Oké ik doe even héél nerderig, waarvoor bij voorbaat excuus, maar ik ben gewoon té enthousiast over dit nieuwe spel in de 'Scythe wereld'. Onder verwijzing naar het regelboek van Expeditions, dat te downloaden is op de website van Stonemaier Games, deel ik hier alvast de karakters en hun dieren.
Ik begin even met de
backstory uit Expeditions zelf. Na alle interessante ontmoetingen en schermutselingen die plaatsvonden in de wereld van Scythe, is de rust in Europa begin jaren '20 weergekeerd. Alle ogen richten zich nu op Siberië, waar een reusachtige meteoriet is ingeslagen. Ene Dr. Tarkovsky gaat op onderzoek uit, maar komt niet meer terug. Diverse reddingsoperaties leiden tot niets behalve vreemde verhalen over gecorrumpeerd land en bezeten mensen en dieren. Uiteindelijk is het aan de avonturiers uit Scythe om op ontdekkingstocht te gaan. Vijf helden kennen we al, eentje is nieuw.
Ik begin met mijn eigen favoriet, Akiko. Van het weekend nog met Akiko een spelletje Scythe gewonnen. Als je Akiko iets teveel tijd geeft, dan rolt ze iedereen op. Ook in Expeditions maakt ze dus haar opwachting. Uiteraard mét haar intelligente aapje Jiro. Ik ben benieuwd of het 'bedaarde strategische vernuft' van Akiko ook in Expeditions zichtbaar wordt.
Ook drie oude bekenden uit het basisspel van Scythe gaan op zoek in Expeditions. De allermooiste is natuurlijk Olga. Nou ja, dat vind zoon 1 hier dan, die vindt de combinatie van Olga en tijger Changa onweerstaanbaar. Smaken verschillen natuurlijk. Ze is in elk geval een onontkoombare verschijning in dit vervolgavontuur. Is ze in Expeditions net zo sterk? We zullen het gaan zien.
De sympathieke en behulpzame Anna met haar beer Wojtek konden we ook verwachten in Expeditions. Zoon 2 is dus ook blij, want hij heeft een uitgesproken voorliefde voor Anna, vooral vanwege de mooie mechs trouwens, die volgens hem de "enige échte mechs" zijn (sic). Spelend met Anna zal hij het met een ándere mech moeten doen, want de mechs in Expeditions zijn allemaal nieuw ontworpen.
De norse Gunter is er ook weer bij. Helaas heeft een van zijn wolven intussen het loodje gelegd. Gunter wordt dus op zijn expeditie alleen vergezeld door Nacht. Maakt hem dat minder agressief? Hij is zo te zien al een oude baas geworden, dus we hebben hoop.
Ook Vesna gaat op expeditie, met haar onafscheidelijke robotvos Voltan. Scythe fans kennen haar als de dochter van Tesla uit de Fenris Campagne. Tesla was de bouwer van de
factory in Scythe, voor wie het weten wil. Ik ben benieuwd of ze haar enorme snelheid uit Scythe heeft meegenomen?
Tot slot gaat ook een nieuweling op pad: Matthew met husky Ceasar maken de oversteek uit Alaska. Voor Ceasar zogezegd een thuisreis. Matthew is de enige die niet alleen op ontdekkingsreis maar vooral op een reddingsmissie gaat naar zijn eigen verdwenen vriend, dr. Tarkovsky.
Dat was het. Een mooi setje karakters, wat mij betreft. Mijn vrouw is hevig teleurgesteld dat de stoere ijszwemmer Bjorn dit keer niet meedoet. Zitten jouw eigen Scythe helden erin? Of zijn er karakters die je mist? Waarmee je graag speelt in Scythe?