Gisteren speelde ik dit spel weer en hadden we het volgende probleem.
Namelijk wat gebeurd er bij een 3 of 4 persoonsspel als 2 personen als 2e eindigen voor de meerderheid van een landschapstype?
In het Nederlandsregelboekje staat namelijk: Mocht de tweede (en dan is het leeg)... Die regel is dus weggevallen. Krijgen beide spelers toch 1 punt of juist niets?
Cascadia - punten bij gelijke stand 2de plaats?
Moderators: Standaard moderators, Website beheerders, Ereleden
-
WTULTC
- Elfenkoning
-
helena
- Fabrieksmanager
- Persoonlijke Ondertitel: kooiker
- Zichtbare ondertitel: Persoonlijk
Re: Cascadia stroomt! Recensie van een enthousiasteling
de regel die er achter had moeten staan is verschoven, . De zin begint met: Bij een gelijke stand voor de tweede... (en de zin gaat dan verder onder ' de speler met het op 1 na grootste leefgebied krijgt 1 bonuspunt' ): ... plaats krijgen spelers geen bonuspunten.WTULTC schreef: Gisteren speelde ik dit spel weer en hadden we het volgende probleem.
Namelijk wat gebeurd er bij een 3 of 4 persoonsspel als 2 personen als 2e eindigen voor de meerderheid van een landschapstype?
In het Nederlandsregelboekje staat namelijk: Mocht de tweede (en dan is het leeg)... Die regel is dus weggevallen. Krijgen beide spelers toch 1 punt of juist niets?
-
WTULTC
- Elfenkoning
Bedankt, dan heb ik gisteren en nog een ander persoon onterecht een punt extra gekregen. Niet dat het iets uit had gemaakt voor de winst van die persoon maar toch... Merkwaardig dit is verschoven in het regelboekje.
-
Pura Vida
- Kardinaal
Die tekst is bij de lay out verschoven, denk ik. Gebeurt wel vaker. Dat stukje regelboek is een beetje rommelig op zijn zachtst gezegd. De tekstpuzzel hadden wij als volgt opgelost (kijkend ook naar het voorbeeld op die pagina):WTULTC schreef: Bedankt, dan heb ik gisteren en nog een ander persoon onterecht een punt extra gekregen. Niet dat het iets uit had gemaakt voor de winst van die persoon maar toch... Merkwaardig dit is verschoven in het regelboekje.
2 spelers:
plek 1: 2 punten
plek 2: 0 punten
Gedeeld plek 1: allebei 1 punt
3/4 spelers:
plek 1: 3 punten
plek 2: 1 punt
Gedeeld plek 1 twee spelers: ieder 2 punten
Gedeeld plek 1 drie spelers: ieder 1 punt
Gedeeld plek 2: 0 punten
Kan dit draadje vanaf de vraag van Wiljan niet uit de oorspronkelijke draad geknipt worden en in een nieuw draadje geplakt als spelregelvraag met tag Cascadia? Niemand vindt deze vraag namelijk nog terug straks. Tip voor Wiljan: maak bij toekomstige vragen gewoon een nieuwe draad aan onder spelregelvragen.
-
WTULTC
- Elfenkoning
Ik vond het voor zo'n korte vraag niet nodig om er speciaal een nieuw topic voor te openen.