Spellengek recenseert: Cascadia
Moderators: Standaard moderators, Website beheerders, Ereleden
-
Dagmar
- Geheim Genootschap
Spellengek recenseert: Cascadia
Maar heel af en toe bedenkt een auteur echt iets nieuws voor een spel. Vervolgens inspireert zo’n innovatie nog jarenlang andere spellenauteurs om er hun eigen twist aan te geven. Denk aan Donald X. Vaccarino die deckbuilden uitvond (Dominion) en aan alle spellen die daarna gebruik hebben gemaakt van dit mechanisme (Ascension, Clank!, De Zoektocht naar El Dorado, etc.). Dat een spel een afstammeling is, wil gelukkig niets zeggen over hoe leuk het is (beter goed gejat, dan slecht bedacht). Maar ze hebben wel als nadeel dat ervaren spellenspelers al snel denken dat een spel niets nieuws te bieden heeft en het dus negeren. Ik heb dat bijvoorbeeld bij Cascadia gedaan. Toen het spel op Kickstarter voorbij kwam, zag het er vrij dertien in een dozijn uit. Iets met tegels trekken en die op een bepaalde manier neerleggen. Dat is er al zo vaak gedaan (denk Calico, Genius, Savannah Park) dat mijn interesse meteen verflauwde. Toen het spel uitkwam, pikte ik echter toch veel heel positieve geluiden op, waardoor mijn interesse weer gewekt werd. Gelukkig kreeg ik snel een kans om het spel zelf uit te proberen.
Lees verder op spellengek: https://www.spellengek.nl/cascadia/
Lees verder op spellengek: https://www.spellengek.nl/cascadia/
Laatst gewijzigd door Dagmar op wo 20 apr 2022, 20:57, 3 keer totaal gewijzigd.
Labels:
-
Ralph
- Meeple
Re: Spellengek recenseert: Cascadia
Ha Dagmar,
Om eerlijk te zijn heb ik erg veel moeite met het volgen van je zinnen. Je gebruikt bijvoorbeeld erg vaak 'Maar...' om een nieuwe zin te starten terwijl het meer een voegwoord is voor de eerder zin (met ervoor een comma).
'Maar ze hebben wel als nadeel' > 'Ze hebben echter vaak als nadeel...'
'Dat is er al zo veel' > 'Daarvan zijn er al zoveel'
Nu hoop ik dat ik zelf geen fouten heb gemaakt, want het is niet zo dat mijn Nederlands zo goed is...
Verder een leuke review en ik denk dat het een leuk cadeautje voor mijn zusje zou zijn.
Om eerlijk te zijn heb ik erg veel moeite met het volgen van je zinnen. Je gebruikt bijvoorbeeld erg vaak 'Maar...' om een nieuwe zin te starten terwijl het meer een voegwoord is voor de eerder zin (met ervoor een comma).
'Maar ze hebben wel als nadeel' > 'Ze hebben echter vaak als nadeel...'
'Dat is er al zo veel' > 'Daarvan zijn er al zoveel'
Nu hoop ik dat ik zelf geen fouten heb gemaakt, want het is niet zo dat mijn Nederlands zo goed is...
Verder een leuke review en ik denk dat het een leuk cadeautje voor mijn zusje zou zijn.
-
helena
- Fabrieksmanager
- Persoonlijke Ondertitel: kooiker
- Zichtbare ondertitel: Persoonlijk
Tsjonge, ik vind het al super dat iemand zo veel moeite doet om een review te schrijven, voor mij was het duidelijk genoeg 
En wat bedoel je zelf met 'voor de eerder zin'...? Bovendien is het komma met een k
En wat bedoel je zelf met 'voor de eerder zin'...? Bovendien is het komma met een k
-
Dagmar
- Geheim Genootschap
Dank Ralph voor de feedback. Ik heb het nog een keer nagelezen en er zaten inderdaad een paar kromme zinnen in die ik heb aangepast (ik geef onmiddellijk toe dat ik niet in mijn eerste spelfout of kromme zin ben gestikt). Wellicht is het nog niet zo als jij het zou opschrijven, maar dat is soms ook een kwestie van stijl en smaak.
En dank Helena voor je compliment. Fijn dat je mijn inspanningen waardeert. Dit was mijn 1000e bijdrage voor Spellengek en ik hoop dat er nog veel gaan volgen die je met evenveel plezier gaat lezen.
En dank Helena voor je compliment. Fijn dat je mijn inspanningen waardeert. Dit was mijn 1000e bijdrage voor Spellengek en ik hoop dat er nog veel gaan volgen die je met evenveel plezier gaat lezen.
-
Amethyst141
- Regenmaker
-
helena
- Fabrieksmanager
- Persoonlijke Ondertitel: kooiker
Zo wow, 1000 is zeker een felicitatie waard, ik blijf zeker lezen hoor!
-
Johanna
- Caballero
1000?
Dat is absoluut een groot compliment waard. Ik volg je bijdragen altijd op de voet en vind ze zeer waardevol! Bovendien lezen ze lekker weg. Dat er nog maar veel reviews en andere bijdragen mogen volgen.
Dat is absoluut een groot compliment waard. Ik volg je bijdragen altijd op de voet en vind ze zeer waardevol! Bovendien lezen ze lekker weg. Dat er nog maar veel reviews en andere bijdragen mogen volgen.
-
Ralph
- Meeple
Blij dat je het niet verkeerd opvat en soms is het inderdaad een kwestie van stijl. Ik ben het overigens met de de rest eens dat het erg tof is dat je inmiddels aan 1000 bijdrages zit. Dat doe ik je in elk geval niet na.Dagmar schreef: Dank Ralph voor de feedback. Ik heb het nog een keer nagelezen en er zaten inderdaad een paar kromme zinnen in die ik heb aangepast (ik geef onmiddellijk toe dat ik niet in mijn eerste spelfout of kromme zin ben gestikt). Wellicht is het nog niet zo als jij het zou opschrijven, maar dat is soms ook een kwestie van stijl en smaak.
Helena, komt mijn disclaimer over mijn eigen Nederlands toch nog van pas, met de komma
-
Spellenwijs.nl
- Party Animal
Wauw Dagmar, de 1000e. Gefeliciteerd
.
-
Dagmar
- Geheim Genootschap
Dank voor jullie vriendelijke woorden. Er gaat veel tijd in Spellengek zitten en ik doe het met plezier. En dat plezier wordt verhoogd door dit soort reacties.
-
delia
- Party Animal
Bedankt voor al je recensies! Onze smaak komt aardig overeen, dus als jij het leuk vindt, komt het bij mij op de watchlist
.

-
Pura Vida
- Kardinaal
1000 is inderdaad een felicitatie waard, dus bij dezen! Spellengek is (naast BSM natuurlijk) mijn favoriete informatiebron, dus blijf vooral schrijven allebei! Enne, stukje missie hier: blijf ook vooral spellen hier op BSM waarderen. Die database is van onschatbare waarde, zeker als expertgekken eraan bijdragen.
-
rober
- Standaard moderator
Gefeliciteerd met je 1000e review Dagmar.
Al jaren volg ik jullie site en gebruik het nog steeds als inspiratiebron voor mijn wishlist.
Cascadia had ik dan wel al via KS. Maar was dat niet het geval, dan stond hij nu op nr1.
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Al jaren volg ik jullie site en gebruik het nog steeds als inspiratiebron voor mijn wishlist.
Cascadia had ik dan wel al via KS. Maar was dat niet het geval, dan stond hij nu op nr1.
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
All is fair in love, war and Carcassonne

-
WTULTC
- Elfenkoning
Gefeliciteerd Dagmar met je 1.000 reviews
! Ook ik bekijk Spellengek regelmatig voor de reviews en uiteraard de top 100, waar ik jaarlijks naar toe leef. Ik zie die ranglijst echt als een van de bordspelhoogtepunten van het jaar en stuur elk jaar trouw mijn lijstje in.
-
henk.rolleman
- Geheim Genootschap
- Persoonlijke Ondertitel: https://www.instagra
De 1000ste ... wat wordt nog lekker veel gespeeld bij jullie! Gefeliciteerd!. Cascadia, het zelfde gevoel heerste bij mij even afwachten wat het is maar net als een bij Genius als valt soepel in elkaar en werkt goed. Calico daarin tegen werkte dat bij mij minder, misschien ligt dat ik eerder een honden liefhebber ben