Meadows is een spel dat onmiddellijk mijn aandacht trok door het aansprekende thema en de prachtige uitvoering. Het is een spel over wandelingen maken in de natuur, waarbij je allemaal idyllische zaken tegenkomt (dieren, vogels, sprookjesachtige huisjes). Alles is even prachtig geïllustreerd. Met het kijkplezier zit het dus meer dan goed bij dit spel, maar de vraag is natuurlijk hoe het zit met het speelplezier.
Lees verder op spellengek: https://www.spellengek.nl/meadow/
Spellengek recenseert: Meadow
Moderators: Standaard moderators, Website beheerders, Ereleden
-
Dagmar
- Geheim Genootschap
Spellengek recenseert: Meadow
Laatst gewijzigd door Dagmar op wo 13 apr 2022, 13:27, 1 keer totaal gewijzigd.
Labels:
-
Johanna
- Caballero
Re: Spellengek recenseert: Meadow
Ik dacht ergens op dit forum iets gelezen te hebben over een regelaanpassing voor 2 spelers. Iets waardoor de kaarten sneller wisselen, maar ik kan niet meer bedenken wat het was en het ook niet meer terugvinden. Wie weet het nog wel?
-
marcomarcomar
- Jakkiebak!
Iemand heeft ergens deze tip geschreven zodat bij twee spelers er meer kaarten rouleren:
Dit helpt echt wel om wat meer variatie te zien in de kaarten zonder dat het gameplay beïnvloedt.
Ik kan me dan ook niet voorstellen dat we dit als 2-speler niet meer met deze variant zouden spelen. ( variant die we op bgg vonden. )
Na ronde 1 discard je de bovenste rij en leg je nieuwe kaarten.
Na ronde 2 de 2e bovenste rij.
Na ronde 3 krijg je sowieso een refresh omdat het S-deck vervangen wordt door het N-deck.
Na ronde 4 de 3e rij
Na ronde 5 de onderste rij.
Dit helpt echt wel om wat meer variatie te zien in de kaarten zonder dat het gameplay beïnvloedt.
Ik kan me dan ook niet voorstellen dat we dit als 2-speler niet meer met deze variant zouden spelen. ( variant die we op bgg vonden. )
Na ronde 1 discard je de bovenste rij en leg je nieuwe kaarten.
Na ronde 2 de 2e bovenste rij.
Na ronde 3 krijg je sowieso een refresh omdat het S-deck vervangen wordt door het N-deck.
Na ronde 4 de 3e rij
Na ronde 5 de onderste rij.
-
Dagmar
- Geheim Genootschap
Dat klinkt inderdaad als een verbetering. Dank voor de tip.
-
Pura Vida
- Kardinaal
Ik durf die verbetering te betwijfelen eerlijk gezegd. Lijkt een beetje voort te komen uit beginners ergernis over kaarten die "maar niet komen". We spelen het nu vaak met zijn tweeën en hebben nog geen last gehad van het "niet tevoorschijn komen van een bepaald symbool". Als die er namelijk niet ligt, kun je je wél voorbereiden op het moment dat die er komt, door symbolen te pakken waarvan je weet dat je die ervoor nodig hebt. Dat is één manier. Tweede manier is om een bodem symbool (E kaart) te pakken dat je nog niet hebt liggen, zeker de eerste ronden. Een derde is om gewoon beter om te gaan met wat er wél ligt. En daar ligt eigenlijk de essentie van het spel. Eerder al beschreven in mijn eigen stukkie over Meadow: als je blijft wachten op een specifieke kaart, dan wordt je spelletje niks. Als je flexibel van strategie kunt veranderen, heb je een grote kans op 60+ punten.
Het doordraaien van hele rijen kaarten na elke ronde maakt alles wel erg willekeurig. Kon je deze ronde niet bij die kaart, is ie vervolgens gewoon verdwenen. Maar goed, wat voor iemand werkt is oké nietwaar?
Het doordraaien van hele rijen kaarten na elke ronde maakt alles wel erg willekeurig. Kon je deze ronde niet bij die kaart, is ie vervolgens gewoon verdwenen. Maar goed, wat voor iemand werkt is oké nietwaar?
-
Dagmar
- Geheim Genootschap
Zo kan je het zeker ook zien, Pura Vida.
In de tweepersoons potjes die ik gespeeld heb, waren er echter altijd momenten dat er geen aantrekkelijke kaarten in de centrale voorraad lagen. En dan kan je inderdaad een nieuwe strategie op gaan zetten met wat er wel ligt, maar dat kost best veel moeite en dan sta je toch echt even op achterstand. Met meer spelers is de kans dat je in zo'n doodlopend straatje terecht komt kleiner en daarom vind ik dit spel met meer spelers net wat leuker.
In de tweepersoons potjes die ik gespeeld heb, waren er echter altijd momenten dat er geen aantrekkelijke kaarten in de centrale voorraad lagen. En dan kan je inderdaad een nieuwe strategie op gaan zetten met wat er wel ligt, maar dat kost best veel moeite en dan sta je toch echt even op achterstand. Met meer spelers is de kans dat je in zo'n doodlopend straatje terecht komt kleiner en daarom vind ik dit spel met meer spelers net wat leuker.
-
Johanna
- Caballero
Ja die bedoelde ik Dankjewel!!
-
finalstruggle
- Geheim Genootschap
Wij spelen graag met 2 maar vinden het bordje waar je de 2,3 & 4 extra punten kan score vrij sterk. Het is een vrij simpele manier om te scoren, het kost je simpel weg niks extra’s en met beetje geluk start je met de juiste kaarten. Het verschil van 4 punten is best sterk in onze ogen.
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
-
maxitaxi777
- Maarschalk
- Persoonlijke Ondertitel: Zwarte Piet
- Zichtbare ondertitel: Persoonlijk
Wij ervaarden dit inderdaad ook zo, het is toch een beetje wat je trekt en die punten maken dan veel verschil. Zeker omdat je door toeval hier achter de feiten aan kunt lopen. Leuk voor twee potjes maar toen weg gedaan.finalstruggle schreef: Wij spelen graag met 2 maar vinden het bordje waar je de 2,3 & 4 extra punten kan score vrij sterk. Het is een vrij simpele manier om te scoren, het kost je simpel weg niks extra’s en met beetje geluk start je met de juiste kaarten. Het verschil van 4 punten is best sterk in onze ogen.
-
finalstruggle
- Geheim Genootschap
Ja zij wij ook bang voor, toch ook even uitbreiding afwachten.maxitaxi777 schreef:Wij ervaarden dit inderdaad ook zo, het is toch een beetje wat je trekt en die punten maken dan veel verschil. Zeker omdat je door toeval hier achter de feiten aan kunt lopen. Leuk voor twee potjes maar toen weg gedaan.finalstruggle schreef: Wij spelen graag met 2 maar vinden het bordje waar je de 2,3 & 4 extra punten kan score vrij sterk. Het is een vrij simpele manier om te scoren, het kost je simpel weg niks extra’s en met beetje geluk start je met de juiste kaarten. Het verschil van 4 punten is best sterk in onze ogen.
-
The Iced One
- Critico
- Persoonlijke Ondertitel: a.k.a. Tio
- Zichtbare ondertitel: Persoonlijk
Ik had hetzelfde gevoel: leuk voor een keer of 4, 5 en daarna heb ik het verkocht. Er zat te weinig variatie in van spel tot spel. Ja de kaarten komen elke keer anders, maar uiteindelijk doe je elk spel wel hetzelfde, enkel de combinatie kaarten is anders en zoveel invloed op het spelverloop heeft dat niet. Ook verloopt elke beurt in het spel hetzelfde en je bouwt ook niet echt iets op. Je krijgt wat meer mogelijkheden naarmate je meer kolommen creëert, maar dat vond ik toch niet voldoende opbouw.
SPELHAMELS BEERSE:
Elke 1ste zaterdag en 3de vrijdag vd maand: gratis spelavond in WZC Heiberg in Beerse!
meer info op onze website en Facebook [WIM]
Elke 1ste zaterdag en 3de vrijdag vd maand: gratis spelavond in WZC Heiberg in Beerse!
meer info op onze website en Facebook [WIM]