Gisteren speelde ik...
Moderators: Standaard moderators, Website beheerders, Ereleden
-
wennepen
- Geheim Genootschap
- Persoonlijke Ondertitel: Blije Bordspeler
- Zichtbare ondertitel: Persoonlijk
Re: Gisteren speelde ik...
Hier kwam Railroad Revolution op tafel. Eenvoudig qua regels, genoeg om over na te denken en een aangename speelduur. Aanradertje!
-
pinokio1993
- Veenboer
Aangezien we tijdelijk niet samen zijn, spelen we nu via BGA. Gewoon gezellig met z'n tweetjes en ondertussen videobellen
Op zich voelt het wel als boardgames spelen, alleen vind ik de langere spellen niet aangenaam op die manier. Enkele relatief korte spelletjes die we de laatste week met veel plezier speelden:
Cubirds
Patchwork
Copenhagen
1000 bommen en granaten
Takenoko
Railroad Ink Deep Blue
(deze hebben we zelf ook)
Welcome to
En offline gespeeld:
Wingspan met Oceanië

Cubirds en Welcome to overweeg ik zelfs aan te kopen.
Patchwork is ook erg leuk, maar we hebben berenpark al als puzzelspel dat vind ik teveel van hetzelfde.
Copenhagen is ook top, maar vind ik redelijk duur voor wat het is. Deze spelen we verder online :p
Op zich voelt het wel als boardgames spelen, alleen vind ik de langere spellen niet aangenaam op die manier. Enkele relatief korte spelletjes die we de laatste week met veel plezier speelden:
Cubirds
Patchwork
Copenhagen
1000 bommen en granaten
Takenoko
Railroad Ink Deep Blue
Welcome to
En offline gespeeld:
Wingspan met Oceanië
Cubirds en Welcome to overweeg ik zelfs aan te kopen.
Patchwork is ook erg leuk, maar we hebben berenpark al als puzzelspel dat vind ik teveel van hetzelfde.
Copenhagen is ook top, maar vind ik redelijk duur voor wat het is. Deze spelen we verder online :p

-
Arjen T.
- Veenboer
Afgelopen weekend kwam Escape Tales: Low Memory op tafel. Zaterdag hoofdstuk 1, zondag hoofdstukken 2 en 3. Ik vind dit toch wel een leuke serie spellen!
We've got a winner!
-
Lucky Jack
- Stamhoofd
- Persoonlijke Ondertitel: Feeling lucky...
Afgelopen weekend met 4 personen Everdell gespeeld. Everdell is een prachtig spel en het speelt ook echt wel lekker, echter hebben we er 3 uur over gedaan en dat is toch wel wat lang voor wat het is. Everdell bezorgt een aantal spelers toch wel AP, maar daarnaast is het ook wel veel leeswerk als je de kaarten nog niet kent.
Ik speel hem graag nog een keer, maar die speelduur moet wel omlaag gaan.
-
Pura Vida
- Kardinaal
Everdell brengt inderdaad AP met zich mee, door al dat gereken aan je grondstoffen en kaart eigenschappen, maar uit eigen ervaring weet ik dat de speeltijd naar beneden gaat naarmate je vaker speelt. Potjes met zn tweeën gaan hier binnen een uur, met drie of vier rond anderhalf. De slecht leesbare kaartjes op de boom zul je aan moeten wennen, vrees ik.Lucky Jack schreef: Afgelopen weekend met 4 personen Everdell gespeeld. Everdell is een prachtig spel en het speelt ook echt wel lekker, echter hebben we er 3 uur over gedaan en dat is toch wel wat lang voor wat het is. Everdell bezorgt een aantal spelers toch wel AP, maar daarnaast is het ook wel veel leeswerk als je de kaarten nog niet kent.
-
WTULTC
- Elfenkoning
Patchwork en Berenpark vind ik voldoende van elkaar verschillen. Ik heb beide maar Patchwork komt veel meer op tafel omdat het een fijn tussendoortje is en lang niet zo lang duurt als Berenpark. Daarnaast speelt het wel degelijk anders. Bij Patchwork heb je meer invloed op wat je tegenspeler juiste wel of niet kan doen. Als je tegenstander niet of nauwelijks knopen heeft is het bijv. interessanter om een tegel te kopen met veel tijd. Je tegenstander dient dan ook (zonder dat hij een tegel heeft kunnen kopen) die plaatsen vooruit te zetten. Gevolg is meestal dat hij op het einde meer vakjes open heeft liggen. Heerlijk tactisch dus...!pinokio1993 schreef: Patchwork is ook erg leuk, maar we hebben berenpark al als puzzelspel dat vind ik teveel van hetzelfde.
-
Pura Vida
- Kardinaal
Afgelopen dagen stonden spellengewijs in het teken van bier en wijn. Viticulture World viel enorm tegen. Ik vind dit spel een topper, maar deze coöperatieve uitbreiding is wat mij betreft veel teveel een coördinatie vraagstuk en te weinig gewoon een spel met keuzes.
De bierspellen dan. Het ene spel, Taveernen van de oude stad, viel ons zomaar in de schoot en gaf meteen enorm veel lol. Drie keer gespeeld en drie keer verloren van zoon 3, die overigens ook het vergelijkbare Dominion al te vaak wint naar mijn smaak. Het andere spel, Brass Birmingham, lijkt met elk potje beter te worden. Wat een prachtige strijd om kolen, ijzer en bier is dat zeg!
De bierspellen dan. Het ene spel, Taveernen van de oude stad, viel ons zomaar in de schoot en gaf meteen enorm veel lol. Drie keer gespeeld en drie keer verloren van zoon 3, die overigens ook het vergelijkbare Dominion al te vaak wint naar mijn smaak. Het andere spel, Brass Birmingham, lijkt met elk potje beter te worden. Wat een prachtige strijd om kolen, ijzer en bier is dat zeg!
-
MickyS
- Garnaal
Viticulture World. Ik vind hem dan weer wel leuk
Maar deel wel de gedachte dat de keuzes niet uitgebreid zijn, maar is daarom een lekker wegspeelspel.
Maar deel wel de gedachte dat de keuzes niet uitgebreid zijn, maar is daarom een lekker wegspeelspel.
"Rock over London. Rock on Chicago."
-
Arjen T.
- Veenboer
Gisteravond heb ik eindelijk Fireball island en Kwatro van de Shelf of shame kunnen halen. Al met al mijn grootste en mijn kleinste spellendoos in de kast. Er lag wel veel te veel stof op
We've got a winner!
-
MickyS
- Garnaal
Praga kaput regni
5 sterren! 70 solo gehaald waarbijn140 de norm is. Gevalletje alles willen doen, niets behalen.
Verstuurd vanaf mijn SM-G973F met Tapatalk
5 sterren! 70 solo gehaald waarbijn140 de norm is. Gevalletje alles willen doen, niets behalen.
Verstuurd vanaf mijn SM-G973F met Tapatalk
"Rock over London. Rock on Chicago."
-
kattaklop
- Garnaal
Wonderlands War.
Monsters On Board heel leuk met twee en blijft zeker in de collectie.
Mandala
een sterk ondergewaardeerd 2 persoonsspel.
Abstract met de hoofdletter A.
Monsters On Board heel leuk met twee en blijft zeker in de collectie.
Mandala
Abstract met de hoofdletter A.

-
Lucky Jack
- Stamhoofd
- Persoonlijke Ondertitel: Feeling lucky...
Vrijdag een hele leuke dag bij White Goblin Games gehad. Ik heb daar gespeeld:
- Claim die kende ik wonderwel nog niet. Leuk slagenspel met mooie twists. In de 2e ronde kom je opeens tot de conclusie dat je de dwergenkaarten juist wilt verliezen etc.
- Rovers van de Noordzee, die stond ook altijd nog op de wensenlijst. Heerlijk soepel spel met eenvoudige regels. Na een korte uitleg van Truus konden we direct aan de slag. Leuk mechanisme ook waar je een werker plaatst en neemt. En Vikingen die sterven is niet perse slecht.
- Khôra zag er woest aantrekkelijk uit. Keurig verzorgd spelmateriaal met satijn finish en uitsparingen voor onderdelen etc. De spelregels waren echter een nachtmerrie voor onze korte sessie. Eenmaal op gang is dit toch wel een vrij fantasieloos geschuif met blokjes op je eigen spelbord zonder enige spelers interactie. Daarnaast gigantisch last van een runaway leader die toevallig in zijn eerste beurt een gratis voorsprong kreeg om zijn militaire spoor. Vervolgens waren alle gebeurteniskaarten in het voordeel van de speler met het hoogste militaire spoor. :X Nee, Khôra wist mij absoluut niet te bekhôren.
's avonds thuis nog een potje Taveernen v/d Oude Stad gespeeld incl uitbreiding Kamer te Huur. Nou ja, potje... Met alle gezelligheid er omheen hebben we gepresteerd er bijna 4 uur over te doen.
- Claim die kende ik wonderwel nog niet. Leuk slagenspel met mooie twists. In de 2e ronde kom je opeens tot de conclusie dat je de dwergenkaarten juist wilt verliezen etc.
- Rovers van de Noordzee, die stond ook altijd nog op de wensenlijst. Heerlijk soepel spel met eenvoudige regels. Na een korte uitleg van Truus konden we direct aan de slag. Leuk mechanisme ook waar je een werker plaatst en neemt. En Vikingen die sterven is niet perse slecht.
- Khôra zag er woest aantrekkelijk uit. Keurig verzorgd spelmateriaal met satijn finish en uitsparingen voor onderdelen etc. De spelregels waren echter een nachtmerrie voor onze korte sessie. Eenmaal op gang is dit toch wel een vrij fantasieloos geschuif met blokjes op je eigen spelbord zonder enige spelers interactie. Daarnaast gigantisch last van een runaway leader die toevallig in zijn eerste beurt een gratis voorsprong kreeg om zijn militaire spoor. Vervolgens waren alle gebeurteniskaarten in het voordeel van de speler met het hoogste militaire spoor. :X Nee, Khôra wist mij absoluut niet te bekhôren.
's avonds thuis nog een potje Taveernen v/d Oude Stad gespeeld incl uitbreiding Kamer te Huur. Nou ja, potje... Met alle gezelligheid er omheen hebben we gepresteerd er bijna 4 uur over te doen.
-
wennepen
- Geheim Genootschap
- Persoonlijke Ondertitel: Blije Bordspeler
Wij speelden Carnegie met 2. Wat een tof spel! Eenvoudige regels maar met meer dan genoeg vlees op de botten qua tactisch-strategische keuzes. Èn een aangename speelduur. Een blijvertje!
-
humske
- Wereldkampioen Carcassonne 2011
- Persoonlijke Ondertitel: Jippie-a-jee!
carnegie ook hier op tafel, was erg leuk en heeft me positief verrast. Ik had er vooraf weinig verwachtingen bij en na een uitleg van een hoop regels bleek het in de praktijk toch wel erg mee te vallen en speelde het lekker vlot ondanks dat we met 4 personen waren. Scheelt ook dat je een aantal dingen simultaan kan doen in principe.
En geheel onverwacht ook nog gewonnen!
En geheel onverwacht ook nog gewonnen!
~ Always look on the bright side of life ~

-
usurper
- Geheim Genootschap
Niet gisteren, maar vrijdag bij WGG Unmatched en Khora gespeeld.
Grappig genoeg sprak Unmatched mij van te voren totaal niet aan. Tijdens het spelen draaide dit helemaal om. Erg leuk spel door de diversiteit van alle karakters.
Bij Khora duurde het even voordat we door de regels heen kwamen. Met name de gebruikte symbolen vond ik erg verwarrend. Later kwam het op gang. Helaas lukte het qua tijd niet om uit te spelen. Deze mag dus in de herhaling.
Grappig genoeg sprak Unmatched mij van te voren totaal niet aan. Tijdens het spelen draaide dit helemaal om. Erg leuk spel door de diversiteit van alle karakters.
Bij Khora duurde het even voordat we door de regels heen kwamen. Met name de gebruikte symbolen vond ik erg verwarrend. Later kwam het op gang. Helaas lukte het qua tijd niet om uit te spelen. Deze mag dus in de herhaling.
We live to survive our paradoxes