-
ozuzo
- Matroos
OepsThe Iced One schreef: Ik wil je niet pushen ofzo, maar ik ben wel benieuwd naar je impressies van deze spellen

-
Arjen T.
- Veenboer
Gisteren kwam Creature comforts op tafel. We hebben met zijn 2en gespeeld, en ik denk dat dit wel een beetje de max is voor het aantal spelers. De downtime wordt er best erg van... (vorige week solo gespeeld, en dan is 'ie heerlijk weg te spelen)
We've got a winner!
-
Stijnhoofd
- El Capitan
- Persoonlijke Ondertitel: Stidjen Plays Solo
Hee, die heb ik deze week ook voor het eerst gespeeld met een vriend! Eerst classic, daarna expert, beiden verloren. Ik vond classic wel oké, maar denk dat expert meer inhoud heeft.ozuzo schreef: Ook weer eens potje Quadropolis, blijft leuk. Meestal "classic" mode, nu eens het wat grotere spelbord.
Daarnaast speel ik al een paar avonden op rij een scenario van Arkham Horror's Edge of the Earth expansion. Geweldig om te zien hoe het verhaal zich ontwikkeld! Vanavond weer verder, denk ik, met scenario 3.
Recent speelde ik...