Spiel 2022: indrukken, foto's, verslagjes, ontdekkingen,...
Moderators: Standaard moderators, Website beheerders, Ereleden
-
Piet
- Beheerder
Spiel 2022: indrukken, foto's, verslagjes, ontdekkingen,...
We zijn vertrokken. Vandaag is de pers uitgenodigd voor de klassieke persconferentie met de Neuheitenschau van Spiel 2022.
Erwin Broens liet ons al even meekijken op zijn Facebookpagina.
We zijn benieuwd naar jullie foto's, eerste indrukken, topmomenten en ontgoochelingen. Vertel over wat je ontdekt hebt. Koopjes of goodies gezien? Voor de dag ermee...
Kortom, vertel hier alles over Spiel 2022.
Erwin Broens liet ons al even meekijken op zijn Facebookpagina.
We zijn benieuwd naar jullie foto's, eerste indrukken, topmomenten en ontgoochelingen. Vertel over wat je ontdekt hebt. Koopjes of goodies gezien? Voor de dag ermee...
Kortom, vertel hier alles over Spiel 2022.
Labels:
-
JeVo
- Standaard moderator
- Persoonlijke Ondertitel: Uitdaging 9 & 10
Re: Spiel 2022: indrukken, foto's, verslagjes, ontdekkingen,
het eerste wat mij opvalt op de foto's van Erwin:
Iedereen heeft mondkapjes op.
Tijdens mijn vakantie in Duitsland afgelopen zomer was dat ook al zo (verplicht in OV).
Wellicht een goede tip voor Essengangers: neem je mondkapjes mee.
Iedereen heeft mondkapjes op.
Tijdens mijn vakantie in Duitsland afgelopen zomer was dat ook al zo (verplicht in OV).
Wellicht een goede tip voor Essengangers: neem je mondkapjes mee.
Spelgroep Utrecht - Roborally rulez - Island Games forever
-
The Iced One
- Critico
- Persoonlijke Ondertitel: a.k.a. Tio
- Zichtbare ondertitel: Persoonlijk
Dat mondkapjes verplicht gingen zijn was al gecommuniceerd door de organisatie en stond ook héél duidelijk op de tickets pagina... Maar het moesten wel die blauwe medische maskers zijn, terwijl er op de foto toch ook vele andere maskers te zien zijn.
SPELHAMELS BEERSE:
Elke 1ste zaterdag en 3de vrijdag vd maand: gratis spelavond in WZC Heiberg in Beerse!
meer info op onze website en Facebook [WIM]
Elke 1ste zaterdag en 3de vrijdag vd maand: gratis spelavond in WZC Heiberg in Beerse!
meer info op onze website en Facebook [WIM]
-
Harleyman
- Veenboer
- Persoonlijke Ondertitel: Hetzelfde anders!
Het moet een medisch masker zijn, de kleursetting daarbij is totaal niet relevant.The Iced One schreef: Dat mondkapjes verplicht gingen zijn was al gecommuniceerd door de organisatie en stond ook héél duidelijk op de tickets pagina... Maar het moesten wel die blauwe medische maskers zijn, terwijl er op de foto toch ook vele andere maskers te zien zijn.
Vaak is rond beter, soms vierkant!
-
Jorrit
- Phoenix
- Persoonlijke Ondertitel: semiprof
Ah mondkapjes, dat had ik even gemist. Kaartjes kopen aan de kassa nog wel mogelijk?
-
Piet
- Beheerder
Ja.Jorrit schreef: Ah mondkapjes, dat had ik even gemist. Kaartjes kopen aan de kassa nog wel mogelijk?
-
JeVo
- Standaard moderator
- Persoonlijke Ondertitel: Uitdaging 9 & 10
Ja maar alleen bij de oost ingangJorrit schreef: Ah mondkapjes, dat had ik even gemist. Kaartjes kopen aan de kassa nog wel mogelijk?
Quote van de Spiel messe website:
The ticket prices sold online do not differ in price from the tickets sold on site.
Please note that there are cash desks on site at the East Entrance only. Visitors who purchase their ticket in advance can use all entrances (West, East and South).
Spelgroep Utrecht - Roborally rulez - Island Games forever
-
Lord Leuber
- Party Animal
Dat is inderdaad de communicatie.Harleyman schreef:Het moet een medisch masker zijn, de kleursetting daarbij is totaal niet relevant.The Iced One schreef: Dat mondkapjes verplicht gingen zijn was al gecommuniceerd door de organisatie en stond ook héél duidelijk op de tickets pagina... Maar het moesten wel die blauwe medische maskers zijn, terwijl er op de foto toch ook vele andere maskers te zien zijn.
Op de foto's van Erwin zie ik volgens mij ook stoffen "homebrew" maskers (ik bedoel bv dat groene masker van die man met Gryffindor stropdas). Dus dat mag dan toch ook kennelijk?
-
Dagmar
- Geheim Genootschap
Even een kort berichtje van de beurs. Het is goed druk, maar veel minder druk dan in het oude normaal. Dat betekent dat er meer ruimte is om te lopen en het makkelijker is om een plekje om te spelen te vinden. Maar bij de populaire spellen zijn de tafels nog steeds continu gevuld (soms helpt even vragen en daarna wachten). Mondkapjes worden netjes gedragen. Voor de asmodee winkel staan flinke rijen. Bezoekers komen ook weer voor een groter deel niet uit Duitsland (ik heb al mensen uit Duitsland, Frankrijk en Polen aan tafel gehad).
Ik heb gespeeld: Atiwa (erg leuk), Splendor Duel (topperrrr tot nu toe, gaat mee naar huis als hij niet uitverkocht is), Namiji (beter dan Tokaido, maar blijft matig), Flourish (veel te duur voor wat in essentie een simpel kaartspelletje is) en Hamlet (uitleg was zo slecht dat ik er weinig van snapte, zeker in combinatie met de veel te kleine en daardoor onleesbare ikoontjes, zou best leuk kunnen zijn, maar ik heb het niet kunnen ervaren).
Ik ben heel benieuwd hoe het morgen en zaterdag gaat zijn.
Ik heb gespeeld: Atiwa (erg leuk), Splendor Duel (topperrrr tot nu toe, gaat mee naar huis als hij niet uitverkocht is), Namiji (beter dan Tokaido, maar blijft matig), Flourish (veel te duur voor wat in essentie een simpel kaartspelletje is) en Hamlet (uitleg was zo slecht dat ik er weinig van snapte, zeker in combinatie met de veel te kleine en daardoor onleesbare ikoontjes, zou best leuk kunnen zijn, maar ik heb het niet kunnen ervaren).
Ik ben heel benieuwd hoe het morgen en zaterdag gaat zijn.
-
Wim G.
- Garnaal
Blij dat ik dit jaar dan niet ga, om dan met die rotdingen op te moeten lopen.Piet schreef:Ja.Jorrit schreef: Ah mondkapjes, dat had ik even gemist. Kaartjes kopen aan de kassa nog wel mogelijk?
-
maxitaxi777
- Maarschalk
- Persoonlijke Ondertitel: Zwarte Piet
Dat is ongetwijfeld debet aan een kleiner aantal bezoekers. Voor mij is het in elk geval de reden niet te gaan. Pas op vakantie met de trein door onder meer Duitsland gekomen; eigenlijk is het niet te doen. Hopelijk volgend jaar weer echt zoals normaal, dan ben ik zeker weer van de partijWim G. schreef:Blij dat ik dit jaar dan niet ga, om dan met die rotdingen op te moeten lopen.Piet schreef:Ja.Jorrit schreef: Ah mondkapjes, dat had ik even gemist. Kaartjes kopen aan de kassa nog wel mogelijk?
-
pieter.schutz
- Geheim Genootschap
Aan de andere kant is het ook wel lekker rustig op deze manier, daar wil ik wel een mondkapje voor op hoormaxitaxi777 schreef:Dat is ongetwijfeld debet aan een kleiner aantal bezoekers. Voor mij is het in elk geval de reden niet te gaan. Pas op vakantie met de trein door onder meer Duitsland gekomen; eigenlijk is het niet te doen. Hopelijk volgend jaar weer echt zoals normaal, dan ben ik zeker weer van de partijWim G. schreef:Blij dat ik dit jaar dan niet ga, om dan met die rotdingen op te moeten lopen.Piet schreef:Ja.Jorrit schreef: Ah mondkapjes, dat had ik even gemist. Kaartjes kopen aan de kassa nog wel mogelijk?.

-
maxitaxi777
- Maarschalk
- Persoonlijke Ondertitel: Zwarte Piet
Dat is inderdaad het voordeel, van drukte houd ik ook niet, maak je het toch bijna lastigpieter.schutz schreef:Aan de andere kant is het ook wel lekker rustig op deze manier, daar wil ik wel een mondkapje voor op hoormaxitaxi777 schreef:Dat is ongetwijfeld debet aan een kleiner aantal bezoekers. Voor mij is het in elk geval de reden niet te gaan. Pas op vakantie met de trein door onder meer Duitsland gekomen; eigenlijk is het niet te doen. Hopelijk volgend jaar weer echt zoals normaal, dan ben ik zeker weer van de partijWim G. schreef:Blij dat ik dit jaar dan niet ga, om dan met die rotdingen op te moeten lopen.Piet schreef:Ja.Jorrit schreef: Ah mondkapjes, dat had ik even gemist. Kaartjes kopen aan de kassa nog wel mogelijk?.
-
Dagmar
- Geheim Genootschap
Zullen we het on topic houden en de mondkapjes- discussie verder laten rusten. Er zijn voor- en tegenstanders en die gaan het nooit eens worden.
-
Kire
- Munchkin
- Persoonlijke Ondertitel: BordSpelMania Fan!
Prima idee! Wilde net hetzelfde voorstellen. Ik kom telkens maar weer naar dit draadje voor niets.Dagmar schreef: Zullen we het on topic houden en de mondkapjes- discussie verder laten rusten. Er zijn voor- en tegenstanders en die gaan het nooit eens worden.
Bedankt Dagmar voor je zinvolle bijdragen!
Ik geraak dit jaar niet in Essen en ben daarom vooral benieuwd naar de ervaringen en de eerste beoordelingen van de gespeelde spellen.
Ik heb gelukkig wel iemand gevonden die de uitbreiding van Red Cathedral (met promo's) voor me gekocht heeft en daar kijk ik nu al erg naar uit.