Ha allemaal, de BSMers die met vakantie zijn geweest, komen langzamerhand terug, denk ik? In dit draadje kun je lezen wat er allemaal aan spellen mee op reis is gegaan. Misschien is het leuk om hier te delen wat je allemaal daadwerkelijk hebt gespeeld? Bijvoorbeeld:
• Welk spel heb je het vaakst op de (camping)tafel gehad en hoe kwam dat?
• Waar speelde je dit keer je vakantiespelletjes? Land/stad? Binnen/buiten? Hoe zag je tafel eruit?
• Welk spel vond je het leukst deze vakantie en waarom?
• Welk spel viel tegen en waarom?
• Welke spellen heb je ongespeeld weer mee naar huis genomen en blijven volgende keer thuis?
• Heb je in je vakantie nog spellen aangeschaft?
• Welk spel heb je gemist tijdens je vakantie en gaan volgende keer mee?
• Heb je met lokale bewoners een spelletje gespeeld? Zo ja, welk spel en wat vonden ze ervan?
• Heb je met andere vakantiegangers een spelletje gespeeld? Zo ja, welk spel en wat vonden ze ervan?
Ik ging op reis en ik speelde...(editie 2022)
Moderators: Standaard moderators, Website beheerders, Ereleden
-
Pura Vida
- Kardinaal
Ik ging op reis en ik speelde...(editie 2022)
Laatst gewijzigd door Pura Vida op vr 12 aug 2022, 21:01, 1 keer totaal gewijzigd.
Labels:
-
WTULTC
- Elfenkoning
Re: Ik ging op reis en ik speelde...(editie 2022)
Ik zou er nog graag 2 vragen aan toe willen voegen Pura als je dat goed vind?
Heb je met locals een spelletje gespeeld? Zo ja, welk spel en wat vonden ze ervan?
Heb je met andere vakantiegangrs een spelletje gespeeld? Zo ja, welk spel en wat vonden ze ervan?
Heb je met locals een spelletje gespeeld? Zo ja, welk spel en wat vonden ze ervan?
Heb je met andere vakantiegangrs een spelletje gespeeld? Zo ja, welk spel en wat vonden ze ervan?
-
Pura Vida
- Kardinaal
Uiteraard! Mijn vragen waren slechts een behulpzaam bedoelde oprisping. Maak er vooral je eigen vakantiespellenverhaal van.WTULTC schreef: Ik zou er nog graag 2 vragen aan toe willen voegen Pura als je dat goed vind?
-
WTULTC
- Elfenkoning
Wil je de vragen dan even toevoegen aan je openingspost? Dat is straks makkelijker quoten voor degene die terug komen van vakantie.
-
Pura Vida
- Kardinaal
Zal ik zelf maar beginnen dan?
De Clevers. We deden bijna elke avond even vergelijkend warenonderzoek naar alledrie. Clever 1 blijft toch die briljante eerste. De andere zijn ook leuk maar nét te beperkend soms en met iets teveel gedoetjes.
Keer op keer en Metropolis kwamen ook vaak op tafel.
Deep sea adventure is na tig potjes ook wel klaar toch. Omdat je gewoon al weet wat je moet doen.
Intussen is de luxe van een volle kast weer erg fijn. Wingspan, Terraforming Mars, Renature, Taveernen... lekker weer hoor, thuis...
• Welk spel heb je het vaakst op de (camping)tafel gehad en hoe kwam dat?
De Clevers. We deden bijna elke avond even vergelijkend warenonderzoek naar alledrie. Clever 1 blijft toch die briljante eerste. De andere zijn ook leuk maar nét te beperkend soms en met iets teveel gedoetjes.
Keer op keer en Metropolis kwamen ook vaak op tafel.
Op verschillende plaatsen in de bossen van Zweden op kleine houten tafels in de blokhutten waar we verbleven.• Waar speelde je dit keer je vakantiespelletjes? Land/stad? Binnen/buiten? Hoe zag je tafel eruit?
Lost cities. Eindelijk vrouwlief over kunnen halen. Elk potje een klein snel feestje.• Welk spel vond je het leukst deze vakantie en waarom?
Point salad. Dat is toch vooral pakken wat je pakken kan en verder niks. Beetje pointless eigenlijk.• Welk spel viel tegen en waarom?
Deep sea adventure is na tig potjes ook wel klaar toch. Omdat je gewoon al weet wat je moet doen.
Niks ongespeeld gebleven maar volgende keer blijven Qwixx, Point salad, Love letter en Boonanza wat mij betreft thuis. Leuk allemaal maar we hebben nog meer kleine doosjes in huis.• Welke spellen heb je ongespeeld weer mee naar huis genomen en blijven volgende keer thuis?
Nope. Wel nog in Stockholm in een grote spellenwinkel geweest maar dat viel een beetje tegen. Had een beetje gehoopt op allerlei Terraforming Mars hebbedingetjes...• Heb je in je vakantie nog spellen aangeschaft?
Take 5! en Race gaan volgende keer gewoon weer mee. En misschien zelfs wel het snelle kaartspel van Catan. En Hive.• Welk spel heb je gemist tijdens je vakantie en gaan volgende keer mee?
Zombie dice met een campingeigenaar. Errug grappig.• Heb je met lokale bewoners een spelletje gespeeld? Zo ja, welk spel en wat vonden ze ervan?
Nope. We zijn al zelf met zes dus die behoefte aan contact is sowieso niet groot.• Heb je met andere vakantiegangers een spelletje gespeeld? Zo ja, welk spel en wat vonden ze ervan?
Intussen is de luxe van een volle kast weer erg fijn. Wingspan, Terraforming Mars, Renature, Taveernen... lekker weer hoor, thuis...
-
humske
- Wereldkampioen Carcassonne 2011
- Persoonlijke Ondertitel: Jippie-a-jee!
in mijn vakantie ben ik vanwege omstandigheden niet echt weg geweest. Maar heeft point salad een revival gemaakt omdat het gewoon zo lekker weg speelt.
de vierdaagsewandelaars die ik over de vloer had voor de Nijmeegse vierdaagse vonden het zo leuk dat ik mijn eigen exemplaar weg heb gegeven. Ik had wel ook nog een engels exemplaar liggen als cadeau, maar die heb ik nu maar in gebruik genomen, want de rest van de vakantie nam ik het gewoon mee naar een dagje uit ed, en kwam het toch ook weer op tafel. Heerlijk!
de vierdaagsewandelaars die ik over de vloer had voor de Nijmeegse vierdaagse vonden het zo leuk dat ik mijn eigen exemplaar weg heb gegeven. Ik had wel ook nog een engels exemplaar liggen als cadeau, maar die heb ik nu maar in gebruik genomen, want de rest van de vakantie nam ik het gewoon mee naar een dagje uit ed, en kwam het toch ook weer op tafel. Heerlijk!
~ Always look on the bright side of life ~

-
Kire
- Munchkin
- Persoonlijke Ondertitel: BordSpelMania Fan!
- Zichtbare ondertitel: Persoonlijk
We zijn een weekje naar zee geweest met een hele box vol met spellen zoals ieder jaar. En net zoals ieder jaar hebben we er slechts enkele van gespeeld.
De topper was toch wel The Red Cathedral. We speelden dit topspel met vrienden die op bezoek kwamen. De uitbreiding hiervan is momenteel het enige spel op mijn Essen wishlist.
Voorts speelden we enkele spelletjes Similo. Zowel Historie als Sprookjes kwamen op tafel, enkele malen zelfs gemixt! Similo was leuker dan verwacht en we hebben 6 spelletjes na elkaar gespeeld. (In de gemixt versie gebruik je de kaarten van één spel om tips te geven over de kaarten van het andere spel)
Tot slot speelden we ook nog Roam. Mijn gezin vond het spel wel leuk maar voor mij is dit niet echt een blijver. Ik heb wel nog een uitbreiding die ik moet proberen. Misschien maken de edelstenen het wat leuker? Iemand ervaring hiermee?
De topper was toch wel The Red Cathedral. We speelden dit topspel met vrienden die op bezoek kwamen. De uitbreiding hiervan is momenteel het enige spel op mijn Essen wishlist.
Voorts speelden we enkele spelletjes Similo. Zowel Historie als Sprookjes kwamen op tafel, enkele malen zelfs gemixt! Similo was leuker dan verwacht en we hebben 6 spelletjes na elkaar gespeeld. (In de gemixt versie gebruik je de kaarten van één spel om tips te geven over de kaarten van het andere spel)
Tot slot speelden we ook nog Roam. Mijn gezin vond het spel wel leuk maar voor mij is dit niet echt een blijver. Ik heb wel nog een uitbreiding die ik moet proberen. Misschien maken de edelstenen het wat leuker? Iemand ervaring hiermee?
-
MikeBzonderpuntje
- Caballero
- Zichtbare ondertitel: Persoonlijk
Ik vind dat de edelstenen het net iets leuker maken. Maar qua Red Raven spellen blijft het vergeleken met hun grote spellen wel meer een niemendalletje, net zoals bijv. Haven, 8 Minute empire en Megaland. Best geinig om af en toe te spelen, maar het haalt het voor mij qua sfeer en speelgenoegen echt niet bij zaken als Near and Far, Empires of the Void etc.Kire schreef: Tot slot speelden we ook nog Roam. Mijn gezin vond het spel wel leuk maar voor mij is dit niet echt een blijver. Ik heb wel nog een uitbreiding die ik moet proberen. Misschien maken de edelstenen het wat leuker? Iemand ervaring hiermee?