Gisteren speelde ik...

Heb je een leuk onderwerp over spellen wat nergens lijkt te passen?
Hier kun je het kwijt.

Moderators: Standaard moderators, Website beheerders, Ereleden

Lucky Jack
Stamhoofd
Persoonlijke Ondertitel: Feeling lucky...
Zichtbare ondertitel: Persoonlijk

Re: Gisteren speelde ik...

Bericht door Lucky Jack »

usurper schreef: Bij Khora duurde het even voordat we door de regels heen kwamen. Met name de gebruikte symbolen vond ik erg verwarrend. Later kwam het op gang. Helaas lukte het qua tijd niet om uit te spelen. Deze mag dus in de herhaling.
We hebben ons vrijdag helemaal niet netjes voorgesteld, maar dan zat ik denk ik met jou aan tafel. :)
Ik sla een herhaling van Khora maar over. De start was inderdaad moeizaam vanwege onduidelijke (en onvolledige) handleiding maar inderdaad ook verwarrende symbolen. Daarnaast door de random startkaart en random gebeurtenissen was er sprake van een runaway leader. Om dit te verergeren worden de achterlopers gestraft zodat ze nog verder gaan achterlopen? :crazy:
Afbeelding
MADG0BLIN
Stamhoofd

Bericht door MADG0BLIN »

Afgelopen week een aantal nieuwe titels gespeeld. Ik ben eerst met een vriend op bezoek geweest bij de designer van Hijacked afgelopen woensdag.
Via Instagram in contact gekomen en twee potten gespeeld. Dit spel komt morgen op Kickstarter.
Het is een semi-coop welke relatief vlot speelt, per speler ongeveer 20 minuten, maar als je weet wat je doet gaat het nog een stuk vlotter.
Je speelt allebei hostage negotiators en moet passagiers bevrijden voordat het SWAT team het vliegtuig binnenvalt. Zodra het SWAT team binnenvalt heb je verloren dus je moet ervoor zorgen dat je zo snel mogelijk 1 piloot en 3 passagiers red uit het vliegtuig. Dit doe je door 1 of 2 dobbels toe te kennen aan de verschillende acties. Uiteindelijk gaat het om punten scoren aan het eind van spel, aangezien maar 1 speler kan winnen aan het eind of iedereen verliest. Ik heb op BGG een uitgebreide review geschreven, helaas staat die nog niet online.
Zeker een tip om morgen eens te bekijken, het is niet super complex, maar zit genoeg diepgang in en artwork van The Mico, bekend van Raiders van de Noorzee en de West Kingdom trilogie.

Daarnaast afgelopen weekend voor het eerst Suburbia gespeeld. Die had ik al jaren op de wishlist staan om eens te spelen en ik zag op Marktplaats een tijdje terug de Collectors Edition langskomen. Die aangeschaft en dat bleek een goede keus. Echt een goed spel!
Het is een tile laying, city building spel. Je koopt elke beurt een tegel die je aanlegt in je eigen stad en er zijn verschillende soorten tegels. Huizen, commerciele gebouwen, publieke gebouwen en industrie. Elke gebouw zorgt ervoor dat je of punten scoort, inkomsten vergroot of andere combinaties hiervan.
Superveel interactie doordat er een beperkt aantal tegels zijn welke ook weer voor je neus weggekaapt kunnen worden. Ik had er erg veel plezier in! Die gaat zeker vaker op tafel komen.

Daarna gisteren nog voor het eerst Wild: Serengeti gespeeld. Dit is ook een puzzel spel welke recentelijk is uitgekomen. White Goblin Games brengt hem later dit jaar in het Nederlands uit. Het bord bestaat uit een grid van 7x7 vakken met elk een ander soort terrein. In je beurt kun je een dier plaatsen, dieren verplaatsen of nieuwe opdrachten kopen. Je moet uiteindelijk dieren op een bepaalde volgorde zien te krijgen of bijvoorbeeld naast elkaar. Hier scoor je opdrachten mee voor punten.
Spel ziet er fantastisch uit en het speelt relatief vlot, al kan het meer spelers wat lang duren.
Afbeelding
usurper
Geheim Genootschap

Bericht door usurper »

Lucky Jack schreef:
usurper schreef: Bij Khora duurde het even voordat we door de regels heen kwamen. Met name de gebruikte symbolen vond ik erg verwarrend. Later kwam het op gang. Helaas lukte het qua tijd niet om uit te spelen. Deze mag dus in de herhaling.
We hebben ons vrijdag helemaal niet netjes voorgesteld, maar dan zat ik denk ik met jou aan tafel. :)
Ik sla een herhaling van Khora maar over. De start was inderdaad moeizaam vanwege onduidelijke (en onvolledige) handleiding maar inderdaad ook verwarrende symbolen. Daarnaast door de random startkaart en random gebeurtenissen was er sprake van een runaway leader. Om dit te verergeren worden de achterlopers gestraft zodat ze nog verder gaan achterlopen? :crazy:
Klein wereldje :D
We live to survive our paradoxes
helena
Fabrieksmanager
Persoonlijke Ondertitel: kooiker

Bericht door helena »

MADG0BLIN schreef: Daarna gisteren nog voor het eerst Wild: Serengeti gespeeld. Dit is ook een puzzel spel welke recentelijk is uitgekomen. White Goblin Games brengt hem later dit jaar in het Nederlands uit. Het bord bestaat uit een grid van 7x7 vakken met elk een ander soort terrein. In je beurt kun je een dier plaatsen, dieren verplaatsen of nieuwe opdrachten kopen. Je moet uiteindelijk dieren op een bepaalde volgorde zien te krijgen of bijvoorbeeld naast elkaar. Hier scoor je opdrachten mee voor punten.
Spel ziet er fantastisch uit en het speelt relatief vlot, al kan het meer spelers wat lang duren.
Hier ben ik ook wel heel benieuwd naar, het ziet er alvast prachtig uit.
pinokio1993
Veenboer

Bericht door pinokio1993 »

Gisteren voor het eerst naar the playground in Antwerpen geweest, erg gezellig en leuke spelletjes. Wij hebben 3 (voor ons nieuwe) spellen getest met twee spelers:

Azul: stained glass of sintra :ster: :ster: :ster: :halfster: :geenster:

Rail Road Ink Gele Versie :ster: :ster: :ster: :halfster: :geenster:

Mandala :ster: :ster: :ster: :ster: :geenster:
Afbeelding
pinokio1993
Veenboer

Gisteren en eergisteren weer fijn gespeeld

Terraforming Mars
Blijft een van mijn persoonlijke favorieten, maar ik bezit hem zelf niet. Daardoor speel ik hem ook redelijk weinig, plus dat je wel wat tijd nodig hebt om hem op tafel te leggen. Lekker kaartjes kopen, het landschap uitbreiden en punten sprokkelen. Volgende keer doen we de uitbreiding (Venus next) erbij.

Carcassonne door berg en dal
Leuke variant van Carcassonne

De koningsburcht
Komt slechts af en toe op tafel, maar is dan telkens wel leuk. Karakters kiezen (en speculeren welke karakters de andere kiest) en dan lekker gebouwen kopen en werkers tactisch plaatsen voor extra punten op het einde.

Plague Inc
Hadden we niet eerder gespeeld, kwam wat moeilijk op gang maar daarna was het wel duidelijk. Lijkt me na een potje wel redelijk grote geluksfactor te hebben. Leuk voor een keertje, maar zou hem zeker niet aanschaffen.

Cascadia
Ook deze hadden we nog niet gespeeld. Ik snap de hype: prachtig materiaal, strakke spelregels, fijn puzzelen. Vonden we echt naar meer smaken.

De Vos in het bos
Ook nieuw voor ons. Fijn slagenspel, al vind ik persoonlijk claim leuker. Leuk voor een keer, maar zal het niet snel opnieuw spelen.
Afbeelding
WTULTC
Elfenkoning

Bericht door WTULTC »

Weer een voor mijn nieuwe titel:

Gizmos :ster: :ster: :ster: :ster: :ster: :ster: :ster: :ster: :ster: :geenster:

Erg leuk spel dat wel wat weg heeft van Wingspan. Immers je kiest een actie en als daar al Gizmos onder liggen dan gaan deze indien ze aan de voorwaarde voldoen af en heb je er dus profijt van. Ik vond het in iedergeval een erg leuk spel en zou graag nog eens willen spelen.
Persoonlijk vind ik het zelfs een beetje merkwaardig dat deze niet in het Nederlands is verschenen al is het spel bijna taalonafhankelijk.
Afbeelding
pinokio1993
Veenboer

Catan, lekker nostalgisch
Afbeelding
helena
Fabrieksmanager

Bericht door helena »

Lamaland, gezellig puzzelspelletje met schattige lama's. Eerst een paar potjes met z'n tweeën. Later vond ik op Bgg nog een solovariant en die ook gelijk maar even geprobeerd, niet bijzonder spannend maar zeker leuk genoeg om een verveelmoment mee te vullen.
ClosetotheAbyss
Meeple

Bericht door ClosetotheAbyss »

Mysterium. Heb het nu 2 keer eerder met 2 spelers gespeeld, mooi om achter denkwijzen van de geest te komen.
MickyS
Garnaal

Bericht door MickyS »

Carnegie 5 sterren.

Voor zover ik verstand heb van spellen, is dit een moderne klassieker.

Verstuurd vanaf mijn SM-G973F met Tapatalk
"Rock over London. Rock on Chicago."
JeVo
Standaard moderator
Persoonlijke Ondertitel: Uitdaging 9 & 10

Bericht door JeVo »

Waarom denk je dat?
Spelgroep Utrecht - Roborally rulez - Island Games forever
JeVo
Standaard moderator
Persoonlijke Ondertitel: Uitdaging 9 & 10

Bericht door JeVo »

Gister en vandaag mijn eerste twee potjes Wingspan. Tegen mijn zoon en ieder een keer gewonnen. Volgende keer met een normale start.

Zoals wel meer voorkomt, is deze hier goed bevallen.
Spelgroep Utrecht - Roborally rulez - Island Games forever
SuSuQie
Regenmaker

Bericht door SuSuQie »

Gisteren, inmiddels eergisteren speelde ik mijn eerste potje Wingspan op Steam.

Het was vorige week in de sale. De vriend met wie ik speelde dacht dat ik dik ging winnen, maar hij scoorde nog heel veel punten in de laatste beurt, waardoor we 69-69 eindigden.
helena
Fabrieksmanager

Bericht door helena »

Under falling skies : vorige week binnengekregen en inmiddels al aardig door hoe het werkt. Ik heb wel wat vragen/antwoorden op BGG moeten raadplegen, want sommige dingen waren me niet helemaal duidelijk. (hoe bijv. de robotdobbelstenen op het bord komen) . De makkelijkste scenario's win ik zonder moeite en zie uit naar wat nog komen gaat. Ik twijfel er niet aan dat ik me hier nog een poos uitstekend mee ga vermaken.