Gisteren speelde ik...

Heb je een leuk onderwerp over spellen wat nergens lijkt te passen?
Hier kun je het kwijt.

Moderators: Standaard moderators, Website beheerders, Ereleden

SuSuQie
Regenmaker

Re: Gisteren speelde ik...

Bericht door SuSuQie »

De 10 jaar jubileum editie van Pandemic. Waarvan ik vind dat de kaart een beetje de look heeft van een atlas van vroeger.
En ik speelde Century: Een nieuwe wereld. Waarmee ik alle Century varianten een gespeeld heb. Ik moet zeggen dat ik persoonlijk "De specerijenroute het moeilijkst vind om te spelen. Op een of andere manier vind ik de andere twee varianten overzichtelijker ofzo waardoor het me beter lukt om de juiste acties uit te voeren.
humske
Wereldkampioen Carcassonne 2011
Persoonlijke Ondertitel: Jippie-a-jee!

Bericht door humske »

gisteren sinds 5 jaar weer eens istanbul gespeeld, en het was een leuke pot! daarnaast ook azul zomerpaviljoen weer op tafle gelegd (andere spelers) en die was ook weer fijn. Op bga de gewone de laatste tijd weer wat meer gespeeld, maar deze is dan toch weer genoeg anders dat dit ook leuk is :).

Vandaag cascadia (altijd leuk!), The manhattan project: energy empire - nieuw voor mij, is een leuke workerplacement en cartographers heroes -nieuw voor mij, maar ken de gewone al wel dus niet geheel nieuw.

best wel wat op tafel gekregen als ik t zo lees, terwijl dat niet per se het plan was. Maar soms loopt het zo :)
~ Always look on the bright side of life ~

Afbeelding
Lucky Jack
Stamhoofd
Persoonlijke Ondertitel: Feeling lucky...
Zichtbare ondertitel: Persoonlijk

Bericht door Lucky Jack »

Terraforming Mars: Ares Expeditie
Mijn eerste TM ervaring, even een potje solo om erin te komen. Ik was vrij kansloos tegen de automa, maar wel leuk om te spelen! Het lijkt vrij traag op gang te komen, maar opeens ligt er toch een leuke engine die flink aan het produceren is. Het bijhouden van je productie op je tableau werkt fijn, maar als je toch weer wat kaarten hebt die X produceren bij Y aantal kaarten is het toch wel weer wat administratie. Uiteindelijk wel een positieve ervaring, hopelijk dit weekend met de groep proberen!
Afbeelding
Joel22
Stamhoofd

Bericht door Joel22 »

humske schreef: gisteren sinds 5 jaar weer eens istanbul gespeeld, en het was een leuke pot! daarnaast ook azul zomerpaviljoen weer op tafle gelegd (andere spelers) en die was ook weer fijn. Op bga de gewone de laatste tijd weer wat meer gespeeld, maar deze is dan toch weer genoeg anders dat dit ook leuk is :).

Vandaag cascadia (altijd leuk!), The manhattan project: energy empire - nieuw voor mij, is een leuke workerplacement en cartographers heroes -nieuw voor mij, maar ken de gewone al wel dus niet geheel nieuw.

best wel wat op tafel gekregen als ik t zo lees, terwijl dat niet per se het plan was. Maar soms loopt het zo :)
Met hoeveel speelde je Energy Empire? En hoe goed vind je hem? Oké of echt super?
humske

Bericht door humske »

Joel22 schreef:
humske schreef: gisteren sinds 5 jaar weer eens istanbul gespeeld, en het was een leuke pot! daarnaast ook azul zomerpaviljoen weer op tafle gelegd (andere spelers) en die was ook weer fijn. Op bga de gewone de laatste tijd weer wat meer gespeeld, maar deze is dan toch weer genoeg anders dat dit ook leuk is :).

Met hoeveel speelde je Energy Empire? En hoe goed vind je hem? Oké of echt super?
er zijn niet veel spellen die ik snel uitblinken bij mij, ben wel wat kritischer geworden. Dit is gewoon een leuke workerplacement die ik graag nog eens speel om andere speelmanieren uit te proberen. Ik zat nu vooral op gebouwen kopen en dan een achievement die voor die kleur gebouwen weer punten gaf. En dan olie om energie te produceren en nog paar dingen eromheen. Dat ging lekker. Het nodigt me uit om meerdere dingen te proberen en daar hou ik van in een spel. Thematisch vond ik het ook prima. Alles zat gewoon goed in elkaar. Maar echt super zal ik het niet noemen. Maar ik kan ook geen minpunten bedenken op dit moment.

Afbeelding
Joel22
Stamhoofd

Bericht door Joel22 »

humske schreef:
Joel22 schreef:

er zijn niet veel spellen die ik snel uitblinken bij mij, ben wel wat kritischer geworden. Dit is gewoon een leuke workerplacement die ik graag nog eens speel om andere speelmanieren uit te proberen. Ik zat nu vooral op gebouwen kopen en dan een achievement die voor die kleur gebouwen weer punten gaf. En dan olie om energie te produceren en nog paar dingen eromheen. Dat ging lekker. Het nodigt me uit om meerdere dingen te proberen en daar hou ik van in een spel. Thematisch vond ik het ook prima. Alles zat gewoon goed in elkaar. Maar echt super zal ik het niet noemen. Maar ik kan ook geen minpunten bedenken op dit moment.

Top dankjewel! Welke welke workerplacement is je favoriet?
wennepen
Geheim Genootschap
Persoonlijke Ondertitel: Blije Bordspeler

Bericht door wennepen »

Wij speelden Endless Winter Paleoamericans voor het eerst. Speelde makkelijker weg dan je zou denken, terwijl we voor mijn gevoel slechts de surface hebben gescratched van wat er allemaal in het spel zit. Heel gaaf! En mooi materiaal natuurlijk...
kosterix
Burgemeester
Persoonlijke Ondertitel: zucht

Bericht door kosterix »

The Forgotten Road
mazinho
Gouverneur
Persoonlijke Ondertitel: Completionist

Gisteren speelde ik...

Bericht door mazinho »

Scout! Wat een vermakelijk en pienter kaartspel en wat is het met vijf veel leuker dan met twee. Zou Oink licenties geven aan NL uitgevers? Dit kaartspel gaat op de plank naast Red7, Hanabi en Palastgeflüster. Boonanza ligt er trouwens niet ver vandaan in mijn collectie.

Afbeelding

Sent from my iPhone using Tapatalk
Instagram @movetherobber
Benieuwd naar wat ik recent speelde?
Afbeelding
SuSuQie
Regenmaker

Bericht door SuSuQie »

met Alterno :wave:
Splendor Duel
Het lijkt een simpel spelletje, maar ondertussen moet je toch best goed nadenken

Pandemic the Cure
voor de eerste keer gespeeld sinds ik het had aangekocht via de SPIEL auction en niet kunnen winnen vanaf het introductie niveau. Dit spel vergt nog wat oefening

Glasgow
Het lijkt een simpel spelletje, maar ondertussen moet je toch best goed nadenken

Wingspan Duet/Duel
Ik vraag me af waarom ze het in Yin/Yang vormpjes hebben gemaakt als je niet met 2 kleuren op 1 vakje mag liggen. Doorzichtige discs in de spelerskleur waren mijns inziens beter geweest zodat je nog kan zien welk symbool er onder ligt.

Quest for Eldorado
Ik verloor omdat ik tegen het einde teveel goud en te weinig machetes in de hand had bij een laatste bord met bijna alleen machetes

Qwixx
De deluxe variant waarbij het deksel een dobbelbakje is en de speelbordjes een stuk grote zijn.

TTR Zwitserland

Al met al een geslaagd dagje!
pieter.schutz
Geheim Genootschap

Bericht door pieter.schutz »

Gisteren was ik op de ducosimbeurs.

Eerst een potje Furnace. Leuke enginebluider 9vooral omdat je je engine steeds opnieuw mag bouwen). Nu ik het een keer gespeeld heb snap ik het beter, maar toch ook eerste potje al erg leuk.

Daarna een spelletje Fosilis
Helaas was de uitleg behoorlijk slordig (veel fouten), maar het was een vermakelijk spelletje. En het ziet er in ieder geval erg leuk uit.

Tot slot een potje Orichalcum.
Ziet er fantastisch uit en speelt lekker vlot weg (hier juist fantastisch goeie uitleg gekregen!) Het is wel nogal abrupt afgelopen, maar het biedt veel mogelijkheden. Deze komt op de wishlist.
Afbeelding
pinokio1993
Veenboer

Bericht door pinokio1993 »

Queendomino
Patchwork
Spy
Afbeelding
humske

Bericht door humske »

de eerste keer aftermath! hij lag inmiddels al een half jaar na aanschaf in de zomer via marktplaats op de plank, en eindelijk ben ik er aan begonnen met een vriend van me. We moesten toch nog wel erg veel opzoeken in het regelboekje en hebben aanvankelijk het gevecht wat verkeerd gedaan maar gaandeweg kwamen we er wel.

wat is het verhaal en thema tof verwerkt zeg! regelmatig tijdens het lezen van een stukje flavor tekst zaten we te lachen of vonden we het gewoon erg tof gedaan. Een campaign game waar ik veel zin in heb om verder te spelen!

Afbeelding
pieter.schutz
Geheim Genootschap

Bericht door pieter.schutz »

Afgelopen dagen een aantal nieuwe dingen geprobeerd/gespeeld.

Praga caput Regni verkregen via de math trade. Wat een fijn spel zeg! Heel fijn en heel herspeelbaar

Turing Machine Leuke puzzel (eigenlijk meer een puzzel dan een spel) maar afgelopen dagen steeds de daily challenge gedaan. Al is het eigenlijk alleen leuk op hard mode

Trolls & Princesses. Nu op KS, maar ik back niets meer wat ik niet gespeeld heb. Was een leuk potje op TTS, dus nu maar gebacked :D
Afbeelding
The Iced One
Critico
Persoonlijke Ondertitel: a.k.a. Tio

Bericht door The Iced One »

pieter.schutz schreef: Tot slot een potje Orichalcum.
Ziet er fantastisch uit en speelt lekker vlot weg (hier juist fantastisch goeie uitleg gekregen!) Het is wel nogal abrupt afgelopen, maar het biedt veel mogelijkheden. Deze komt op de wishlist.
Vind ik ook een leuke toevoeging in de nl markt. Dat abrupte einde klopt wel, maar dat kan je ook wel zien aankomen.
Fijn trouwens dat jij er elke keer ook een woordje uitleg bij geeft, vind ik een meerwaarde!
SPELHAMELS BEERSE:
Elke 1ste zaterdag en 3de vrijdag vd maand: gratis spelavond in WZC Heiberg in Beerse!

meer info op onze website en Facebook [WIM]