Het perfecte bier voor tijdens een spellenavond: Meeple Brew

Spellen ontwerpen, verfraaien en opbergen (zip locks, sleeves, een eigen spel ontwerpen)

Moderators: Standaard moderators, Ereleden, Website beheerders

Plaats reactie
Larsmanenschijn
Uno

Het perfecte bier voor tijdens een spellenavond: Meeple Brew

Bericht door Larsmanenschijn »

Hoi!

Korte introductie; Lars Manenschijn, 33 jaar, vormgever en (net als de rest hier) helemaal verzot op het spelen/verzamelen en upgraden van je bordspellen.

Nu speel ik al jaren met mijn vrouw, veel verschillende met vrienden en familieleden. Bordspel avonden zijn er heeeeeel vaak, en tot mijn grote verdriet mist er altijd één element voor de perfecte spellenavond; een heerlijk biertje wat perfect bij het spel (of bij de speler) past.

Tot nu ;)

Ik heb namelijk een concept bedacht en uitgewerkt genaamd Meeple Brew. Waarbij de labels van de biertjes in de vorm van meepels zijn, de naam van het biertje is een spelmechanisme en (wellicht de belangrijkste) iedere flesje past bij de kleur van de speler.

Zie het concept hier:
https://www.behance.net/gallery/1411153 ... Game-Night

Nu is het al een poosje mijn droom om dit bier te laten produceren zodat er straks heel veel mensen van kunnen genieten, het liefst onder het genot van een spel. En juist bij dit punt zoek ik hulp. Ik ben thuis in het opzetten van een merk, het (grafisch) uitwerken hiervan, marketing en alle technische specificaties juist opvolgen. Echter kan ik geen bier maken ;) en heb ik ook geen 'fabriekje'.

Wie-o-wie kan mij helpen?

Alvast bedankt!

Met vriendelijke groet,
Lars Manenschijn
Bijlagen
Presentatie Meeple Brew v1-klein.jpg
roubosga
El Capitan

Re: Het perfecte bier voor tijdens een spellenavond: Meeple

Bericht door roubosga »

Leuk bedacht en ziet er smakelijk en smaakvol uit.
Ik heb zelf meer dan 25 jaar bier gebrouwen, en ben ook lange tijd lid geweest van een bierbrouwersclub. Veel leden hadden een droom namelijk een eigen brouwerij opzetten en hebben dat ook gedaan.
Maar de meesten zijn hier toch weer van teruggekomen, want er komen zoveel vervelende dingen bij kijken.
Zoals accijns en als je aluminium hulsjes om de flessenhals wilt, val je in ‘de zware industrie’.
Nou zie ik dat je dat niet gaat doen, maar ik wil maar even benadrukken dat je er van tevoren goed over na moet denken wat je jezelf allemaal op de hals haalt.
Nu lijkt het natuurlijk net alsof ik het niet leuk vind. Verre van dat, het lijkt me tof om een voorraadje van dat bier in huis te hebben.
Ik wens je veel succes en hoop van harte dat het je lukt.
Afbeelding
Jerome
Gouverneur
Zichtbare ondertitel: Persoonlijk

Bericht door Jerome »

Als het je om de gimmick gaat en vooral wil benadrukken dat er bier is dat aansluit op het spel dat je speelt, dan kan je ook de etiketten van het bier naar keuze weken en jouw labels op de flessen plakken. Je kan op jouw label zelfs het originele biertje vermelden, voor de kenners aan tafel.
WTULTC
Elfenkoning

Bericht door WTULTC »

Leuk! Ik zou voor de gele meeple een blond biertje kiezen, dat past beter bij die kleur. lol

Effe serieus. Ik ben van de biertjes. Gebruik ook d app untapped en drink regelmatig een biertje wat ik niet eerder heb gehad als ik een bordspel speel.

Er zijn heel veel kleine brouwerijen die mogelijk wel een oplage van je bier kunnen uitbrengen. Ik weet niet precies wat je vandaan komt, maar een relatief kleine brouwerij bij mij in de buurt heeft bijv voor een carnavalsvereniging speciaal biertjes gemaakt in een bepaalde oplage. Een andere brouwerij heeft voor een plaatselijke krant een beperkte oplage gemaakt. Dit biertje was pas 25x ingecheckt toen ik hem afgelopen weekend incheckte op untapped.
Afbeelding
roubosga
El Capitan

Bericht door roubosga »

Jerome schreef: Als het je om de gimmick gaat en vooral wil benadrukken dat er bier is dat aansluit op het spel dat je speelt, dan kan je ook de etiketten van het bier naar keuze weken en jouw labels op de flessen plakken. Je kan op jouw label zelfs het originele biertje vermelden, voor de kenners aan tafel.
Tip: Gebruik dan melk als lijm. Maak met een penseel een aantal strepen aan de achterkant van het etiket. Als het is gedroogd zit het prima vast, maar je kunt ze met wat water weer snel verwijderen.
Afbeelding
Plaats reactie