Hoe weet je dat mensen geen dure spellen meer kopen? Ik zie Kickstarters voorbij komen met standaard editie 60 tot 70 euro en dan nog 20 euro verzendkosten. Deluxe versies gaan naar 90 euro of hoger. Alle stretch goals worden gehaald.Tassie schreef:Oooh, gold foil..... nee, ook dat is mij geen eurocent meer waard. Dit spel zal trouwens wel wat gaan kosten. Tip aan alle uitgevers... maak geen spellen die meer dan 45euro kosten. Mensen kopen geen dure spellen meer.Duiker schreef: Tis niet zomaar spot uv, het is gold foil. Zie bijlage. Kan natuurlijk dat je dat alsnog niet mooi vindt, maar ik vind het wel echt gaaf eruit zien.
![]()
Nu of Nooit bij Keep Exploring Games
Moderators: Ereleden, Website beheerders
Forumregels
Het is niet mogelijk om hier een topic aan te maken.
Heb je zelf een nieuwssuggestie, dan mag je deze plaatsen onder de respectievelijke forumdelen:
"bordspellen", "rollenspellen", "verzamelspellen" of 'wargames'.
Het is niet mogelijk om hier een topic aan te maken.
Heb je zelf een nieuwssuggestie, dan mag je deze plaatsen onder de respectievelijke forumdelen:
"bordspellen", "rollenspellen", "verzamelspellen" of 'wargames'.
-
Edwin84
- Elfenkoning
Re: Nu of Nooit bij Keep Exploring Games
Labels:
-
Tassie
- Garnaal
- Persoonlijke Ondertitel: 21 10 20 10
- Zichtbare ondertitel: Persoonlijk
Dat is de niche markt, die is zo klein. Daar kan een normale uitgever niet van bestaan.Edwin84 schreef:Hoe weet je dat mensen geen dure spellen meer kopen? Ik zie Kickstarters voorbij komen met standaard editie 60 tot 70 euro en dan nog 20 euro verzendkosten. Deluxe versies gaan naar 90 euro of hoger. Alle stretch goals worden gehaald.Tassie schreef:Oooh, gold foil..... nee, ook dat is mij geen eurocent meer waard. Dit spel zal trouwens wel wat gaan kosten. Tip aan alle uitgevers... maak geen spellen die meer dan 45euro kosten. Mensen kopen geen dure spellen meer.Duiker schreef: Tis niet zomaar spot uv, het is gold foil. Zie bijlage. Kan natuurlijk dat je dat alsnog niet mooi vindt, maar ik vind het wel echt gaaf eruit zien.
![]()
-
Jerome
- Gouverneur
Ik ben ook wel benieuwd hoe jij dit weet. Heb je wellicht een bron?Tassie schreef:Dat is de niche markt, die is zo klein. Daar kan een normale uitgever niet van bestaan.Edwin84 schreef:Hoe weet je dat mensen geen dure spellen meer kopen? Ik zie Kickstarters voorbij komen met standaard editie 60 tot 70 euro en dan nog 20 euro verzendkosten. Deluxe versies gaan naar 90 euro of hoger. Alle stretch goals worden gehaald.Tassie schreef:Oooh, gold foil..... nee, ook dat is mij geen eurocent meer waard. Dit spel zal trouwens wel wat gaan kosten. Tip aan alle uitgevers... maak geen spellen die meer dan 45euro kosten. Mensen kopen geen dure spellen meer.Duiker schreef: Tis niet zomaar spot uv, het is gold foil. Zie bijlage. Kan natuurlijk dat je dat alsnog niet mooi vindt, maar ik vind het wel echt gaaf eruit zien.
![]()
-
Erwin
- Nieuwsreporter
- Persoonlijke Ondertitel: ..........
Ik vind het prachtig dat ook Nederlandse uitgevers zulke bijzondere spellen uitbrengen. Ik waardeer waarmee bijv. Keep Exploring Games bezig is.Jerome schreef:Ik ben ook wel benieuwd hoe jij dit weet. Heb je wellicht een bron?Tassie schreef: Dat is de niche markt, die is zo klein. Daar kan een normale uitgever niet van bestaan.
Maar de mix van complexiteit, forse prijzen, speelduur en thema’s houdt zulke spellen uit de buurt van een groot publiek. Terwijl de hardcore liefhebbers al jaren gewend zijn om Engelstalige edities van zulke spellen te kopen en te spelen. Deze combinatie lijkt mij geen fundament voor een gezonde bedrijfsvoering, althans wanneer dit de enige tak van sport is die je uitgeeft.
-
The Iced One
- Critico
- Persoonlijke Ondertitel: a.k.a. Tio
Ik ben het hierin over het algemeen met je eens, maar bij deze spellen is er wel de nuance dat ze héél veel Engelse tekst hebben en ook bijna helemaal rond dat verhaal draaien. Het is één ding om als hardcore liefhebber spellen met Engels regels en een beetje card text te kopen, maar nog iets anders om een volledig Engel verhaal te lezen. In dat opzicht vind ik dit nu eens één van de weinige 'nuttige' Nederlandstalige uitgaven van een expertspel.Erwin schreef: Maar de mix van complexiteit, forse prijzen, speelduur en thema’s houdt zulke spellen uit de buurt van een groot publiek. Terwijl de hardcore liefhebbers al jaren gewend zijn om Engelstalige edities van zulke spellen te kopen en te spelen. Deze combinatie lijkt mij geen fundament voor een gezonde bedrijfsvoering, althans wanneer dit de enige tak van sport is die je uitgeeft.
Ik zou het wel fijn vinden om Sleeping Gods met mijn vrouw te spelen, maar dan moet ik niet afkomen met de Engelse versie...
SPELHAMELS BEERSE:
Elke 1ste zaterdag en 3de vrijdag vd maand: gratis spelavond in WZC Heiberg in Beerse!
meer info op onze website en Facebook [WIM]
Elke 1ste zaterdag en 3de vrijdag vd maand: gratis spelavond in WZC Heiberg in Beerse!
meer info op onze website en Facebook [WIM]
-
Erwin
- Nieuwsreporter
- Persoonlijke Ondertitel: ..........
Terechte nuancering voor uitgerekend dit spel.The Iced One schreef:Ik ben het hierin over het algemeen met je eens, maar bij deze spellen is er wel de nuance dat ze héél veel Engelse tekst hebben en ook bijna helemaal rond dat verhaal draaien. Het is één ding om als hardcore liefhebber spellen met Engels regels en een beetje card text te kopen, maar nog iets anders om een volledig Engel verhaal te lezen. In dat opzicht vind ik dit nu eens één van de weinige 'nuttige' Nederlandstalige uitgaven van een expertspel.Erwin schreef: Maar de mix van complexiteit, forse prijzen, speelduur en thema’s houdt zulke spellen uit de buurt van een groot publiek. Terwijl de hardcore liefhebbers al jaren gewend zijn om Engelstalige edities van zulke spellen te kopen en te spelen. Deze combinatie lijkt mij geen fundament voor een gezonde bedrijfsvoering, althans wanneer dit de enige tak van sport is die je uitgeeft.
Ik zou het wel fijn vinden om Sleeping Gods met mijn vrouw te spelen, maar dan moet ik niet afkomen met de Engelse versie...
-
Duiker
- Gouverneur
- Persoonlijke Ondertitel: Keep Exploring Games
Oh, is dat waarom Sleeping Gods zo goed verkoopt?Tassie schreef:Oooh, gold foil..... nee, ook dat is mij geen eurocent meer waard. Dit spel zal trouwens wel wat gaan kosten. Tip aan alle uitgevers... maak geen spellen die meer dan 45euro kosten. Mensen kopen geen dure spellen meer.Duiker schreef: Tis niet zomaar spot uv, het is gold foil. Zie bijlage. Kan natuurlijk dat je dat alsnog niet mooi vindt, maar ik vind het wel echt gaaf eruit zien.
![]()
Keep Exploring Games
-
dirk
- Elfenkoning
- Persoonlijke Ondertitel: Spelhamels Beerse
Ik dacht dat jij haar Sleeping God waart Wim ?The Iced One schreef: Ik zou het wel fijn vinden om Sleeping Gods met mijn vrouw te spelen, maar dan moet ik niet afkomen met de Engelse versie...
Elke 1ste zaterdag en 3de vrijdag van de maand: spelavond in Woonzorgcentrum Heiberg in Beerse! Gratis toegang voor iedereen!
-
MADG0BLIN
- Stamhoofd
Tassie schreef:Oooh, gold foil..... nee, ook dat is mij geen eurocent meer waard. Dit spel zal trouwens wel wat gaan kosten. Tip aan alle uitgevers... maak geen spellen die meer dan 45euro kosten. Mensen kopen geen dure spellen meer.Duiker schreef: Tis niet zomaar spot uv, het is gold foil. Zie bijlage. Kan natuurlijk dat je dat alsnog niet mooi vindt, maar ik vind het wel echt gaaf eruit zien.
![]()
Wow, fijne en opbouwende kritiek richting iemand die zijn best doet om dit soort spellen eens in het Nederlands uit te geven... Je hoeft het niet aan te schaffen he.
Ik ben er in ieder geval wel erg blij mee, ik kan hem op deze manier fijn met mijn gezin spelen.
Laatst gewijzigd door Bart op di 30 aug 2022, 00:49, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: vorig bericht andere gebruiker verwijderd
Reden: vorig bericht andere gebruiker verwijderd

-
Lucky Jack
- Stamhoofd
- Persoonlijke Ondertitel: Feeling lucky...
(...) Daarnaast zijn je beweringen totaal niet onderbouwd, of heb je marktonderzoek gedaan naar het koopgedrag van de gemiddelde Nederlandse bordspellen speler?Tassie schreef: Oooh, gold foil..... nee, ook dat is mij geen eurocent meer waard. Dit spel zal trouwens wel wat gaan kosten. Tip aan alle uitgevers... maak geen spellen die meer dan 45euro kosten. Mensen kopen geen dure spellen meer.
Ik ben in elk geval blij met een Nederlandse uitgave van Sleeping Gods!
Laatst gewijzigd door Bart op di 30 aug 2022, 00:52, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: vorig bericht andere gebruiker verwijderd - deel reactie weggelaten
Reden: vorig bericht andere gebruiker verwijderd - deel reactie weggelaten
-
Arjen T.
- Veenboer
Gelukkig hebben we als speler een keus, wat we maximaal aan een spel willen uitgeven. Je ziet steeds vaker een standaard en een deluxe versie (al dan niet door een upgrade pack) uitkomen voor een spel. Dat vind ik dan helemaal super, dat geeft een stukje vrijheid.
We've got a winner!
-
Duiker
- Gouverneur
Precies. Doen wij ook met de meeste spellen die we zelf uitgeven, zoals The Dutch East Indies en Monuments.Arjen T. schreef: Gelukkig hebben we als speler een keus, wat we maximaal aan een spel willen uitgeven. Je ziet steeds vaker een standaard en een deluxe versie (al dan niet door een upgrade pack) uitkomen voor een spel. Dat vind ik dan helemaal super, dat geeft een stukje vrijheid.
Keep Exploring Games
-
maartendp
- Matroos
verkopen die luxe uitgaves beter of slechter dan de standaard uitgaves?Duiker schreef:Precies. Doen wij ook met de meeste spellen die we zelf uitgeven, zoals The Dutch East Indies en Monuments.Arjen T. schreef: Gelukkig hebben we als speler een keus, wat we maximaal aan een spel willen uitgeven. Je ziet steeds vaker een standaard en een deluxe versie (al dan niet door een upgrade pack) uitkomen voor een spel. Dat vind ik dan helemaal super, dat geeft een stukje vrijheid.
-
Duiker
- Gouverneur
65-70% van de verkoop is deluxe.maartendp schreef:verkopen die luxe uitgaves beter of slechter dan de standaard uitgaves?Duiker schreef:Precies. Doen wij ook met de meeste spellen die we zelf uitgeven, zoals The Dutch East Indies en Monuments.Arjen T. schreef: Gelukkig hebben we als speler een keus, wat we maximaal aan een spel willen uitgeven. Je ziet steeds vaker een standaard en een deluxe versie (al dan niet door een upgrade pack) uitkomen voor een spel. Dat vind ik dan helemaal super, dat geeft een stukje vrijheid.
Keep Exploring Games
-
dirk
- Elfenkoning
- Persoonlijke Ondertitel: Spelhamels Beerse
Interessante cijfers, dan ben ik al blij dat ik niet de enige ben die bijna altijd voor die deluxe edities gaatDuiker schreef:65-70% van de verkoop is deluxe.maartendp schreef:verkopen die luxe uitgaves beter of slechter dan de standaard uitgaves?Duiker schreef:Precies. Doen wij ook met de meeste spellen die we zelf uitgeven, zoals The Dutch East Indies en Monuments.Arjen T. schreef: Gelukkig hebben we als speler een keus, wat we maximaal aan een spel willen uitgeven. Je ziet steeds vaker een standaard en een deluxe versie (al dan niet door een upgrade pack) uitkomen voor een spel. Dat vind ik dan helemaal super, dat geeft een stukje vrijheid.
Heb ik weer een mooi excuus om te gebruiken thuis
Elke 1ste zaterdag en 3de vrijdag van de maand: spelavond in Woonzorgcentrum Heiberg in Beerse! Gratis toegang voor iedereen!