Gisteren speelde ik...
Moderators: Standaard moderators, Website beheerders, Ereleden
-
Wim G.
- Garnaal
- Zichtbare ondertitel: Persoonlijk
Re: Gisteren speelde ik...
Europa Universalis, the price of power. Geweldige ervaring, smaakt naar meer. 
-
pieter.schutz
- Geheim Genootschap
Oef, dat is een grote toch? Ik vind hem nogal imposant. Speelt het wel snel?Wim G. schreef: Europa Universalis, the price of power. Geweldige ervaring, smaakt naar meer.![]()
Ikzelf heb recentelijk veel te weinig gespeeld, maar Elfenland kwam op tafel. Een oude klassieker die ik nog nooit gespeeld had. Wat een leuk spel zeg! Het zit goed in elkaar en ook een goede dosis interactie. Wel de blokkadetegeltjes eruit laten.
We hebben ook het catan kaartspel weer eens op tafel gekregen (de oude) twee random uitbreidingen erbij. Blijft toch erg leuk.

-
Wim G.
- Garnaal
We hebben met 4 gespeeld, 2 kenden ook de computerversie van Paradox wat ook hielp aan kennis voor het spel. verder hebben we ons weken van te voren ingelezen en ook voorbereid met You Tube. Na de 2e ronde in Era 1 ging het wel gemakkelijker.pieter.schutz schreef:Oef, dat is een grote toch? Ik vind hem nogal imposant. Speelt het wel snel?Wim G. schreef: Europa Universalis, the price of power. Geweldige ervaring, smaakt naar meer.![]()
Ikzelf heb recentelijk veel te weinig gespeeld, maar Elfenland kwam op tafel. Een oude klassieker die ik nog nooit gespeeld had. Wat een leuk spel zeg! Het zit goed in elkaar en ook een goede dosis interactie. Wel de blokkadetegeltjes eruit laten.
We hebben ook het catan kaartspel weer eens op tafel gekregen (de oude) twee random uitbreidingen erbij. Blijft toch erg leuk.
-
pieter.schutz
- Geheim Genootschap
eigenlijk vandaag speelde ik tribes of the wind.
Een heel mooi spel (heel veel uniek artwork) en een goed mechaniek. Wel te veel downtime met 5 spelers, maar erg vermakelijk.
Een heel mooi spel (heel veel uniek artwork) en een goed mechaniek. Wel te veel downtime met 5 spelers, maar erg vermakelijk.

-
Arjen T.
- Veenboer
Eindelijk kwam Five Tribes eens op tafel. We waren met 3, en het speelde verrassend soepel weg!
We've got a winner!
-
Pura Vida
- Kardinaal
Gistermiddag de campagne van My City uitgespeeld. Prima spelletje. Geen overbodige poespas, gewoon lekker puzzelen voor punten met elk nieuw spelletje weer een nieuwigheidje. Best spannend eigenlijk. Een nadeel: wat begint als een familiespel, wordt meer en meer een strategischer gebeuren, wat frustrerend kan zijn voor spelers die niet meer mee komen. Wij hebben de individuele potjes daarom iets meer waarde gegeven (zonder iets te veranderen, puur stukje beeldvorming), waardoor we toch leuk eindigden: ik won de campagne, maar de andere twee, waaronder zoon 2 van 10, hadden het hoogste winpercentage. Iedereen tevreden.
Daarna nog een normaal "eeuwig" potje gespeeld. Viel ons ook niet tegen.
Daarna nog een normaal "eeuwig" potje gespeeld. Viel ons ook niet tegen.
-
Arjen T.
- Veenboer
Gister kwam Dungeons & dragons adventure begins op tafel. Uitgevoerd met mooi artwork, het spelelement was wel aardig. Het had bijna uit de jaren 80 kunnen komen... En toch hebben we weer een leuke avond gehad. Het hoeft niet altijd zware kost te zijn, het was een leuke bezigheid tussen het geklets door.
We've got a winner!
-
MickyS
- Garnaal
Oranienburger Kanal
Een van de niewere Rosenberg games. Leuk!
"Rock over London. Rock on Chicago."
-
maxitaxi777
- Maarschalk
- Persoonlijke Ondertitel: Zwarte Piet
Klinkt goed! Hier staat die komend weekend op het programma, ben benieuwdMickyS schreef: Oranienburger Kanal
Gisteren speelde ik onze eerste 3 potjes Dorfromantik. Dat spel beviel meteen erg goed! Het voelt als wat My City (enorme tegenvaller) had moeten zijn. Zulk soort legacy-spellen werken gewoon niet competitief, maar lenen zich uitstekend als coöperatief spel.
Daarnaast Terra Nova voor de tweede keer, met 2 spelers. Niet zo verwonderlijk wellicht, maar daarin blinkt het niet uit, ondanks de gebruikte planner-variant. Het is knap dat er een versimpelde versie is ontworpen wat nog steeds de Terra Mystica feel geeft, maar net als het basisspel toch minder met 2 spelers. Eind deze maand ga ik 'm voor het eerst met 4 spelers proberen!
-
helena
- Fabrieksmanager
- Persoonlijke Ondertitel: kooiker
Wij merken dat in de loop der jaren onze voorkeur voor spellen aan het veranderen is. We hebben vaak geen zin meer in moeilijke spelregels of lange speeltijd. Dat is een reden waarom in de afgelopen weken Crown of Emara, Wikinger en gisteren Luiaard op tafel kwamen. Alle drie voor een mooi prijsje op Marktplaats op de kop getikt en we hebben ons er uitstekend mee vermaakt.
-
Pura Vida
- Kardinaal
Gisteren Gaia Project met ons drieën gespeeld en toen ik na twee uur spelen kapot was gemaakt door mijn eigen zoon van 10 én door mijn vrouw, ík, mister GP bij ons thuis, dacht ik er precies zo over. Vanmorgen dus meteen op Marktplaats Tiny Towns op de kop getikt. Misschien dat ik dat wél kan winnen van hemhelena schreef: Wij merken dat in de loop der jaren onze voorkeur voor spellen aan het veranderen is. We hebben vaak geen zin meer in moeilijke spelregels of lange speeltijd. Dat is een reden waarom in de afgelopen weken Crown of Emara, Wikinger en gisteren Luiaard op tafel kwamen. Alle drie voor een mooi prijsje op Marktplaats op de kop getikt en we hebben ons er uitstekend mee vermaakt.
-
helena
- Fabrieksmanager
Hahaha, dat moet vast lukkenPura Vida schreef:Gisteren Gaia Project met ons drieën gespeeld en toen ik na twee uur spelen kapot was gemaakt door mijn eigen zoon van 10 én door mijn vrouw, ík, mister GP bij ons thuis, dacht ik er precies zo over. Vanmorgen dus meteen op Marktplaats Tiny Towns op de kop getikt. Misschien dat ik dat wél kan winnen van hemhelena schreef: Wij merken dat in de loop der jaren onze voorkeur voor spellen aan het veranderen is. We hebben vaak geen zin meer in moeilijke spelregels of lange speeltijd. Dat is een reden waarom in de afgelopen weken Crown of Emara, Wikinger en gisteren Luiaard op tafel kwamen. Alle drie voor een mooi prijsje op Marktplaats op de kop getikt en we hebben ons er uitstekend mee vermaakt..
-
Pura Vida
- Kardinaal
Volstrekt off topic maar jij bent heel enthousiast over die uitbreiding op TT? Is die een must have voor bij de basis?helena schreef:Hahaha, dat moet vast lukkenPura Vida schreef:Gisteren Gaia Project met ons drieën gespeeld en toen ik na twee uur spelen kapot was gemaakt door mijn eigen zoon van 10 én door mijn vrouw, ík, mister GP bij ons thuis, dacht ik er precies zo over. Vanmorgen dus meteen op Marktplaats Tiny Towns op de kop getikt. Misschien dat ik dat wél kan winnen van hemhelena schreef: Wij merken dat in de loop der jaren onze voorkeur voor spellen aan het veranderen is. We hebben vaak geen zin meer in moeilijke spelregels of lange speeltijd. Dat is een reden waarom in de afgelopen weken Crown of Emara, Wikinger en gisteren Luiaard op tafel kwamen. Alle drie voor een mooi prijsje op Marktplaats op de kop getikt en we hebben ons er uitstekend mee vermaakt..
. Vinden wij trouwens ook leuk voor tussendoortje
-
helena
- Fabrieksmanager
Ik vond het basisspel ook leuk ,maar met vooral de muntjes uit Voorspoed erbij kun je het toch wat beter sturen. Nox vertelt het in zijn review precies zoals ik het ook ervaar.Pura Vida schreef:Volstrekt off topic maar jij bent heel enthousiast over die uitbreiding op TT? Is die een must have voor bij de basis?helena schreef:Hahaha, dat moet vast lukkenPura Vida schreef:Gisteren Gaia Project met ons drieën gespeeld en toen ik na twee uur spelen kapot was gemaakt door mijn eigen zoon van 10 én door mijn vrouw, ík, mister GP bij ons thuis, dacht ik er precies zo over. Vanmorgen dus meteen op Marktplaats Tiny Towns op de kop getikt. Misschien dat ik dat wél kan winnen van hemhelena schreef: Wij merken dat in de loop der jaren onze voorkeur voor spellen aan het veranderen is. We hebben vaak geen zin meer in moeilijke spelregels of lange speeltijd. Dat is een reden waarom in de afgelopen weken Crown of Emara, Wikinger en gisteren Luiaard op tafel kwamen. Alle drie voor een mooi prijsje op Marktplaats op de kop getikt en we hebben ons er uitstekend mee vermaakt..
. Vinden wij trouwens ook leuk voor tussendoortje
-
roubosga
- El Capitan
Dan ben je niet de enige.helena schreef: Wij merken dat in de loop der jaren onze voorkeur voor spellen aan het veranderen is. We hebben vaak geen zin meer in moeilijke spelregels of lange speeltijd. Dat is een reden waarom in de afgelopen weken Crown of Emara, Wikinger en gisteren Luiaard op tafel kwamen. Alle drie voor een mooi prijsje op Marktplaats op de kop getikt en we hebben ons er uitstekend mee vermaakt.
Gisteren Woodcraft gespeeld, na afloop gesloopt.
Ik weet dus nog niet of ik deze ga aanschaffen.
Het thema is leuk hoor, je ruikt als het ware het hout en de lijm, en het zagen waardoor je het aantal ogen op je dobbelstenen kan uitsplitsen over meerdere dobbelstenen is thematisch erg sterk.
Maar al die regeltjes, ik kan deze niet goed onthouden na een potje.