Gisteren speelde ik...
Moderators: Standaard moderators, Website beheerders, Ereleden
-
The Iced One
- Critico
- Persoonlijke Ondertitel: a.k.a. Tio
- Zichtbare ondertitel: Persoonlijk
Re: Gisteren speelde ik...
Gisteren Revive gespeeld. Erg goed spel! Het mechanisme van de kaarten spelen om van de bovenkant inkomsten te krijgen of met de onderkant acties te doen, werkt erg goed en creeërt heerlijke dilemma's.
We hadden wel het gevoel dat de player powers niet helemaal gebalanceerd waren, maar dat is dan ook de enige negatieve commentaar die ik kan geven bij het spel.
We hadden wel het gevoel dat de player powers niet helemaal gebalanceerd waren, maar dat is dan ook de enige negatieve commentaar die ik kan geven bij het spel.
SPELHAMELS BEERSE:
Elke 1ste zaterdag en 3de vrijdag vd maand: gratis spelavond in WZC Heiberg in Beerse!
meer info op onze website en Facebook [WIM]
Elke 1ste zaterdag en 3de vrijdag vd maand: gratis spelavond in WZC Heiberg in Beerse!
-
lordyazos
- Caballero
- Persoonlijke Ondertitel: Yannick
Gisteren Tiletum: de makkelijkste uit de T reeks. Erg goed!
Vandaag cloudage! Toppertje.
-
pieter.schutz
- Geheim Genootschap
Ik toevallig vanavond ook revive gespeeld. Erg van genoten. De player powers gebruikten wij eigenlijk bijna niet. We waren veel te druk bezig op het bord denk ik.The Iced One schreef: Gisteren Revive gespeeld. Erg goed spel! Het mechanisme van de kaarten spelen om van de bovenkant inkomsten te krijgen of met de onderkant acties te doen, werkt erg goed en creeërt heerlijke dilemma's.

-
Amethyst141
- Regenmaker
Gisteren Pandemic:Rising Tide gespeeld. Met behulp van mijn karakter (gratis pompen bouwen) én het geluk dat we de Afsluitdijk een keer vroeg in het spel konden bouwen hebben we redelijk makkelijk gewonnen. Daarna een potje Metrolijn waar alleen maar lage getallen langskwamen. Helaas kon mijn partner daar iets beter mee omgaan dan ik, dus deze overwinning moest ik aan me voorbij laten gaan. Om af te sluiten een potje Codenames:Duet waar we op het laatste woord nèt verloren. De oceaan oversteken (in de campagne) blijkt een grote uitdaging te zijn 

-
The Iced One
- Critico
- Persoonlijke Ondertitel: a.k.a. Tio
- Zichtbare ondertitel: Persoonlijk
Dat vind ik wel gek. Het symbool om die te gebruiken staat als actie toch op 2 van je startkaarten, dus tenzij je daar toevallig altijd inkomsten mee genomen hebt, komt dat toch wel eens aan bod? En het levert ook voor sommige eindespelkaarten punten op. De Naiade ofzo hadden als player power bv dat ze met hun actie 2 kennis kregen en daarna na één gebouwd mannetje die kennis konden gebruiken als joker. Dat was vrij krachtig vergeleken met die van de andere 2 spelers, vooral omdat die anderen eerst wat opbouwwerk op het bord vereisten.pieter.schutz schreef:Ik toevallig vanavond ook revive gespeeld. Erg van genoten. De player powers gebruikten wij eigenlijk bijna niet. We waren veel te druk bezig op het bord denk ik.The Iced One schreef: Gisteren Revive gespeeld. Erg goed spel! Het mechanisme van de kaarten spelen om van de bovenkant inkomsten te krijgen of met de onderkant acties te doen, werkt erg goed en creeërt heerlijke dilemma's.
SPELHAMELS BEERSE:
-
pieter.schutz
- Geheim Genootschap
Geen idee.The Iced One schreef:Dat vind ik wel gek. Het symbool om die te gebruiken staat als actie toch op 2 van je startkaarten, dus tenzij je daar toevallig altijd inkomsten mee genomen hebt, komt dat toch wel eens aan bod? En het levert ook voor sommige eindespelkaarten punten op. De Naiade ofzo hadden als player power bv dat ze met hun actie 2 kennis kregen en daarna na één gebouwd mannetje die kennis konden gebruiken als joker. Dat was vrij krachtig vergeleken met die van de andere 2 spelers, vooral omdat die anderen eerst wat opbouwwerk op het bord vereisten.pieter.schutz schreef:Ik toevallig vanavond ook revive gespeeld. Erg van genoten. De player powers gebruikten wij eigenlijk bijna niet. We waren veel te druk bezig op het bord denk ik.The Iced One schreef: Gisteren Revive gespeeld. Erg goed spel! Het mechanisme van de kaarten spelen om van de bovenkant inkomsten te krijgen of met de onderkant acties te doen, werkt erg goed en creeërt heerlijke dilemma's.
Over 3 spelers, gedurende het hele spel hebben we in totaal 4 keer die actie gebruikt. 1 speler 2 keer, de andere spelers beide 1 keer.

-
Pura Vida
- Kardinaal
Carcassonne uit de kast opgediept en gespeeld met zoon 3. Tijd geleden en wat een lol was dat zeg. Rivier, kathedralen, kooplieden, burgemeesters en schapen in de mix. Keihard gevecht om steden en weiden. We scoorden 275 punten ieder. Kan me geen gelijkspel herinneren. Blijft toch een uitstekend spelletje.
-
MickyS
- Garnaal
Golem
5 sterren
Naast Lisboa en Roads & Boats het zwaarste spel in mijn collectie. Na 2 gefaalde pogingen een spel af te spelen is het nu gelukt. Gezien de zwaarte van het spel verbaasde het me dat ik de automata heb verslagen. Welliswaar op het makkelijkste niveau. Toch bracht een score van 197 t.o.v. 105 een glimlach op mijn gezicht.
Italianen kunnen nog steeds geen handleiding schrijven of duidelijke iconografie gebruiken, maar spellen maken kunnen ze als de beste.
Verstuurd vanaf mijn SM-G973F met Tapatalk
5 sterren
Naast Lisboa en Roads & Boats het zwaarste spel in mijn collectie. Na 2 gefaalde pogingen een spel af te spelen is het nu gelukt. Gezien de zwaarte van het spel verbaasde het me dat ik de automata heb verslagen. Welliswaar op het makkelijkste niveau. Toch bracht een score van 197 t.o.v. 105 een glimlach op mijn gezicht.
Italianen kunnen nog steeds geen handleiding schrijven of duidelijke iconografie gebruiken, maar spellen maken kunnen ze als de beste.
Verstuurd vanaf mijn SM-G973F met Tapatalk
"Rock over London. Rock on Chicago."
-
mezzamorphis
- Party Animal
Gisteren voor het eerst Machi Koro 2 gespeeld.
Nieuwe regels, nieuwe kaarten en ook de bezienswaardigheden hebben nu andere toepassingen die voor alle spelers kunnen gelden.
Potje ging best vlot moet ik zeggen. Leuk tussendoortje
Nieuwe regels, nieuwe kaarten en ook de bezienswaardigheden hebben nu andere toepassingen die voor alle spelers kunnen gelden.
Potje ging best vlot moet ik zeggen. Leuk tussendoortje
-
Joel22
- Stamhoofd
Tiletum lijkt mij erg leuk. Denk je dat hij wat herspeelbaarheid heeft? Marco Polo heeft dat wel door de verschillende rollen. Zijn hier factoren die de herspeelbaarheid vergroten?lordyazos schreef: Gisteren Tiletum: de makkelijkste uit de T reeks. Erg goed!
-
Geerius
- Party Animal
Bij elk spel van Tiletum zijn er 4 tussentellingen. Elke telling is gekoppeld aan een stad waar je aanwezig moet zijn om de punten te krijgen. 1 stad (Tiletum) ben je altijd aanwezig en is altijd de eerste telling. De overige 3 steden worden random geselecteerd. De 4 tellingen worden ook random neergelegd uit een selectie van 11.
Ook kunnen de actietegels random worden neergelegd zodat de volgorde van de acties om de draaiende actie schijf ook wijzigt.
Ook kunnen de actietegels random worden neergelegd zodat de volgorde van de acties om de draaiende actie schijf ook wijzigt.
-
Joel22
- Stamhoofd
ah leuk dat klinkt goedGeerius schreef: Bij elk spel van Tiletum zijn er 4 tussentellingen. Elke telling is gekoppeld aan een stad waar je aanwezig moet zijn om de punten te krijgen. 1 stad (Tiletum) ben je altijd aanwezig en is altijd de eerste telling. De overige 3 steden worden random geselecteerd. De 4 tellingen worden ook random neergelegd uit een selectie van 11.
-
lynyrdskynyrd
- Garnaal
Carnegie pittige kost. 20 acties, waarbij om beurten een actie wordt gekozen die vervolgens door iedereen wordt uitgevoerd. Hoe kies je de actie zo sterk mogelijk voor jezelf, en hoe profiteer je optimaal van de gekozen acties van de anderen. Ga er maar aan staan.
Marrakesh Wel eens van Keshi's gehoord? Verdeeld over 3 seizoenen, 4 rondes per seizoen, zet je deze keshi's in. Er zijn 12 verschillende, waarvan er 11 een eigen actiezone hebben, en de 12e een soort joker is. Meer Keshi's in een actiezone = sterkere actie. Een zeer geslaagde Feld puzzel, waarbij er meer dan genoeg te kiezen valt.
Hamburg Een herziene uitgave van Brugge. Is het een verbetering? nee
Is het een verslechtering? nee
Het speelt anders.... Vind het persoonlijk jammer dat de sterke punten van BEIDE versies niet samengevoegd zijn, om tot een nog beter spel te komen.
Marrakesh Wel eens van Keshi's gehoord? Verdeeld over 3 seizoenen, 4 rondes per seizoen, zet je deze keshi's in. Er zijn 12 verschillende, waarvan er 11 een eigen actiezone hebben, en de 12e een soort joker is. Meer Keshi's in een actiezone = sterkere actie. Een zeer geslaagde Feld puzzel, waarbij er meer dan genoeg te kiezen valt.
Hamburg Een herziene uitgave van Brugge. Is het een verbetering? nee
Is het een verslechtering? nee
Het speelt anders.... Vind het persoonlijk jammer dat de sterke punten van BEIDE versies niet samengevoegd zijn, om tot een nog beter spel te komen.
-
lordyazos
- Caballero
- Persoonlijke Ondertitel: Yannick
Dit dus. Had je vraag niet meteen gezien. Spel is in mijn ogen oneindig herspeelbaar. Dobbelstenen, acties, bonus fiches, opdrachten. Alles zal steeds anders zijn.Joel22 schreef:ah leuk dat klinkt goedGeerius schreef: Bij elk spel van Tiletum zijn er 4 tussentellingen. Elke telling is gekoppeld aan een stad waar je aanwezig moet zijn om de punten te krijgen. 1 stad (Tiletum) ben je altijd aanwezig en is altijd de eerste telling. De overige 3 steden worden random geselecteerd. De 4 tellingen worden ook random neergelegd uit een selectie van 11.
Ook kunnen de actietegels random worden neergelegd zodat de volgorde van de acties om de draaiende actie schijf ook wijzigt.!
De kathedralen zijn altijd weer wat anders ( altijd een andere die er niet bij is)
Top spel. Qua regels de makkelijkste van de reeks.
-
Edwin84
- Elfenkoning
Iemand Amsterdam al gespeeld? De heruitgave van Macao of is die nog niet beschikbaar?
Ben daar zelf wel benieuwd naar.
Ben daar zelf wel benieuwd naar.