Nochmal! in een Deluxe versie bij Schmidt Spiele

Interessante nieuwtjes en spannende geruchten uit de spellenwereld.
Spellen die binnenkort gaan verschijnen

Moderators: Ereleden, Website beheerders

Forumregels
Het is niet mogelijk om hier een topic aan te maken.

Heb je zelf een nieuwssuggestie, dan mag je deze plaatsen onder de respectievelijke forumdelen:
"bordspellen", "rollenspellen", "verzamelspellen" of 'wargames'.
Plaats reactie
SvAtje
Standaard moderator

Nochmal! in een Deluxe versie bij Schmidt Spiele

Bericht door SvAtje »

Schmidt Spiele brengt dit voorjaar het dobbelspel Nochmal! Deluxe op de markt.

In het spel rolt de actieve speler drie kleurendobbelstenen en drie dobbelstenen met nummers. Vervolgens kiest de actieve speler een kleur/nummer combinatie en kruist daarmee vakjes op het eigen speelbordje af. De overgebleven vier dobbelstenen mogen de andere spelers gebruiken om een kleur/nummer combi te vormen en op hun scorebordje vakken af te kruisen.

Deze luxe versie bevat uitwisbare speelbordjes, stiften en een 3D dobbeltoren. Ook is er een coöperatieve variant bijgevoegd waarbij de spelers een vijftal missies moeten zien te voltooien voor het einde van het spel. Het betreft hier onder meer kleurbonussen, bepaalde complete rijen en blokken van vier. Ook bevat het spel de bekende solovariant en een nieuwe solo uitdaging met nieuwe missies.

Of 999 Games deze luxe versie in een Nederlandstalige uitgave gaat uitbrengen is momenteel nog niet bekend.

Het spel is een creatie van het echtpaar Inka en Markus Brand. Het artwork werd verzorgd door Leon Schiffer.
  • Spelers: 1-4 spelers
  • Leeftijd: vanaf 8 jaar
  • Speelduur: 20 minuten
Website uitgever:

Labels:
Edwin84
Elfenkoning

Re: Nochmal! in een Deluxe versie bij Schmidt Spiele

Bericht door Edwin84 »

Zijn er hier mensen die Deluxe versie van Roll and Write kopen?

Als een bordspel van begin dit Millenium dat out of print was opnieuw wordt uitgebracht waarbij saaie blokjes door mooie grondstoffen worden vervangen en een beige spelbord mooie artwork krijgt wil ik wel een Deluxe versie van reprint kopen.

Maar persoonlijk heb ik bij Roll and Writes nooit behoefte aan een luxe versie. Het is sowieso al zeldzaam omdat ik dit genre meestal met 2 speel om door een heel kladblok heen te gaan.

Dat gezegd hebbende is dit wel 1 van de Roll and Writes die ik een met deel 2 het meest gespeeld heb en nog steeds leuk vind.
Dagmar
Geheim Genootschap
Contacteer:

Bericht door Dagmar »

Ik heb de deluxe versie van Qwixx waarbij je in plaats van losse blaadjes afwisbare bordjes gebruikt. Dat werkt prima. Het meest luxe van deze versie vind ik overigens niet de bordjes, maar dat in de deksel van de doos een laagje vilt is geplakt waardoor je die als hele fijne dobbelbak kan gebruiken. Het verbaasd me dat dat geen opvolging heeft gekregen want het gooit echt heel prettig.

Van Keer op Keer heb ik de gewone versie en ik zie geen toegevoegde waarde voor mezelf om die te vervangen door een luxere versie (al ben ik wel benieuwd naar de coöperatieve variant die daarbij zit). Ik vind het wel jammer dat ze bij de deluxe variant niet meteen bordjes met alle verschillende blaadjes hebben gedaan, maar zo te zien alleen de basisvariant. Dat lijkt me een gemiste kans.
Edwin84
Elfenkoning

Bericht door Edwin84 »

Snap wel dat een doos met vilt deksel fijn dobbelt maar is geen reden voor mij voor een Deluxe versie.

We hebben een keer een houten dobbelpiste gekocht met veld. Deze gebruiken we altijd voor alle dobbelspellen en hebben we veel plezier van.

Afbeelding
Dagmar
Geheim Genootschap
Contacteer:

Bericht door Dagmar »

Ik heb er nooit over nagedacht om zo’n dobbelbak te kopen, maar hoe hebt eigenlijk wel gelijk dat dat best een fijn en handig ding is. Dank voor de tip.
WTULTC
Elfenkoning

Bericht door WTULTC »

Een grote speelmat (90X90 cm) van Wogamat is heel erg fijn. Voor zowel dobbelstenen als kaartspellen. Ik heb daar enorm veel plezier van een gebruik hem altijd als ik spellen speel.

Je hebt ook van die dobbelbakjes die je in elkaar kunt klikken. Ook ideaal voor dobbelstenen.
Afbeelding
Iris_

Bericht door Iris_ »

WTULTC schreef: Je hebt ook van die dobbelbakjes die je in elkaar kunt klikken. Ook ideaal voor dobbelstenen.
Inderdaad ideaal!
Afbeelding

Afbeelding
Bijlagen
20221022_210907.jpg
20221022_215619.jpg
SuSuQie
Regenmaker

Bericht door SuSuQie »

Ook even lekker off topic.
Ik heb ooit voor 50 eurocent een dobbelpiste gekocht bij de kringloopwinkel.
En mijn klikbare dobbelbakje ligt inmiddels bij mijn ouders in de caravan.
Die mogen ook graag een potje keer op keer spelen. Of kruisje kruisje zoals zij dat noemen :lol:
Dagmar
Geheim Genootschap
Contacteer:

Bericht door Dagmar »

SuSuQie schreef: Ook even lekker off topic.
Ik heb ooit voor 50 eurocent een dobbelpiste gekocht bij de kringloopwinkel.
En mijn klikbare dobbelbakje ligt inmiddels bij mijn ouders in de caravan.
Die mogen ook graag een potje keer op keer spelen. Of kruisje kruisje zoals zij dat noemen :lol:
Kruisje kruisje…. Wat een ontzettend leuke en lieve bijnaam. Compliment voor je ouders.
Plaats reactie