Welke zijn de allerbeste speluitbreidingen? (Pre-poll!)

Op zoek naar advies, regelvragen, speltips, spel dat lijkt op, ...

Moderators: Standaard moderators, Website beheerders, Ereleden

Benny
Grote Dienaar

Re: Welke zijn de allerbeste speluitbreidingen? (Pre-poll!)

Bericht door Benny »

Jerome schreef: Eerst stamp ik ze nog plat, opdat ze gemakkelijker in de papierbak passen. :twisted:
Hoe durf je: iedereen weet toch dat je ze gewoon moet kapot scheuren aan de randen, om plaats te besparen. :evil:

Labels:
pinokio1993
Veenboer

Bericht door pinokio1993 »

Legenden van Andor - het sterrenschild
Harry Potter Hogwarts Battle - Monster box
Afbeelding
Kire
Munchkin
Persoonlijke Ondertitel: BordSpelMania Fan!
Zichtbare ondertitel: Persoonlijk

Bericht door Kire »

Als ik goed geteld heb, heb ik nu 96 nominaties ontvangen.

Zelf voeg ik er graag nog 4 aan toe zodat we met 100 uitbreidingen aan de poll kunnen beginnen:

Nidavellir – Thingvellir want deze uitbreiding speel ik zeer graag op BGA. Ik vind dat de toevoeging van de Magische Artefacten en de Huurlingen het spel nog wat meer diepgang geven en de geluksfactor wat lager maakt. Hopelijk komt deze snel uit in het Nederlands want dan koop ik deze 100% zeker!

Dice Town – Wild West omdat ook deze uitbreiding een positief effect heeft op de geluksfactor. Zo mag ook de tweede persoon in elke locatie nog een actie uitvoeren en komen er dank zij de extra kaarten heel wat nieuwe mogelijkheden in het spel.

Het Koopmanshuis (Die Spiecherstadt) – Kaispeicher - Ik speel dit spel enkel nog maar met de uitbreiding en niet alleen vanwege de metalen munten maar vooral omwille van de vele extra kaarten en mogelijkheden. De nieuwe manier van kaarten reserveren bijvoorbeeld maakt het spel veel tactischer.

Room 25 - Escape Room – Zoals al eerder verteld in dit draadje, vind ik deze uitbreiding super omdat ze van het basisspel een heel ander spel maakt: in plaats van tegen elkaar, speel je nu met elkaar en wel op verschillende manier:
- In de puzzel mode probeer je te ontdekken hoe het bord geconfigureerd moet worden om de uitgang te laten werken.
- De escape room raadsel scenario's zijn voor mij de mooiste ontdekking. Gezien je de kaarten op voorhand niet mag bekijken, weet je niet wat je te wachten staat en moeten jullie dit tijdens het spel ontdekken. Dit was echt wel een bijzondere ervaring.

Met deze laatste sluit ik de nominatie faze af en zal ik de polls voorbereiden.

Ik zal nu 5 polls van telkens 20 spellen (in alfabetische volgorde) plaatsen. Per poll mag iedereen max 4 spellen aanduiden waarvan hij of zij vindt dat ze echt een wel een toegevoegde waarde leveren aan het basis spel, of meer nog, die je graag altijd toevoegt als je het basisspel wil spelen. Per poule gaan dan de 4 spellen met de meeste stemmen door naar de finale waar we hetzelfde proces herhalen om zo tot een top 20 te komen.

Jullie krijgen één week de tijd om jullie favoriete uitbreidingen aan te duiden en dan volgt de finale ronde.
Edwin84
Elfenkoning

Bericht door Edwin84 »

Big boxes zijn ook een goede manier om essentiële uitbreidingen te spotten.

Er zijn spellen met veel uitbreidingen, promos en minipacks. De BigBox editie bevat vaak niet de uitbreidingen die tegenvielen.
MikeBzonderpuntje
Caballero
Zichtbare ondertitel: Persoonlijk

Bericht door MikeBzonderpuntje »

Verdorie, in deze vakantie periode kun je blijkbaar net te laat thuis komen om te reageren....

Van alle uitbreidingen die ik heb vind ik er maar weinig essentieel, maar deze mis ik nog in het lijstje:

Near and Far - Amber mines (in deze modulaire uitbreiding zit oa de mogelijkheid tot coop, en anders speelt mijn zoon 'm niet met me...)
XIA - Embers of a forsaken star (essentieel om het spel lekker te laten werken, zonder is een stuk saaier)

misschien niet perse essentieel maar ik speel 'm nooit meer zonder:
Western Legends - Ante up
Bert_
Website beheerder

Bericht door Bert_ »

Mooie verzameling voor de polls.
Bedankt voor het werk om alles klaar te zetten voor de stemming, Kire!